MENU

Pedagogizacja medialna rodziny

(eBook)

Zakres - uwarunkowania - dylematy

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2013

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Marcin Musioł

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 54,60 zł
38,22
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Pedagogizacja medialna rodziny

W monografii opisano działania nazywane pedagogizacją rodziny, które mogą być podjęte z rodzicami i prawnymi opiekunami w celu szerzenia wiedzy i kultury pedagogicznej w zakresie korzystania z mediów przez ich podopiecznych, m.in. przy okazji spotkań z wychowawcą klasy. Działania owe mogą obejmować: wychowanie i kształcenie za pośrednictwem mediów, wychowanie do mediów oraz edukację medialną rodziców i prawnych opiekunów. W pracy przedstawiono wyniki badań dotyczące tej pedagogizacji. Potencjalnymi czytelnikami pracy mogą być czynni zawodowo i przyszli nauczyciele różnych etapów edukacyjnych oraz rodzice i opiekunowie dzieci i nastolatków.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 11

Rozdział 1.
Koncepcja metodologiczna badań własnych / 15
1.1. Charakterystyka planowanych badań / 20
1.2. Problematyka badań / 20
1.3. Hipotezy badawcze / 22
1.4. Zmienne i ich wskaźniki / 23
1.5. Wykorzystane metody, techniki i narzędzia badawcze / 28
1.6. Teren badań i badana próba / 32

Rozdział 2.
Proces pedagogizacji rodziny / 39
2.1. Wiedza pedagogiczna przydatna rodzicom i prawnym opiekunom / 41
2.2. Pojęcie pedagogizacji rodziny / 44
2.3. Cele i zadania pedagogizacji rodziny / 45
2.4. Pedagogizacja medialna rodziny / 50
2.5. Cele pedagogizacji medialnej rodziny / 53
2.6. Zakres pedagogizacji medialnej rodziny / 55
2.7. Miejsce pedagogizacji medialnej rodziny / 56
2.8. Planowanie, przygotowanie i przebieg działań pedagogizujących medialnie rodzinę / 62

Rozdział 3.
Działania rodziców i opiekunów związane z wychowaniem i kształceniem przez media / 65
3.1. Informacja w życiu jednostki i społeczeństwa / 68
3.2. Media jako nośniki kultury / 70
3.3. Media jako nośniki norm i wartości / 76
3.4. Możliwości wykorzystywania mediów w procesie rozwoju dziecka oraz nastolatka / 78
3.5. Możliwości wykorzystywania materiałów drukowanych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 84
3.6. Możliwości wykorzystywania mediów audialnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 90
3.7. Możliwości wykorzystywania programów telewizyjnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 96
3.8. Możliwości wykorzystywania programów komputerowych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 106
3.9. Możliwości wykorzystywania Internetu w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 110
3.10. Możliwości wykorzystywania fotografii i filmów w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 117
3.11. Media w systemie nagród i kar / 124

Rozdział 4.
Działania rodziców i opiekunów związane z wychowaniem do mediów / 127
4.1. Czas wolny dzieci i młodzieży / 131
4.2. Cyberprzemoc / 135
4.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikacji interpersonalnej pośredniej / 138
4.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z materiałów drukowanych / 141
4.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z mediów audialnych / 142
4.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z programów telewizyjnych / 156
4.7. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do nauki i pracy z komputerem / 188
4.8. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier komputerowych / 199
4.9. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usług internetowych / 207
4.9.1. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikowania się z wykorzystaniem usług internetowych / 213
4.9.2. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier sieciowych / 231
4.9.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z serwisu WWW / 238
4.9.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do zamieszczania informacji w Internecie / 253
4.9.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z portali społecznościowych / 263
4.9.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z alterrzeczywistości typu second life / 270
4.10. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usług telefonii komórkowej / 277
4.11. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z aparatu cyfrowego oraz z kamery cyfrowej / 287
4.12. Uzależnienie od mediów / 291
4.13. Manipulacja w mediach / 301

Rozdział 5.
Edukacja medialna rodziny / 309
5.1. Przygotowanie rodziców i opiekunów w zakresie systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego / 312
5.2. Techniczne zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi / 321
5.3. Programowe zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi / 323

Rozdział 6.
Metodyczne aspekty pedagogizacji medialnej rodziny / 337
6.1. Ustalenie potrzeb i/lub zainteresowań medialnych rodziców i prawnych opiekunów / 339
6.2. Przygotowanie i prowadzenie zajęć pedagogizujących medialnie rodzinę — wyniki badań / 348

Podsumowanie / 355

Aneksy / 365
Bibliografia / 387
Indeks nazwisk / 399

Summary / 403
Zusammenfassung / 404
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,82 zł
19,00 zł

Medialne fenomeny i paradoksy

(…) Profesor Jacek Dąbała prowadzi nas w kierunku świata zdroworozsądkowego (…).Filip Bajon (profesor, reżyser i scenarzysta, PWSFTviT) (…) Lektura tej książki przypomina zwiedzanie planety Ziemi...
71,25 zł
95,00 zł

(KO)media. Konteksty dyskursu medialnego

W „(KO)medii" pojawia się wielu bohaterów: dziennikarzy, polityków, teologów, celebrytów, blogerów, kontestatorów władzy, uczestników cyfrowego obiegu treści. Autorzy monografii koncentrują si...
22,41 zł
24,90 zł

Rodzina Połanieckich

Historia miłości Stanisława Połanieckiego i pięknej Maryni Pławickiej, osadzona w scenerii ziemiańskich dworków i Warszawy z końca XIX wieku. „ Rodzina Połanieckich ” to jedna z nielicznych w dorobku Sienkiewicza powieści o te...
35,10 zł
39,00 zł

Rodzina w służbie życiu i miłości

„Rodzina jest kolebką życia i miłości, gdzie człowiek «rodzi» się i «wzrasta», jest podstawową komórką społeczeństwa – napisał Jan Paweł II w adhortacji Christifideles laici. Słowa te stały się inspiracją do o...
16,17 zł
23,10 zł

Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka

Wieloautorska monografia pt. Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka wpisuje się w nurt nowoczesnych badań transdyscyplinarnych. Publikacja podejmuje niezwykle aktualne i bardzo szerokie zagadnienie wpływu mediów na sposób myślenia i j...
22,41 zł
24,90 zł

Rodzina Połanieckich Tom 1

Koniec XIX wieku. Sielski podwarszawski dwór i stolica Królestwa Polskiego niemal u szczytu swego powabu.On – Stanisław Połaniecki – prężny i zaradny młody przedsiębiorca, porywczy i zdecydowany „człowiek sukcesu&r...
14,36 zł
16,70 zł

Rodzina a system społeczny

Próba stworzenia modelu, który ujmuje rodzinę jako podstawowy układ społeczny, „jednostkę reprodukcji” systemu społecznego stanowi jeden z dwu celów, jaki Autorka stawia sobie w prezentowanej publikacji. W myśl proponow...
9,09 zł
10,10 zł

Dziecko i rodzina wobec choroby nowotworowej — postulat o włączenie zagadnienia do kształcenia nauczycieli i pedagogów szkolnych

Tak ciężka choroba jak nowotwór przekształca zupełnie rzeczywistość, nie tylko dziecka, ale i całej rodziny oraz wpływa na szkołę, nauczycieli, sposób ich pracy, którzy muszą podejmować refleksję, jak kształcić, opiekując się zaraz...
30,10 zł
35,00 zł

Grupy wsparcia dla osób doświadczających przemocy w rodzinie

W tej książce czytelnik znajdzie odpowiedzi m.in. na następujące pytania:• Dlaczego osoby doświadczające przemocy pozostają w krzywdzących związkach?• Jak doświadczanie przemocy wpływa na zmianę zachowań i postaw ofiary?&bul...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!