Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Kurier 0 zł »

Pedagogika ogólna(eBook)

Podstawowe prawidłowości

3.00  [ 2 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Kraków, 1, 2013

  • Autor: Bogusław Śliwerski

  • Redakcja naukowa: Bogusław Śliwerski

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 40,00 zł
24,00
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 16,00 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Pedagogika ogólna

Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi. Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości 2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
  
Rozdział 1 Etymologia pojęcia „wychowanie” . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . 25
Rozdział 2 Systematyzo wanie wiedzy o wychowaniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Rozdział 3 Teleologiawy chowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . 67
Rozdział 4 Aksjonormatywny status wychowania . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . 98
Rozdział 5 Zasady wychowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Rozdział 6 Wychowanie jako działanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . 144
Rozdział 7 Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności  działania – doznawania . . . . 189
Rozdział 8 Wychowanie jako spotkanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198
Rozdział 9 Wychowanie w ujęciu syste mowym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204
Rozdział 10 Wychowanie jako pielęgnacja, piecza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
Rozdział 11 Wychowanie jako proces . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224
Rozdział 12 Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie,terapia) . . .. . . . . .. . . . . . . 241
Rozdział 13 Wychowanie jako samore alizacja, samowy chowanie . . . . . 257
Rozdział 14 Wychowanie jako formacja duchowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270
Rozdział 15 Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja . . . . . . . . . . . . 285
Rozdział 16 Granice wy chowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 301
Rozdział 17 Pseudowy chowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313 
 
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
Wychowanie jako spotkanie. Dodatek metodyczny (Sebastian Ciszewski) . .. . 343
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 356
Indeks rzeczowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 376
Indeks osób . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 380
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Bogusław Śliwerski

Pedagog, profesor zwyczajny Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie; doktor honoris causa UMCS w Lublinie (2014), UKW w Bydgoszczy (2016) i KUL w Lublinie (2017); profesor honorowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i Uniwersytetu Śląskiego; przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN (2011–2019), ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (od 2002), członek Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów (b. przewodniczący Sekcji Nauk Humanistycznych i Społecznych 2013–2016). Monografie: Turystyka habilitacyjna Polaków na Słowację w latach 2008-2016. Studium krytyczne (2018); Pedagogia harcerskiego wychowania (2018), Meblowanie szkolnej demokracji (2017), Habilitacja. Diagnoza. Procedury. Etyka. Postulaty (2017), Edukacja (w) polityce – polityka (w) edukacji. Inspiracje do badań polityki oświatowej (2015), Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu (2013), Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (2012).

Bogusław Śliwerski

Pedagog, profesor zwyczajny Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie; doktor honoris causa UMCS w Lublinie (2014), UKW w Bydgoszczy (2016) i KUL w Lublinie (2017); profesor honorowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i Uniwersytetu Śląskiego; przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN (2011–2019), ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (od 2002), członek Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów (b. przewodniczący Sekcji Nauk Humanistycznych i Społecznych 2013–2016). Monografie: Turystyka habilitacyjna Polaków na Słowację w latach 2008-2016. Studium krytyczne (2018); Pedagogia harcerskiego wychowania (2018), Meblowanie szkolnej demokracji (2017), Habilitacja. Diagnoza. Procedury. Etyka. Postulaty (2017), Edukacja (w) polityce – polityka (w) edukacji. Inspiracje do badań polityki oświatowej (2015), Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu (2013), Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (2012).

Inni Klienci oglądali również

Pedagogika sokratejska

Niniejsza książka jest w pierwszym rzędzie pracą o mądrości Sokratesa, a niewątpliwie także o „mądrości wychowawczej”, a dopiero później jego „pedagogice”, w której się ona objawiała, a którą utrwalili dla p...

Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej

Książkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na...
2,00 zł

Pedagogika na pograniczu światów - 02 Pedagogiczny efekt pogranicza

Posłowie Tadeusz Sławek Książka zbiera w jeden tom – w wersji częściowo zmienionej i uzupełnionej – eseje pedagogiczne, które ukazywały się w ramach transdyscyplinarnej serii „Medium Mundi” w latach 2005-2015. Autor podej...
50,00 zł

Człowiek w pedagogice pracy

Książka składa się z sześciu tematycznych rozdziałów poświęconych zagadnieniu człowieka w pedagogice pracy. To książka naukowa o dużym ładunku innowacyjnych i oryginalnych treści. W rękach mądrego wykładowcy może znakomicie pełnić rolę ciekawej i in...
2,00 zł

Pedagogika na pograniczu światów - 03 Kamień, perła, błękitne tygrysy. Szkic o wychowaniu i etyce wyrzeczenia

Posłowie Tadeusz Sławek Książka zbiera w jeden tom – w wersji częściowo zmienionej i uzupełnionej – eseje pedagogiczne, które ukazywały się w ramach transdyscyplinarnej serii „Medium Mundi” w latach 2005-2015. Autor podej...
24,60 zł

Pedagogika na pograniczu światów

Posłowie Tadeusz Sławek Książka zbiera w jeden tom – w wersji częściowo zmienionej i uzupełnionej – eseje pedagogiczne, które ukazywały się w ramach transdyscyplinarnej serii „Medium Mundi” w latach 2005-2015. Autor podej...
44,28 zł

Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce

Monografia zawiera charakterystykę sposobów patrzenia na problem zdrowia w ujęciu historycznym, jak i próbą nakreślenia współczesnych obszarów poznawczo-badawczych w dziedzinie pedagogiki zdrowia. Ma na celu także ukazanie m...

Zaniedbane obszary edukacji - pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną

Książka „Zaniedbane obszary edukacji – pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną. Wybrane zagadnienia” podkreśla potrzebę przeciwdziałania patologiom związanym z procesami marginalizacji i wykluczenia społecznego. Możemy w niej r&oac...
49,90 zł

Pedagogika czasu wolnego

Napisana w sposób czytelny i zrozumiały książka dla tych, którzy wciąż mają za mało czasu wolnego lub też nie mają pomysłu, jak ten czas wypełnić. Autor uczy umiejętności właściwego wypoczynku i organizowania czasu wolnego, przedstawiając...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!