Płeć i szkoła. Od edukacji rodzajowej do pedagogiki rodzaju
Synteza dotychczasowych badań nad płcią podejmująca zagadnienia istotne z perspektywy zrozumienia jej społecznych i pedagogicznych kontekstów.
Książka:
ukazuje relacje między teoriami płciowości,
tożsamością płciową oraz światem, w którym żyją dziewczęta/kobiety i chłopcy/mężczyźni;
analizuje skutki tzw. praktyk rodzajowych dla rozwoju ludzi poddanych, głównie formalnym, oddziaływaniom edukacyjnym;
przedstawia scenariusze rozwojowe uczniów i uczennic w zależności od różnych konfiguracji wpływów rodzajowych;
omawia funkcję edukacji w kulturowym wytwarzaniu znaczeń związanych z płcią.
Książka dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i kulturoznawstwa oraz dla pracowników naukowych z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20661-1
- ISBN druku: 978-83-01-16500-0
- Liczba stron: 224
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie – Pedagogiczne współrzędne wyjaśniania edukacji rodzajowej 7 Rozdział 1. Kryteria analizy teorii wyjaśniających praktykę edukacji rodzajowej – metodologiczne podstawy badania 15 1.1. Właściwości treściowe teorii 17 1.2. Właściwości formalne teorii 25 Rozdział 2. Treściowe właściwości teorii 36 2.1. Analiza społeczno-poznawczej teorii rozwoju płci kulturowej 36 2.2. Analiza teorii tożsamości płciowej i schematów płci 50 2.3. Analiza teorii ewolucjonistycznych 74 2.4. Analiza teorii odtwarzania struktury społecznej 94 2.5. Analiza teorii poststrukturalistycznych 112 Rozdział 3. Metaanaliza badań nad osiągnięciami szkolnymi i ustrojem rodzajowym szkół 118 3.1. Osiągnięcia dziewcząt i chłopców 118 3.2. Edukacja jednopłciowa versus koedukacja 124 Rozdział 4. Teorie i rzeczywistość – diagnoza potencjału interpretacyjnego teorii 139 4.1. Potencjał interpretacyjny teorii społeczno-poznawczej 139 4.2. Potencjał interpretacyjny teorii tożsamości płciowej i schematów płci 151 4.3. Potencjał interpretacyjny teorii ewolucjonistycznych 162 4.4. Potencjał interpretacyjny teorii odtwarzania struktury społecznej 173 4.5. Potencjał interpretacyjny teorii poststrukturalistycznych 182 Rozdział 5. Pedagogika rodzaju 193 5.1. Porównawcza analiza teorii. Jaka jest pedagogika rodzaju? 193 5.2. Czemu służy pedagogika rodzaju? 204 Bibliografia 208 Indeks osób 216 Indeks rzeczowy 219