MENU

Paradygmaty i instrumenty kreowania wartości przedsiębiorstwa

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2013

  • Redakcja naukowa: A. Natasza Duraj, Marzena Papiernik-Wojdera

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Paradygmaty i instrumenty kreowania wartości przedsiębiorstwa

W książce opisano problemy poszukiwania, tworzenia i wykorzystywania różnych instrumentów i mechanizmów kreowania wartości przedsiębiorstwa z uwzględnieniem odmiennych koncepcji i rozwiązań metodycznych. Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej dają możliwość poznania wielkości łącznych dochodów wygenerowanych przez przedsiębiorstwo w okresie sprawozdawczym. Można też znaleźć odpowiedź na pytania: czy implementowanie wyróżniających się produktów niszowych, dających ponadprzeciętne marże ‒ ma wpływ na wartość przedsiębiorstwa i jaka jest skala tego wpływu; w jaki sposób zbudować controlling, aby spełniał swe zadania, a jednocześnie, aby jego eksploatacja nie przysparzała przedsiębiorstwu nadmiernych kosztów. Obecnie menedżerowie wykorzystują zarówno model przedsiębiorstwa elastycznie dostosowującego się do ciągłych i nieprzewidywalnych zmian rynkowych, jak i model przedsiębiorstwa działającego w oparciu o wysokomarżowy produkt niszowy. Poprzez eksponowanie roli wiedzy podkreśla się dominującą perspektywę koniecznego holistycznego doskonalenia pracowników i organizacji dla wzrostu kompetencji i w konsekwencji wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Badania nad kształtowaniem się kursu akcji oraz wartości prawa poboru i dywidendy wskazują na występowanie silnego zjawiska przewartościowania oferty w długim okresie. Tym samym nie rekomenduje się inwestorom długoterminowego angażowania się w akcje spółek, które przeprowadziły pierwszą ofertę publiczną.

Monografia składa się z 18 opracowań, które dotyczą zarówno kwestii generalnych, jak i prezentują wyniki badań odnoszących się do węższych i szczegółowych zagadnień, które potwierdzają rosnącą wagę i znaczenie tworzenia trwałych warunków wzrostu i utrzymania wartości przedsiębiorstwa.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
A. NATASZA DURAJ, MARZENA PAPIERNIK-WOJDERA – Wprowadzenie  	29
HALINA BUK – Systematyka i analiza całkowitych dochodów ustalanych według MSSF  	35
MARCIN GOŁEMBSKI, HENRYK SOBOLEWSKI – Metody mierzenia efektów realizacji funkcji personalnej we współczesnych przedsiębiorstwach        	49
MAGDALENA JERZEMOWSKA – Indyjskie regulacje nadzoru korporacyjnego     	61
PRZEMYSŁAW NIEWIADOMSKI, BOGDAN NOGALSKI – Strategia dyferencjacji produktu jako determinanta wzrostu wartości zakładu wytwórczego       	77
STANISŁAW NOWOSIELSKI – Controllingowa koncepcja zarządzania małym przedsiębiorstwem. Podstawy konstruowania                    	91
PIOTR BARTKOWIAK – Wiedza w rozwoju produktu niszowego jako determinanta wartości przedsiębiorstwa                         	107
TADEUSZ DUDYCZ – Działalność inwestycyjna spółek debiutujących na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie                 	121
CEZARY KOCHALSKI, PIOTR RATAJCZAK – Długoterminowe stopy zwrotu z akcji spółek przeprowadzających pierwszą ofertę publiczną na polskim rynku giełdowym 	133 
PAWEŁ KOSIŃ – Usieciowienie przedsiębiorstwa a rentowność kapitału własnego – dźwignia sieciowa                            	145
HELENA KOSCIELNIAK, MAŁGORZATA ŁĘGOWIK-MAŁOLEPSZA – Bariery w zarządzaniu informacją w przedsiębiorstwach przemysłu cementowego   	157
URSZULA MALINOWSKA – Zarządzanie ryzykiem jako czynnik kreowania wartości przedsiębiorstwa                            	169
DARIUSZ NOWAK – Zabezpieczenie płynności finansowej w przedsiębiorstwie działającym na rynku b2b                         	183
WŁODZIMIERZ RUDNY – Wiedza i elastyczność menedżerska jako determinanty kreowania wartości                           	197
ADAM SAMBORSKI – Rating nadzoru korporacyjnego             	209
WANDA SKOCZYLAS, ANDZREJ NIEMIEC – Przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialne w świetle badań nad pomiarem dokonań                	225
DARIUSZ ZARZECKI, MICHAŁ TOMASZ WIERNIK – Wpływ gazu łupkowego na światowy rynek energii                          	239
MACIEJ STRADOMSKI, DARIUSZ ZAWADKA – Rodzinne fundusze podwyższonego ryzyka – family venture capital                    	259
ARTUR SAJNÓG – Wokół metod badania rentowności kapitału własnego przedsiębiorstwa                                  	271
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł
25,00 zł

Instrumenty zarządzania finansami publicznymi

Główne elementy polityki finansowej państwa to polityka monetarna i polityka fiskalna. W zwyczajowym podziale kompetencji funkcjonującym w systemie demokratycznym odpowiedzialność za politykę monetarną ponosi bardziej lub mniej niezależny bank c...
34,40 zł
40,00 zł

Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej

Autorka przedstawia w książce procesy dotyczące lokalizacji przedsiębiorstw, jej postrzegania w globalnej gospodarce, jak i relacji pomiędzy funkcjonowaniem w złożonej globalnej przestrzeni a ich lokalnym osadzeniem.Książka jest przeznaczona zar&oac...
22,36 zł
26,00 zł

Behawioralne wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

Książka jest efektem teoretycznych badań wartości behawioralnych stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw, która jest obserwowana na rynku w postaci różnorodnych i zindywidualizowanych zachowań rynkowych poszczególnych podmiot&oa...
108,36 zł
129,00 zł

Niemajątkowe wartości życia rodzinnego w polskim prawie cywilnym

Monografia stanowi wynik kilkuletnich badań, które podjęte zostały w związku z dostrzeżeniem wielu, związanych ze współczesnym pojęciem rodziny, problemów. Jej przedmiotem uczyniono zagadnienia ochrony tych dóbr osobistych, ...
32,34 zł
46,20 zł

Wartości w muzyce. T. 5: Interpretacja w muzyce jako proces twórczy

Celem niniejszego tomu jest ukazanie wieloaspektowego i złożonego problemu interpretacji w muzyce w jej współczesnym szerokim rozumieniu, tj. począwszy od koncepcji kompozytora, przez interpretatora muzyki, którym jest wykonawca (wykonawc...
14,36 zł
16,70 zł

Relacje między systemami wartości a przekonaniami światopoglądowymi w okresie dorastania

Praca z dziedziny psychologii rozwojowej. W części teoretycznej przedstawia problematykę wartości i kształtowania się przekonań światopoglądowych z perspektywy psychologii, socjologii, antropologii i filozofii. W części empirycznej – wyniki własn...
31,20 zł
40,00 zł

Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich

Książka podejmuje nieobecne w polskiej literaturze rozważania nad ulokowaniem dydaktyki szkoły wyższej na mapie paradygmatów wyróżnianych w pedagogice. Potrzeba napisania pracy – podejmującej próbę ukazania specyfiki akademic...
20,64 zł
24,00 zł

Prawa człowieka i świat wartości

W dzisiejszym świecie prawa człowieka znajdują tak swoich gorących zwolenników, jak i zdecydowanych przeciwników. Ich obrońcy wskazują na konieczność promocji praw podstawowych jako jedynego możliwego fundamentu o charakterze globalnym, do którego mogą...
36,12 zł
42,00 zł

Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii – ewolucja poglądów

Wprowadzenie / 9Rozdział 1. Rozwój kategorii wartości przed powstaniem nauki ekonomii / 191. Kategorie wartości wykoncypowane przez Herodota i Arystotelesa / 202. Ustalenia rzymskich prawników na temat wartości / 2...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!