Pewny start Cztery pory roku Umiem to zrobić Karty z ćwiczeniami manualnymi
Publikacja „Pewny start. Cztery pory roku. Umiem to zrobić. Karty zadaniowe” została stworzona z myślą o potrzebach uczniów ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi. Znajdujące się w niej karty pracy umożliwiają wszechstronny rozwój umiejętności motorycznych i poznawczych. Pobudzają kreatywność uczniów i zapewniają angażującą, pożyteczną zabawę.
W publikacji znajdują się aż 24 karty pracy o zróżnicowanej tematyce. Inspirują do podejmowania działań twórczych różnymi technikami: rysowania, malowania, wydzierania oraz wyklejania.
Zadania nadają się do pracy podczas podstawowych zajęć lekcyjnych, np. w oddziałach integracyjnych lub szkołach specjalnych, a także w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych, jak również terapii pedagogicznej.
Cykl kart pracy został zaprojektowany przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem pedagogicznym, dlatego zadania spełniają oczekiwania nauczycieli, a także uczniów – angażując ich do pracy i zabawy.
Ćwiczenia wspierają rozwój zdolności manualnych oraz pobudzają kreatywność uczniów.
Uwadze nauczycieli pracujących z uczniami ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi polecamy także pozostałe części cyklu „Pewny start. Cztery pory roku”. Zostały one skonstruowane tak, aby umożliwić tworzenie elastycznego planu pracy z dziećmi z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej. Zapoznaj się z nimi i dobierz te, które ułatwią Ci codzienną pracę.
Seria Pewny start. Cztery pory roku
"Pewny start" to kompleksowy, specjalistyczny zestaw ćwiczeń, który opracowaliśmy z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Przy tworzeniu uwzględniono wszystkie zasady nauczania niepełnosprawnych.
Treści zaproponowane w zestawie Pewny start nawiązują do pór roku, zmian zachodzących w przyrodzie i świecie otaczającym dziecko, dzięki temu jest je łatwiej zrozumieć i zapamiętać.
Materiały ćwiczeniowe Pewny start zostały bardzo pozytywnie ocenione podczas konsultacji merytorycznych w gronie doświadczonych specjalistów-praktyków: pedagogów specjalnych i terapeutów, na co dzień pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie. Pewny start zgodny jest z podstawą programową MEN.