MENU

Podstawy historii muzyki

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Autor: Carl Dahlhaus

  • Redakcja naukowa: Zbigniew Skowron

  • Tłumacz: Zbigniew Skowron

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 10,32 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

14,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Podstawy historii muzyki

Podręcznik autorstwa jednego z najwybitniejszych przedstawicieli muzykologii XX wieku na świecie ma charakter syntezy, należy do kanonu literatury muzykologicznej i stanowi pewną apologię tradycji studiów nad muzyką klasyczną. Jest też jednym z nielicznych we współczesnej literaturze opracowań z zakresu metodologii historii muzyki, zawiera refleksje nad założeniami metodologicznymi historii muzyki, zwłaszcza zachodnioeuropejskiej, i jest ważnym znakiem tożsamości muzykologii uniwersyteckiej na naszym kontynencie. Jedną z głównych tez autora jest powiązanie historii muzyki z dziełem muzycznym jako jej naczelną kategorią, zaś historia muzyki jawi się przez pryzmat ciągłego estetycznego oddziaływania utworów w kolejnych epokach.

Książka Dahlhausa ukazująca różnorodne aspekty historii muzyki, na czele z jej odniesieniami do kultury i estetyki, łączy walory poznawcze i dydaktyczne, stanowi więc cenny podręcznik dla studentów muzykologii, a także pokrewnych dziedzin humanistyki, jak historia sztuki czy literaturoznawstwo. Jej przekład znacznie wzbogaci niewielki zasób polskich źródeł z zakresu współczesnej, zorientowanej kulturowo metodologii historii muzyki oraz przyniesie wielki pożytek dla środowiska naukowego i pracy dydaktycznej.

"Podstawy historii muzyki", wyrastające z własnych doświadczeń autora jako historyka muzyki, będące cennym świadectwem jego metodologicznej erudycji, a także umiejętności krytycznego dyskursu, mają znaczenie wielowymiarowe. Z jednej strony pozwalają wniknąć w świat problemów i zagadnień dyscypliny, jaką jest historiografia muzyczna, mająca już kilkuwiekową tradycję, począwszy od XVIII wieku. Z drugiej wszakże – prezentując tę dyscyplinę, Dahlhaus nie zawęża jej do jej własnych ram, lecz czyni to w poczuciu związków historii muzyki z historią powszechną i jej tradycją [...]. Poczucie to idzie jednak stale w parze z uwydatnieniem estetycznego nacechowania dzieł, które zasadniczo zmienia status historiografii muzycznej, przez co jej główne obiekty – dzieła muzyczne – zyskują charakter, jakiego nie mają obiekty historii powszechnej. Sprowadza się on zarówno do otwartości na nowe odczytania, jak i do siły oddziaływań, wyznaczając w ten sposób szczególny kształt procesu dziejowego, w którym raz skomponowane dzieło, zwłaszcza arcydzieło wchodzące w skład kanonu, nie odchodzi bezpowrotnie do przeszłości; przeciwnie, nie tylko oddziałuje na teraźniejszość, lecz także kryje w sobie perspektywę przyszłych odczytań. (Ze Wstępu)

*********

Foundations of Music History

A methodological study presenting music historiography according to the concept of the links between the history of music and world history. The author considers the subject of changes (understood as works) which took place in the 20th century. The key issue in these deliberations is the role of interpretation in music history. The author refers to new methods of music historiography which emerged in the second half of the 20th century under the influence of literature studies and cultural anthropology.

*********

Carl Dahlhaus (1928–1989) – wybitny przedstawiciel muzykologii niemieckiej drugiej połowy XX wieku, profesor Technische Universität w Berlinie. W szerokim polu jego zainteresowań badawczych znajdowały się jego zagadnienia teorii, historii i estetyki muzyki, od średniowiecza, poprzez barok, klasycyzm i romantyzm, do XX wieku, a także twórczość Ludwiga van Beethovena, Richarda Wagnera i Arnolda Schönberga.
W dorobku Dahlhausa znalazły się edycje zbiorowe, jak: Dzieła wszystkie Wagnera i Neues Handbuch der Musikwissenschaft, a także liczne książki i studia z różnych dziedzin muzykologii, m.in. Untersuchungen über die Entstehung der harmonischen Tonalität (1968), Zwischen Romantik und Moderne (1974), Grundlagen der Musikgeschichte (1977), Die Idee der Absoluten Musik (1979, tłum. pol. Idea muzyki absolutnej i inne studia, 1988), Die Musik des 19. Jahrhunderts (1980, 1988), Musikalische Realismus (1982), Klassische und romantische Musikästhetik (1988).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp / VII
Przedmowa / 1

I. Schyłek historii? / 4
II. Historyczność i charakter sztuki / 22
III. Czym jest fakt muzyczno-historyczny? / 38
IV. Wokół zagadnienia podmiotu historii muzyki / 51
V. Historyzm i tradycja / 62
VI. Hermeneutyka historyczna / 83
VII. Sąd wartościujący jako przedmiot i jako założenie / 98
VIII. O „względnej autonomii” historii muzyki / 123
IX. Myśli o historii strukturalnej / 147
X. Problemy historii recepcji / 171

Bibliografia / 189
Indeks nazwisk i tytułów / 193
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Przedmowa
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji
(pdf)
Wstęp
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

12,90 zł
15,00 zł

Podstawy ekonomii integracji europejskiej

W książce są omówione główne ekonomiczne problemy Unii Europejskiej, z uwzględnieniem fundamentów politycznych oraz instytucjonalnych determinujących jej funkcjonowanie. Pierwsza część dotyczy historii integracji, przedstawiono chr...
13,49 zł
14,99 zł

Zemsta lorda - Ponadczasowe historie miłosne Barbary Cartland

Caryl i Romara to dwie siostry dość surowo wychowywane przez swojego ojca. Gdy ten dowiedział się, że Caryl zamierza poślubić znanego arystokratę Harveya Wychboldena wpada w złość, gdyż nie uznaje jego sposobu życia i obawia się, że i jego córka...
22,50 zł
25,00 zł

Krótka historia wikingów

Książka przedstawia historię owianych legendą wikingów – łupieżców ze Skandynawii, którzy stali się postrachem średniowiecznej Europy.Autor w niezwykle przejrzysty sposób opisuje warunki życia Skandynawów,...
16,17 zł
23,10 zł

Przekaz treści z zakresu kultury w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej (na podstawie nauczania języka rosyjskiego skierowanego do Polaków)

Autorka koncentruje się w pracy na przekazie treści z zakresu kultury w procesie nauczania języka rosyjskiego jako obcego. W centrum uwagi stawia komunikację jako czynnik nadrzędny, determinujący podejście do nauczania, w tym przekaz treści z zakresu k...
67,20 zł
84,00 zł

Historia estetyki, t.1

Tom 1 monumentalnego, w swoim czasie nowatorskiego, dzieła dziś uznawanego już za klasyczne. Przejrzysty, systematyczny i precyzyjny wykład uporządkowany chronologicznie. Tom 1 obejmuje starożytność. Walorami tej wyjątkowej pracy są liczne przyto...
8,99 zł
9,99 zł

Maska miłości - Ponadczasowe historie miłosne Barbary Cartland

Markiz Melford przebywa ze swoja kochanką Odettą w Wenecji. Ta doskonale spędza tam czas, lecz sam markiz nie czuje się chyba zbyt dobrze w tym uroczym miejscu. Podczas parady ulicznej podchodzi do niego tajemnicza dziewczyna,która dużo wie, o j...
34,31 zł
39,90 zł

Struktury historii

Czeski strukturalizm, chociaż dzisiaj przynależy już raczej do sfery dziejów teorii literatury, wciąż pozostaje ciekawym obiektem badań. Spośród różnych odłamów nauki strukturalnej co najmniej część właśnie czeskiego dorobku...
22,41 zł
24,90 zł

Historia Korepetycje maturzysty

Potrzebujesz korepetycji z historii? Powtórki przed maturą? Szybkiej pomocy przed klasówką? Nowa seria repetytoriów dla licealistów "OLDSCHOOL - stara dobra szkoła" to skuteczna nauka tego, czego naprawdę potrzebuj...
14,36 zł
16,70 zł

Historia Białorusi od czasów najdawniejszych do roku 1991

Autorzy przedstawiają dzieje Białorusi od czasów najdawniejszych do 1991 roku, kiedy to na mapie świata pojawiło się niezależne państwo białoruskie. Celem ich publikacji jest przybliżenie polskiemu czytelnikowi historii ziem białoruskich w aspek...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!