Planowanie scenariuszy lekcji i materiałów edukacyjnych
Tematyka: Jak napisać skuteczny scenariusz lekcji? W jaki sposób przedstawić materiał, aby osiągnąć jak najlepsze efekty w nauczaniu? Odpowiedzi na te pytania a także wiele praktycznych porad oraz liczne szablony i gotowe scenariusze znajdziecie Państwo w naszym poradniku. Publikacja w formie dokumentu elektronicznego. Korzyści Kompleksowe ujęcie najważniejszych zagadnień, dzięki czemu unikną Państwo wertowania różnych książek w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące pytania, Zestaw sprawdzonych narzędzi gotowych do wykorzystania – ćwiczeń, zadań i przykładów, Zestaw sprawdzonych w praktyce narzędzi - ćwiczeń, zadań, przykładów do refleksji, Informacje na temat sposobów wzmacniania efektu edukacyjnego, Publikację w praktycznej formie dokumentu elektronicznego.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 83-88285-81-5
- Liczba stron: 39
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Wprowadzenie 2. Po co pisać scenariusze 3. Reżyseria pedagogiczna 4. Projektowanie scenariuszy 5. Modele scenariuszy 6. Układanie scenariusza w zależności od przedmiotu i stosowanej metody 7. Uwzględnianie w scenariuszu preferencji sensorycznych 8. Uwagi na temat metod nauczania 9. Fiszka scenariusza lekcji 10. Scenariusz międzyprzedmiotowy 11. Zadanie na zakończenie 12. Stożek Dale’a 13. Zmiana w procesie uczenia się 14. Od wiedzy szkolnej do samowiedzy i umiejętności życiowych 15. Metody aktywizujące proces uczenia się