Peace by Piece learning to stabilise a military conflict with a strategic game
The book consists of chapters grouped into three parts. The first one presents a research and execution plan. It presents the impulse that inspired our scientific curiosity and prompted us to develop the issue of stabilising an armed conflict into a project that was to result in a strategic simulation game. There, we also describe the stages of forming the idea and testing the first assumptions. This is followed by an overview of the general theoretical background from which we started the detailed work, after which we once again put together the elements that we considered crucial in rebuilding the post-war state into a multidimensional whole. This part also outlines the history of
Mali, which served as a realistic illustration and an area of analysis that we have engaged in to verify the theoretical solutions.
The second part is the most extensive. It contains the effects of our individual work, which was focused on the synthesis of the theoretical background of our disciplines in a way that it is most useful in the preparation of the strategic game. The theoretical background, from which we have emerged as a result of the dialogue described in the first part, has been broken down in the second part into areas to which we have devoted separate studies. This part is therefore a summary of separate works on the political, military, economic and social dimensions of the
peace process. We also refer to the importance of information and the role of infrastructure in the (re)construction of the state.
The third part is a framing device that binds the previously presented theoretical analyses together with a board strategic game. As such, it describes the practical application of theory. Furthermore, it talks about the results of the games and, in a multidimensional way, about reflections on the game and the project. It shows our conclusions from the course of the game and those resulting from the observations of the participants' behaviour. We have tried to formulate sub-questions that have not yet taken the form of research questions, but are coming close to them in order to explore the possibilities of using the game to try to clarify the uncertainties that we have identified during the work on the theoretical background. We treat the book and the game as an open project.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-208-2470-4
- ISBN druku: 978-83-208-2453-7
- Liczba stron: 256
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
INTRODUCTION Paweł Kozłowski, Agata Dziewulska, Anna M. Ostrowska SECTION 1. SETTING THE STAGE CHAPTER 1. ‘Peace by Piece’: making a serious game to simulate a violent conflict and its stabilization Agata Dziewulska CHAPTER 2. Operationalising a theoretical framework for game-making Agata Dziewulska CHAPTER 3. Mali: its history and riches Anna M. Ostrowska CHAPTER 4. Mali: its economy, peoples and cultures Anna M. Ostrowska CHAPTER 5. Conflict in Mali (2012–2020) Anna M. Ostrowska SECTION 2. FROM THEORETICAL FRAMEWORK TO PMESII – SECTORIAL ANALYSES CHAPTER 6. Political mechanisms in conflict stabilisation Agata Dziewulska CHAPTER 7. Security sector reform: military aspects Beata Górka-Winter CHAPTER 8. Economic and social reconstruction Paweł Kozłowski CHAPTER 9. Socio-cultural dimension of conflict stabilisation Anna M. Ostrowska CHAPTER 10. Information in conflict regulation and state formation Agata Dziewulska, Paweł Kozłowski CHAPTER 11. PMES-II: sectorial analyses combined Agata Dziewulska SECTION 3. FROM THEORETICAL FRAMEWORK AND PMESII TO THE SIMULATION GAME CHAPTER 12. Constructing the ‘Peace by Piece’ serious game Igor Widawski, Agata Dziewulska CHAPTER 13. ‘Peace by Piece’ serious game as a research and educational tool Agata Dziewulska CONCLUSIONS Paweł Kozłowski, Agata Dziewulska