Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką
Pedagogika potrzebuje innowacji dla edukacji. Ale potrzebuje także rozmaitych koncepcji teoretycznych, które będą nie tylko naturalną kontynuacją minionego stulecia w ich interpretowaniu, lecz jednocześnie będą "żądać" zmiany, gdy w głowach wielu wiek XX ciągle jeszcze się nie skończył; będą "żądać" radykalnego wyjścia poza horyzont zastanego. Jest jakimś paradoksem, że myślenie o innowacjach słabło i stawało się coraz mniej... innowacyjne!? Praca Pani Profesor Beaty Przyborowskiej niesie /zawiera taką twórczą zmianę; może nawet radykalną zmianę? Dotyczy ona innowacji w perspektywie integralnej, która wychodzi od: „mapy AQAL” i w sposób przekonywujący wymusza czytanie/widzenie owych procesów w czterech kwadrantach łącznie. To jest droga nowego - innego - twórczego. Z recenzji prof. dr hab. Ryszarda Łukaszewicza Beata Przyborowska podjęła się zadania użytecznej teoretycznie, metodologicznie i praktycznie próby określenia podstaw pedagogiki innowacyjności, ku temu wiodła ją droga gruntownej współczesnej analizy uwarunkowań i perspektyw innowacyjności (...). Autorka dobrze wprowadza czytelnika w zagadnienia innowacyjnej funkcji pedagogiki, pedagogii innowacyjnych, poznawczych i praktycznych podejść do innowacji i do dotychczasowego dorobku w dziedzinie refleksji nad innowatyką pedagogiczną, próbuje określić status pedagogiki innowacyjności. Z recenzji prof. dr hab. Stanisława Palki
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-2933-2
- Liczba stron: 304
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od Autorki / 9 Wprowadzenie. Era innowacyjności / 13 Rozdział 1 Podstawy wiedzy o innowacjach w edukacji / 29 Rozwój teorii innowacji / 29 Studia nad innowacjami w edukacji / 42 Podstawowe kategorie pojęciowe współczesnych teorii innowacji / 47 Innowacyjność jako kategoria / 53 Dorobek metodologii badań nad innowacjami / 61 Redukcjonizm współczesnych teorii innowacji w edukacji / 65 Rozdział 2 Nowe ujęcie problematyki innowacyjności / 70 Potrzeba nowej koncepcji innowacji / 70 Wybrane modele całościowego podejścia do badań nad innowacjami / 74 Integralna perspektywa w edukacji a zmiany / 83 Innowacje w perspektywie integralnej / 90 Temporalny wymiar innowacji. Kontynuacja i zmiana / 92 Autorska koncepcja analizy innowacyjności / 98 Integralny pluralizm metodologiczny jako propozycja badań innowacji / 101 Rozdział 3 Perspektywa intencjonalna – subiektywna / 110 Człowiek jako podmiot i obiekt zmian / 110 Nowatorzy w społeczeństwie / 122 Nowatorstwo pedagogiczne / 125 Postawy proinnowacyjne nauczycieli / 130 Osobowość innowacyjna w perspektywie integralnej / 138 Rozdział 4 Perspektywa behawioralna – obiektywna / 141 Zachowania, czynności i praktyki innowacyjne / 141 Istota czynności i zachowań twórczych / 148 Ewolucja praktyk innowacyjnych / 155 Istota i rodzaje twórczej aktywności / 158 Rola i zróżnicowanie podmiotu twórczego / 159 Integralne praktyki innowacyjne / 172 Rozdział 5 Perspektywa kulturowa – intersubiektywna / 174 Kultura i jej znaczenie / 174 Kultura a zmiany / 179 Kulturowe uwarunkowania innowacyjności / 184 Kultura jako kontekst procesów edukacyjnych / 188 Kultura edukacji a innowacje / 190 Kontrkultury innowacyjności i opór wobec zmian / 195 Rodzina kultur innowacyjnych / 201 Kultura w ujęciu integralnym / 206 Rozdział 6 Pespektywa społeczna – interobiektywna / 210 Społeczna geneza innowacji / 210 Edukacja a kontekst społeczny / 214 Struktury i systemy innowacyjne w teorii / 216 Struktury innowacyjne w praktyce społecznej i edukacyjnej / 227 Procesy i mechanizmy zmian w systemach / 232 Model i praktyka innowacyjnych instytucji edukacyjnych / 234 Bariery innowacyjności w systemach oświatowych / 239 Integralnie z perspektywy systemowej / 242 Rozdział 7 Od pedagogii innowacyjnych do pedagogiki innowacyjności / 246 Innowacyjna funkcja pedagogiki / 246 Pedagogie a pedagogika / 250 Pedagogie przekorne a pedagogie innowacyjne / 257 Poznawcze a praktyczne podejście do innowacji / 259 Pedagogie innowacyjne – ich status i zróżnicowanie / 267 Innowatyka pedagogiczna i jej rozwój / 270 Status pedagogiki innowacyjności / 277 Bibliografia / 289 Summary. Pedagogy of Innovation. Between Theory and Practice / 303