MENU
Darmowa dostawa

Patologie gier cyfrowych. Studium z zakresu polityki kryminalnej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2017

  • Autor: Wojciech Kasprzak

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 43,53 zł
39,18
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Patologie gier cyfrowych. Studium z zakresu polityki kryminalnej

Niniejsza publikacja dotyczy zagadnień związanych z grami cyfrowymi,jako jednym z najbardziej popularnych mediów współczesnej rozrywki,w ujęciu kryminalistyki i kryminologii. Nowoczesne technologie kojarzone są najczęściej z postępem w rozwoju, nowymi narzędziami technicznymi, bardziej precyzyjnymi przyrządami, czy większą interakcją z cyberprzestrzenią. Nie inaczej jest w branży elektronicznej rozrywki, gdzie gry pierwotnie stanowiące zlepek pikseli, dziś przerodziły się w zaawansowane technologicznie programy symulujące wiele rzeczywistych czynników, np. fizykę obiektów. Niestety w parze z postępem idzie również zagrożenie związane z pojawieniem się nowych opcji interakcji ze światem wirtualnym. Mogą to być sytuacje wynikające z samego obcowania ze środowiskiem gry (np. uzależnienie od grania) lub działania wykorzystywane z premedytacją przez nieuczciwe osoby w złym celu (np. kradzież dóbr cyfrowych). Wiele z tych negatywnych aspektów związanych z grami cyfrowymi zostało opisane w niniejszej książce. Autor nie przedstawia samych gier jako źródła problemu, tylko wskazuje powiązania zachowań i sytuacji patologicznych na tle gier cyfrowych. W literaturze fachowej, publicystyce oraz w mediach telewizyjnych, a także internetowych, bardzo często spotykamy się z wybitnie krytycznym podejściem do omawianej problematyki, co jest wynikiem błędnych poglądów i staraniem wyjaśnienia wszystkich okoliczności przez określenie „bo gry są złe”. Problem natomiast najczęściej leży znacznie głębiej, i o ile gry cyfrowe jako rozrywka mogą być w pewnym stopniu odpowiedzialne za niektóre zachowania patologiczne, to nigdy nie są ich bezpośrednią przyczyną. Popularność zarówno gier konsolowych, jak i komputerowych jest bardzo duża, co skłania do zainteresowania ze strony nauk prawnych, takich jak kryminalistyka i kryminologia, gdyż nauki te są zainteresowane pojawianiem się licznych, nowych form patologicznych. Warto również zaznaczyć, że dostępna literatura na temat gier cyfrowych w ujęciu prawno-
-psychologicznym w Polsce jest niezwykle uboga i liczy zaledwie kilka publikacji monograficznych. Zdecydowana większość materiałów to powszechnie dostępne opracowania w formie artykułów elektronicznych. Na potrzeby pracy, przeprowadzona została również ankieta, która umożliwiła przeprowadzenie szczegółowej analizy opinii publicznej. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie najgroźniejszych zjawisk patologicznych towarzyszących grom cyfrowym i scharakteryzowanie przyczyn leżących u podstaw tych patologii. Wiele z omówionych w dalszych rozdziałach aspektów nie miało by szansy pojawiania się bez dynamicznego rozwoju elektronicznej branży gier. Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców,
w szczególności: prawników (pracowników naukowych i praktyków), przedstawicieli organów ścigania, praktyków związanych z branżą elektroniczną, graczy i osób zainteresowanych współczesnymi zagrożeniami ze strony nowych technologii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 5
1. Fenomen gier cyfrowych 7
1.1 Wprowadzenie 7
1.2 Wojna konsol 9
1.3 Kultura gier  53
1.4 Język popkultury graczy  60
1.5 Strona moderska 97
2. Charakterystyka gier cyfrowych 107
2.1 Gry cyfrowe znamieniem naszych czasów 107
2.2 Pojęcie i rodzaje gier cyfrowych 111
2.3 Pojęcie dobra komputerowego w grze 138
2.4 Prawne unormowanie gier 140
3. Mroczna strona gier cyfrowych 145
3.1 Farmy golda  146
3.2 Kradzież dóbr z gier cyfrowych 153
3.3 Zabójstwo na tle gier 158
3.4 E-doping 177
3.5 Szary rynek gier i polityka sprzedaży kluczy elektronicznych 185
3.6 Uzależnienie od gier 201
3.7 Agresja i cyberprzemoc 209
3.8 Ciemna strona crowdfundingu 221
3.9 Włamania, napady, naruszenie prywatności i inne negatywne aspekty gier terenowych, na przykładzie Pokemon Go  230
3.10 Narzędzia psychologiczne w grach 241
4. Kontrowersje związane z grami cyfrowymi 247
4.1 Najbardziej kontrowersyjne gry w historii 248
4.2 Cenzura gier i oznaczenia ostrzegawcze 268
5. Gry cyfrowe w opinii społecznej 281
5.1 Bibliografia 311
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

33,54 zł
39,00 zł

Komunikowanie masowe i polityka medialna w epoce globalizacji i cyfryzacji

Tom 19. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej wspólnie z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.Termin "globalizacja" budzi dzisiaj mieszane uczucia i reakcje społeczne. Dla jednych, zwłaszcza p...
14,36 zł
16,70 zł

Systemy penitencjarne państw skandynawskich na tle polityki kryminalnej, karnej i penitencjarnej

Książka prezentuje systemy Danii, Finlandii, Norwegii i Szwecji. Autorka stara się dociec: Co jest przyczyną i co tłumaczy fenomen skandynawskiej względnej łagodności oraz stabilności systemu penitencjarnego? Czy można mówić o jednolitym systemi...
16,38 zł
21,00 zł

Homo literatus. Studia poświęcone Wincentemu Kadłubkowi. Tom I - Życie i dzieło

Życie i dzieło Wincentego Kadłubka. Ostatnimi laty można zaobserwować rozwój interdyscyplinarnych badań dotyczących Wincentego Kadłubka i jego „Kroniki polskiej”. Należy tu wymienić konferencje naukowe: Mistrz Wincenty Kadłubek. Czło...
27,93 zł
39,90 zł

W świecie logopedii. T. 2: Studia przypadków

Drugi tom publikacji W świecie logopedii pt. Studia przypadków to zbiór tekstów opisujących terapię osób borykających się z różnorakimi zaburzeniami mowy. Podzielono go na dwie części: Czy musimy iść do logopedy? Spec...
29,40 zł
49,00 zł

Cyfrowy świat seniora. Aktywnie w internecie

Postanowiłeś kupić komputer? To świetna decyzja! Tylko co dalej? A może już go masz? Ale mało go ogarniasz? Nie martw się, na ratunek przychodzi Ci właśnie „Cyfrowy świat seniora. Aktywnie w Internecie”. Dzięki tej książce nauczysz się nie ...
8,91 zł
9,90 zł

Cyberpunk 2077. Opis przejścia gry

Niniejszy poradnik - solucja do gry Cyberpunk 2077 w dokładny sposób omawia wszystkie istotne dla fabuły zagadnienia, jak np. pochodzenie postaci i jego wpływ na rozgrywkę, a także różne sposoby na ukończenie tej produkcji.Por...
7,09 zł
7,88 zł

Devil May Cry 4 - Xbox 360 - poradnik do gry

Poradnik do gry „Devil May Cry 4” zawiera szczegółowy opis wszystkich misji, wraz z poradami jak skończyć ukryte zadania. Znajdziesz w nim również dokładne porady odnośnie walk z bossami oraz filmiki prezentujące wszystkie teg...
8,94 zł
14,90 zł

Manipulacja w polityce - niezbędnik wyborcy

W jaki sposób politycy zdobywają sympatię i poparcie wyborców? Jakie manipulacyjne sposoby stosują politycy, by zdyskredytować swoich przeciwników? Jak rozpoznać polityczną prowokację? Mirosław Karwat odkrywa przed Czytelnikami taj...
7,11 zł
7,90 zł

Simon the Sorcerer 4 - poradnik do gry

Poradnik do gry przygodowej „Simon the Sorcerer 4” opisuje krok po kroku w jaki sposób nasz dzielny nastoletni czarodziej wybawi Magiczne Królestwo z opresji.Simon the Sorcerer 4 - poradnik do gry zawiera poszukiwa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!