MENU

Percepcja Ja w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2018

  • Autor: Elżbieta Stojanowska

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 26,00 zł
18,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Scholar - oficjalny sklep

Percepcja Ja w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności

Autorka przedstawia w monografii swoje badania dotyczące samowiedzy jednostki. Koncentruje się na dwóch procesach: metapercepcji – co myślą o niej inni oraz poczuciu transparentności własnej osoby – co inni o niej wiedzą. Badania eksplorują sytuacyjne, osobowościowe oraz związane z płcią uwarunkowania aktualnej i pożądanej percepcji Ja w relacjach interpersonalnych, jak również konsekwencje obu procesów dla autoprezentacji jednostki i jej zadowolenia z relacji.

Badania opisywane w książce w większości mają charakter eksperymentalny. O znakomitym warsztacie metodologicznym świadczą dobrze uzasadnione hipotezy, pomysłowe manipulacje eksperymentalne. Monografia posiada również walory dydaktyczne, ze względu na wręcz modelowe prezentowanie wyników badań. Może być ważną pozycją w kształceniu studentów psychologii.
fragment recenzji profesor dr hab. Anny Kwiatkowskiej

Przedstawiony dorobek empiryczny stanowi istotny wkład w rozumienie zjawisk związanych z wpływem percepcji Ja, transparentności i sposobów konstruowania Ja na przetwarzanie informacji społecznych, których źródłem jest partner. Autorka zbudowała zwarty program badawczy, w którym dominują dobrze zaplanowane badania eksperymentalne realizowane w schemacie badań indywidualnych. Książka adresowana jest do grona czytelników zainteresowanych problematyką Ja. Stanowi zarówno wartościową pozycję naukową, jak i użyteczne źródła materiałów do wykorzystania w dydaktyce uniwersyteckiej.
fragment recenzji profesor dr hab. Anny Szuster-Kowalewicz

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści
Rozdział I
Do czego są potrzebne metapercepcja oraz poczucie transparentności
własnej osoby?  9
Trafność metapercepcji  9
Funkcje metapercepcji  11
Pożądana metapercepcja  13
Iluzja transparentności  13
Konsekwencje zainteresowania społecznym odbiorem własnej osoby  17
Opis celów badawczych   18
Rozdział 2
Wpływ akceptacji i odrzucenia na metapercepcję cech wspólnotowych
oraz sprawczych. Rola płci i samooceny jednostki   21
Metoda   23
Osoby badane   23
Procedura badania  23
Zastosowane narzędzia  24
Wyniki  24
Kobiety  25
Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet o różnej samoocenie 26
Mężczyźni  27
Porównanie pozytywności metapercepcji mężczyzn
o różnej samoocenie  29
Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet i mężczyzn  29
Dyskusja  30
Perspektywa dalszych badań   32
Rozdział 3
Wpływ akceptacji i odrzucenia oraz ocen cech jednostki
na samoocenę i przeżywane emocje   34
Metoda  36
Osoby badane  36
Procedura badania  36
Zastosowane narzędzia  37
Wyniki  37
Stabilność samooceny osób o różnej samoocenie  41
Stabilność emocji negatywnych u osób o różnej samoocenie  42
Stabilność emocji pozytywnych u osób o różnej samoocenie  43
Dyskusja  44
Rozdział 4
Poczucie transparentności zalet i wad u kobiet i mężczyzn w sytuacjach
akceptacji oraz odrzucenia  47
Metoda  49
Osoby badane  49
Procedura badania  49
Zastosowane narzędzia  50
Wyniki   50
Poczucie transparentności zalet wspólnotowych  51
Wady wspólnotowe  52
Zalety sprawcze  53
Wady sprawcze  54
Różnice płciowe  56
Porównanie wielkości poczucia transparentności cech różnego rodzaju   57
Dyskusja   58
Rozdział 5
Wpływ informacji o transparentności własnych cech sprawczych
i wspólnotowych na zadowolenie z relacji oraz percepcję partnera.
Rola sposobu konstruowania Ja   61
Metoda  63
Osoby badane   63
Procedura badania   63
Zastosowane narzędzia   65
Wyniki   65
Zadowolenie z kontaktu  65
Oceny cech partnera   66
Porównanie ocen cech wspólnotowych z oceną cech sprawczych
partnera   68
Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla zadowolenia z relacji  69
Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla ocen cech partnera   71
Dyskusja   73
Rozdział 6
Wpływ informacji o poziomie transparentności własnej osoby na
chełpliwość autoprezentacji kobiet i mężczyzn o różnej samoocenie  76
Metoda   78
Osoby badane   78
Procedura badania   78
Wyniki   79
Porównanie autoprezentacji kobiet z autoprezentacją mężczyzn   82
Dyskusja   83
Rozdział 7
Rola metapercepcji w efektywności autoprezentacji osób o różnej
samoocenie w warunkach aprobaty i dezaprobaty ze strony partnera   86
Metoda   88
Osoby badane   88
Procedura badania   88
Zastosowane narzędzia   88
Wyniki   90
Efektywność autoprezentacji   91
Pozytywność metapercepcji  91
Ocena spostrzeganej negatywności postawy partnera   92
Trafność ocen postaw partnera   92
Znaczenie metapercepcji dla efektywności autoprezentacji   93
Dyskusja   94
Rozdział 8
Pożądana metapercepcja i transparentność w małżeństwie
oraz związkach koleżeńskich kobiet i mężczyzn o różnych orientacjach
społecznych Ja   97
Problematyka badań   99
Badanie I. Związki małżeńskie   101
Osoby badane  101
Procedura badania  101
Zastosowane narzędzia  102
Wyniki  103
Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w zakresie cech
wspólnotowych  105
Znaczenie samooceny cech wspólnotowych oraz orientacji HC…
dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności
tych cech  107
Korelaty pożądanej transparentności w sferze sprawczej  108
Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji
w sferze wspólnotowej  108
Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych
w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech  108
Korelaty pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze sprawczej  108
Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie
pożądanej obiektywnej metapercepcji cech wspólnotowych
w związkach małżeńskich  109
Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z małżeństwa  109
Podsumowanie   110
Badanie II. Związki koleżeńskie   111
Osoby badane  111
Procedura badania  111
Metoda do pomiaru zadowolenia z relacji koleżeńskiej   112
Wyniki   112
Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze
wspólnotowej   114
Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych…
w poziomie pożądanej transparentności tych cech   117
Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze sprawczej   117
Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze
cech wspólnotowych   118
Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych
w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech   118
Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji
w sferze cech sprawczych   119
Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie
pożądanej obiektywnej metapercepcji cech   119
Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z relacji koleżeńskiej   120
Podsumowanie   120
Dyskusja   121
Rozdział 9
Wpływ aktywizacji Ja niezależnego i Ja współzależnego oraz informacji
zwrotnych na pożądaną metapercepcję oraz transparentność cech
wspólnotowych i sprawczych w relacjach intymnych kobiet  124
Metoda  129
Osoby badane  129
Procedura badania i zastosowana manipulacja  129
Zastosowane narzędzia  130
Wyniki   131
Efektywność aktywizacji Ja   131
Wpływ aktywizacji Ja oraz informacji zwrotnych na obraz własnej
osoby  132
Pożądana metapercepcja   134
Pożądana transparentność  135
Porównanie pożądanej obiektywnej metapercepcji z pożądaną
transparentnością  136
Rola obrazu Ja dla pożądanej metapercepcji  138
Rola obrazu Ja dla pożądanej transparentności   139
Dyskusja  139
Ograniczenia wniosków z badań  142
Porównanie pożądanej transparentności i metapercepcji… w związkach
intymnych kobiet na początku znajomości oraz w relacjach
długotrwałych   143
Rozdział 10
Zakończenie  145
Bibliografia  152
Aneksy  159
Indeks nazwisk  163
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

26,91 zł
29,90 zł

Potęga relacji z Bogiem

Sten Nillsson ma Ci do opowiedzenia historię, która odmieni Twoje życie – historię o Tobie i Bogu, która zaczęła się na długo przed Twoim narodzeniem. Bez jej znajomości nie wiesz, kim tak naprawdę jesteś, do czego masz prawo...
47,40 zł
79,00 zł

Relacje inwestorskie. Ewolucja, funkcjonowanie, wyzwania

Kompleksowe i usystematyzowane opracowanie na temat relacji inwestorskich w Polsce. W książce ujęto definicje i klasyfikacje dotyczące relacji inwestorskich (z dużą liczbą uniwersalnych schematów), opisano zasady, formy i narzędzia ich st...
24,94 zł
29,69 zł

Kształtowanie poczucia sukcesu nauczycieli

W związku z rosnącym zainteresowaniem w obrębie nauk pedagogicznych zarówno kategorią sukcesu nauczyciela, rolą nauczyciela i jej osobliwościami, i jednocześnie niewielką ilością dociekań badawczych w tym zakresie, podejmowana przez Izabelę Labu...
21,84 zł
27,30 zł

Studencki październik 56 w relacjach uczestników

Opracowanie niniejsze nie pretenduje do monografii ruchu studenckiego składa się z relacji uczestników oraz artykułów i doniesień prasowych, które mają oddać atmosferę tamtych dni w różnych środowiskach studenckich. Niewiele...
27,93 zł
39,90 zł

Cechy osobowości a doświadczanie szczęścia i poczucie sensu życia

Co cechuje człowieka szczęśliwego i co odróżnia go od nieszczęśliwego? Czy szczęście zależy od bycia szczęśliwym, czy też od wielu przyjemnych sytuacji? W jakim stopniu zadowolenie i poczucie szczęścia zależą od usposobienia oraz cech osobowości...
25,80 zł
30,00 zł

Tworzenie projektów edukacyjnych a poczucie sprawstwa. Perspektywa teoretyczno-badawcza

Autorka próbuje odpowiedzieć na pytanie – dlaczego realizacja długofalowego projektu (problemowego lub wytwórczego), ukierunkowanego na rozwijanie własnych zainteresowań i samodzielność uczniów, nie jest efektywna w odniesien...
9,90 zł
11,00 zł

Zdarzenia krytyczne jako czynniki kształtujące poczucie jakości życia osób starszych

Książka ukazuje człowieka, jako istotę autobiograficznej i transformującej się refleksji, istotę stawania się, zmierzania się ze złem i kreowania dobra, istotę, która mimo przeciwności losu próbuje odzyskać poczucie życiowej satysfakcji. ...
9,89 zł
10,99 zł

Poczujesz się jak w raju

Lowrie Lewis, niegdyś znana malarka, prowadzi pensjonat nad zatoką w Portland. Zgłasza się do niej nietypowy gość: Sutton Marchant, pisarz i ekspert finansowy z Londynu, który wynajmuje cały pensjonat na dwa miesiące. Lowrie nie może oderwać od ...
17,89 zł
20,80 zł

Polityczne i religijne aspekty percepcji buddyzmu tybetańskiego, tom I

Analiza zachodniej percepcji buddyzmu tybetańskiego podjęta z punktu widzenia tradycji chrześcijańskich. Tom pierwszy zawiera przegląd istniejących interpretacji naukowych oraz analizuje percepcję protestancką buddyzmu tybetańskiego głównie na t...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!