Pedagogika ogólna
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi.
Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika
Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:
1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości
2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki
3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki
- Kategorie:
- Redakcja: Bogusław Śliwerski
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7850-169-5
- ISBN druku: 978-83-7587-908-7
- Liczba stron: 384
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Rozdział 1 Etymologia pojęcia „wychowanie” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 Rozdział 2 Systematyzo wanie wiedzy o wychowaniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31 Rozdział 3 Teleologiawy chowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . 67 Rozdział 4 Aksjonormatywny status wychowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 Rozdział 5 Zasady wychowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 Rozdział 6 Wychowanie jako działanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144 Rozdział 7 Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania – doznawania . . . . 189 Rozdział 8 Wychowanie jako spotkanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 Rozdział 9 Wychowanie w ujęciu syste mowym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204 Rozdział 10 Wychowanie jako pielęgnacja, piecza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219 Rozdział 11 Wychowanie jako proces . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224 Rozdział 12 Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie,terapia) . . .. . . . . .. . . . . . . 241 Rozdział 13 Wychowanie jako samore alizacja, samowy chowanie . . . . . 257 Rozdział 14 Wychowanie jako formacja duchowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270 Rozdział 15 Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja . . . . . . . . . . . . 285 Rozdział 16 Granice wy chowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 301 Rozdział 17 Pseudowy chowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313 Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335 Wychowanie jako spotkanie. Dodatek metodyczny (Sebastian Ciszewski) . .. . 343 Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 356 Indeks rzeczowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 376 Indeks osób . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 380