Paradygmaty i instrumenty kreowania wartości przedsiębiorstwa
W książce opisano problemy poszukiwania, tworzenia i wykorzystywania różnych instrumentów i mechanizmów kreowania wartości przedsiębiorstwa z uwzględnieniem odmiennych koncepcji i rozwiązań metodycznych. Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej dają możliwość poznania wielkości łącznych dochodów wygenerowanych przez przedsiębiorstwo w okresie sprawozdawczym. Można też znaleźć odpowiedź na pytania: czy implementowanie wyróżniających się produktów niszowych, dających ponadprzeciętne marże ‒ ma wpływ na
wartość przedsiębiorstwa i jaka jest skala tego wpływu; w jaki sposób zbudować controlling, aby spełniał swe zadania, a jednocześnie, aby jego eksploatacja nie przysparzała przedsiębiorstwu nadmiernych kosztów. Obecnie menedżerowie wykorzystują zarówno model przedsiębiorstwa elastycznie dostosowującego się do ciągłych i nieprzewidywalnych zmian rynkowych, jak i model przedsiębiorstwa działającego w oparciu o wysokomarżowy produkt niszowy. Poprzez eksponowanie roli wiedzy podkreśla się dominującą perspektywę koniecznego holistycznego doskonalenia pracowników i organizacji dla wzrostu kompetencji i w konsekwencji wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Badania nad kształtowaniem się kursu akcji oraz wartości prawa poboru i dywidendy wskazują na występowanie silnego zjawiska przewartościowania oferty w długim okresie. Tym samym nie rekomenduje się inwestorom długoterminowego angażowania się w akcje spółek, które przeprowadziły pierwszą ofertę publiczną.
Monografia składa się z 18 opracowań, które dotyczą zarówno kwestii generalnych, jak i prezentują wyniki badań odnoszących się do węższych i szczegółowych zagadnień, które potwierdzają rosnącą wagę i znaczenie tworzenia trwałych warunków wzrostu i utrzymania wartości przedsiębiorstwa.
- Kategorie:
- Redakcja: A. Natasza Duraj, Marzena Papiernik-Wojdera
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-867-7
- ISBN druku: 978-83-7525-867-7
- Liczba stron: 293
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
A. NATASZA DURAJ, MARZENA PAPIERNIK-WOJDERA – Wprowadzenie 29 HALINA BUK – Systematyka i analiza całkowitych dochodów ustalanych według MSSF 35 MARCIN GOŁEMBSKI, HENRYK SOBOLEWSKI – Metody mierzenia efektów realizacji funkcji personalnej we współczesnych przedsiębiorstwach 49 MAGDALENA JERZEMOWSKA – Indyjskie regulacje nadzoru korporacyjnego 61 PRZEMYSŁAW NIEWIADOMSKI, BOGDAN NOGALSKI – Strategia dyferencjacji produktu jako determinanta wzrostu wartości zakładu wytwórczego 77 STANISŁAW NOWOSIELSKI – Controllingowa koncepcja zarządzania małym przedsiębiorstwem. Podstawy konstruowania 91 PIOTR BARTKOWIAK – Wiedza w rozwoju produktu niszowego jako determinanta wartości przedsiębiorstwa 107 TADEUSZ DUDYCZ – Działalność inwestycyjna spółek debiutujących na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie 121 CEZARY KOCHALSKI, PIOTR RATAJCZAK – Długoterminowe stopy zwrotu z akcji spółek przeprowadzających pierwszą ofertę publiczną na polskim rynku giełdowym 133 PAWEŁ KOSIŃ – Usieciowienie przedsiębiorstwa a rentowność kapitału własnego – dźwignia sieciowa 145 HELENA KOSCIELNIAK, MAŁGORZATA ŁĘGOWIK-MAŁOLEPSZA – Bariery w zarządzaniu informacją w przedsiębiorstwach przemysłu cementowego 157 URSZULA MALINOWSKA – Zarządzanie ryzykiem jako czynnik kreowania wartości przedsiębiorstwa 169 DARIUSZ NOWAK – Zabezpieczenie płynności finansowej w przedsiębiorstwie działającym na rynku b2b 183 WŁODZIMIERZ RUDNY – Wiedza i elastyczność menedżerska jako determinanty kreowania wartości 197 ADAM SAMBORSKI – Rating nadzoru korporacyjnego 209 WANDA SKOCZYLAS, ANDZREJ NIEMIEC – Przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialne w świetle badań nad pomiarem dokonań 225 DARIUSZ ZARZECKI, MICHAŁ TOMASZ WIERNIK – Wpływ gazu łupkowego na światowy rynek energii 239 MACIEJ STRADOMSKI, DARIUSZ ZAWADKA – Rodzinne fundusze podwyższonego ryzyka – family venture capital 259 ARTUR SAJNÓG – Wokół metod badania rentowności kapitału własnego przedsiębiorstwa 271