Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Nagrody szkolne do - 38%
MENU

Podstawy konstrukcji maszyn. Tom 3(Miękka)

Przekładnie mechaniczne

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 79,00 zł
55,30
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 23,70 zł
Stan magazynowy:Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dostawa gratis dla paczek o wartości od 169 zł.
Płatność elektroniczna (PayU, BLIK)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
3,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,99 zł
Kurier pocztowy
9,99 zł
Paczkomaty InPost
12,99 zł
Kurier
14,99 zł
Odbiór w księgarni PWN
GRATIS
Płatność za pobraniem
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
6,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
9,99 zł
Kurier pocztowy
11,99 zł
Kurier
17,99 zł
Słowa kluczowe: konstrukcja maszyn przekładnie

Podstawy konstrukcji maszyn. Tom 3

Poprawność działania systemów mechanicznych jest jednym z zasadniczych zagadnień w wielu dziedzinach techniki. W dużej mierze zależy ona od stanu wiedzy technicznej konstruktorów, wytwórców oraz użytkowników tych systemów. Wiedzę z tego zakresu zwykle zdobywa się na studiach technicznych, między innymi w ramach przedmiotu Podstawy konstrukcji maszyn, który stanowi interdyscyplinarną dziedzinę naukowo-dydaktyczną w obszarze inżynierii mechanicznej, a zwłaszcza w zakresie budowy maszyn.

Podręcznik Podstawy konstrukcji maszyn (tom 3) jest dopełnieniem treści zawartych w tomach 1. i 2. wydanych nakładem WNT w latach 2006 i 2008 [104], [105]. Każdy z trzech tomów stanowi odrębną całość. Starano się w nich w możliwie przystępny sposób przedstawić ogólne podstawy, kierunki i praktyczne zastosowania metod wytrzymałościowej analizy elementów i układów konstrukcyjnych stosowanych w budowie maszyn. Zaakcentowano znaczenie badań doświadczalnych, które powinny stanowić podstawę dociekań teoretycznych i umożliwiać ich weryfikację w praktyce. Opanowanie przedstawionych w tych pracach zależności teoretycznych umożliwi konstruktorowi maszyny ocenę wpływu poszczególnych parametrów na uzyskane wyniki, a tym samym właściwy ich dobór, bądź też ewentualne świadome zmodyfikowanie danych wejściowych.

Książka Podstawy konstrukcji maszyn (tom 1, 2 i 3) zawiera szeroko pojętą tematykę związaną z konstruowaniem maszyn, nie stanowi więc podręcznika akademickiego w ścisłym tego słowa znaczeniu. Jest dostosowana przede wszystkim do przedmiotu podstawy konstrukcji maszyn, jednak znacznie wykracza poza jego zakres. Może być pomocna w studiowaniu innych przedmiotów związanych z budową maszyn, takich jak teoria konstrukcji, niezawodność, maszynoznawstwo itp. Poszczególne rozdziały są tak napisane, aby mogli z niej korzystać Czytelnicy o różnym poziomie posiadanej wiedzy ogólnej i zawodowej. Sposób ujęcia omawianych problemów, w tym interpretacja fizyczna zjawisk im towarzyszących, sprawia, że książka może być użyteczna w praktyce inżynierskiej – zarówno w procesie konstruowania, jak i odnawiania urządzeń technicznych bądź ich podzespołów, uzupełniania i uogólniania wiedzy przez konstruktorów, wytwórców i użytkowników maszyn.

Tom trzeci jest poświęcony problemom konstruowania, wytwarzania i eksploatacji przekładni mechanicznych powszechnie stosowanych w budowie maszyn. Omawiane w poszczególnych rozdziałach zagadnienia są połączone od początku do końca nieprzerwanym wątkiem, który wiąże podstawowe pojęcia, rozbudowuje je w systemy bardziej złożone i prowadzi do coraz bardziej wyszukanych metod ich analizy.

Opracowując poszczególne rozdziały, starano się zwrócić uwagę Czytelnika na wzajemne uwarunkowania elementów składowych przekładni. Przy doborze materiału uwzględniano zalecenia zawarte w Polskich Normach (PN), a także w normach międzynarodowych (ISO) oraz europejskich (EN). Treść tomu 3. została tak rozplanowana, aby Czytelnik mógł poznać istotne pojęcia związane geometrią elementów składowych przekładni różniących się postacią konstrukcyjną, a także aktualnie stosowane metody (ISO) obliczeń projektowych tych przekładni oraz możliwości doboru i zastosowania określonego układu napędowego (rodzaju przekładni) w nowoczesnych systemach mechanicznych. W książce są zaakcentowane te pojęcia techniczne, które ułatwiają zrozumienie fizycznej strony zjawisk towarzyszących pracy przekładni. W szczególności dotyczy to reakcji współpracujących elementów na działanie stałego i zmiennego obciążenia oraz analizy i syntezy wynikającego stąd ruchu kół i związanych z nim zjawisk dynamicznych pojawiających się w czasie pracy przekładni.


Patroni:


Patroni

Mając na uwadze obszerność problematyki przekładni mechanicznych omawianych w pracy uważam, że „Podstawy konstrukcji maszyn" t.3 jest znakomitym podręcznikiem akademickim dla studentów wydziałów mechanicznych, a także bardzo wartościową pomocą merytoryczną dla inżynierów. Praca może stanowić pomoc dla nauczycieli akademickich w przygotowaniu i prowadzeniu wykładów, a przede wszystkim być literaturą podstawową bądź uzupełniającą do wykładów z Podstaw konstrukcji maszyn — przekładnie mechaniczne na kierunku mechanika i budowa maszyn. Tom 3 „Podstaw konstrukcji maszyn" powinien być polecany studentom studiów I i II stopnia. Moim zdaniem będzie bardzo pomocny przy prowadzeniu prac projektowych z podstaw konstrukcji maszyn i prac przejściowych oraz dyplomowych. Podręcznik jest napisany jasnym, popranym z technicznego punktu widzenia, zrozumiałym stylem. Czytelność i zrozumienie tekstu poprawiają czytelnie opracowane rysunki, wykresy i przypisy. Jeśli poruszane zagadnienia w danym rozdziale wymagają zwrócenia uwagi na pewne aspekty konstrukcji przekładni mechanicznej, Autorzy opatrują je stosownym komentarzem.
Prof. nzw. dr. hab. inż. Piotr Skawiński,
W podręczniku przedstawiono szeroki zakres zagadnień niezbędnych w procesie obliczeń projektowych przekładni zębatych. W szczególności dotyczy to: podstaw teoretycznych geometrii i kinematyki kół walcowych oraz stożkowych w zakresie uzębień prostych, skośnych i kołowo- lukowych, oceny obciążeń występujących podczas pracy przekładni, sprawdzenia wytrzymałości zębów na złamanie i naciski powierzchniowe, obliczeń sprawności przekładni, smarowania (sposobów smarowania i stosowane oleje przekładniowe), dokładności wykonania, materiałów stosowanych na kola zębate, obróbki cieplnej i cieplno-chemicznej kół (uzębień). Istotne znaczenie należy przypisać wskazówką w zakresie projektowania przekładni: walcowych o stałych osiach, obiegowych (planetarnych), stożkowych, ślimakowych, cięgnowych (pasowe i łańcuchowe) oraz ciernych. W opracowaniu przedstawiono specyficzne dla przekładni obiegowych problemy, dotyczą one: schematów kinematycznych, wyznaczania liczby stopni swobody, obliczania przełożeń, warunków montażu, współosiowości i sąsiedztwa kół obiegowych, przepływu mocy, wyznaczania sil obwodowych i sprawności przekładni. Na uwagę zasługuje to, it w podręczniku dużą wagę przypisano problemom dobom korekcji zazębienia, będącej ważnym narzędziem pozwalającym konstruktorowi na kształtowanie wymaganych cech przekładni. Zawartość podręcznika pozwala stwierdzić, że będzie on przydatny nie tylko dla słuchaczy studiów stacjonarnych, wieczorowych i zaocznych, zarówno pierwszego jak i drugiego stopnia, ale także dla słuchaczy studiów podyplomowych, doktoranckich oraz rozmaitych specjalistycznych kursów. Należy również sądzić, te z książki, w której szczegółowo omówiono i zinterpretowano sposoby obliczeń wytrzymałościowych przekładni mechanicznych zalecane przez normy ISO (szczególnie dotyczy to przekładni zębatych), będą z pewnością korzystać także konstruktorzy, wytwórcy i użytkownicy tych przekładni. Uważam, że treść podręcznika została dobrze rozplanowana, wiąże ona podstawowe pojęcia w zakresie teorii i praktyki, o czym świadczą liczne tablice i wykresy opracowane w oparciu o dane zebrane z badań eksperymentalnych i eksploatacyjnych. Układ treści podręcznika jest dobrze rozplanowany, wiąże on podstawy teoretyczne, obliczenia wytrzymałościowe oraz zalecenia projektowe, dzięki CZEMU jest właściwie dostosowany do potrzeb dydaktycznych przedmiotu Podstawy konstrukcji maszyn i jemu pokrewnych.
Prof. dr hab. inż. Antoni Kalukiewicz, AGH
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Antoni Skoć

Prof. dr hab. inż., działalność naukową realizował na Politechnice Śląskiej w latach 1970–2017. Od 1994 roku do przejścia na emeryturę pełnił funkcję zastępcy dyrektora w Instytucie Mechanizacji Górnictwa, a od 2002 roku kierownika Zakładu Podstaw Konstrukcji i Eksploatacji Maszyn. W działalności naukowej i dydaktycznej zainteresowanie Profesora skupia się na zagadnieniach związanych z budową, eksploatacją i diagnostyką maszyn. W czasie pracy na uczelni i po przejściu na emeryturę w zakresie tych zagadnień opublikował około 195 pozycji, w tym 15 książek, podręczników i monografii, 180 publikacji krajowych i zagranicznych. Przez około 45 lat prowadził wykłady z przedmiotu Podstawy konstrukcji maszyn oraz Budowa i eksploatacja maszyn. Był wykonawcą kilkudziesięciu prac naukowych, projektów badawczych oraz ekspertyz na rzecz przemysłu. Prof. A. Skoć wypromował 6 doktorów nauk technicznych oraz około 120 magistrów i inżynierów absolwentów Politechniki Śląskiej. Był inicjatorem i kierownikiem naukowym kilkunastu międzynarodowych konferencji naukowo-technicznych TEMAG, których tematyka obejmowała zagadnienia związane z trwałością elementów i węzłów konstrukcyjnych maszyn. Współpracuje z wieloma ośrodkami naukowo-dydaktycznymi w kraju i za granicą. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej, Komitetu Honorowego Sympozjum PKM, Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Technicznej, Polskiego Towarzystwa Tribologicznego oraz Sekcji Mechanizacji Górnictwa Komitetu Górnictwa PAN.

Jacek Spałek

Dr inż., stopień doktorski w dyscyplinie „Podstawy konstrukcji maszyn” uzyskał w roku 1975 na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Na tej uczelni przez 40 lat, w obszarze podstaw budowy i eksploatacji maszyn, prowadził wykłady, zajęcia projektowe i laboratoryjne na studiach inżynierskich 1. i 2. stopnia oraz podyplomowych. Pod jego kierunkiem wykonano 80 prac magisterskich i 60 prac magisterskich. Jego działalność naukowa ukierunkowana jest na zagadnienia trwałości maszyn, tribologię i inżynierię smarowania zwłaszcza w odniesieniu do przekładni zębatych napędów maszyn roboczych. Posiada bogaty dorobek naukowo-publikacyjny obejmujący: – współautorstwo 3-tomowego podręcznika akademickiego Podstawy konstrukcji maszyn , – autorstwo bądź współautorstwo 4 monografii oraz ponad 120 publikacji naukowych, – pełnienie przez 15 lat funkcji redaktora naczelnego periodyku OBRUM „Szybkobieżne Pojazdy Gąsienicowe”, – organizacja w latach 1992–2017 cyklicznych, corocznych 25 międzynarodowych konferencji „Trwałość elementów i węzłów konstrukcyjnych maszyn górniczych” – TEMAG.

Maciej Kwaśny

Dr inż., jest absolwentem Politechniki Śląskiej, na której na podstawie rozprawy pt. Identyfikacja wpływu charakterystyk sprzęgła podatnego na obciążenie przekładni zębatej w aspekcie aplikacji w układzie napędowym maszyny górniczej uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych. Od 2017 roku pełni funkcję zastępcy Kierownika Katedry Mechanizacji i Robotyzacji Górnictwa na tej uczelni. Ponadto, jako adiunkt, prowadzi zajęcia wykładowe, ćwiczeniowe, projektowe i laboratoryjne z takich przedmiotów, jak: podstawy konstrukcji maszyn, podstawy budowy i eksploatacji maszyn, rysunek techniczny, geometria wykreślna i inne. Jego działalność naukowa obejmuje zagadnienia bezpieczeństwa użytkowania maszyn, budowy, eksploatacji oraz badań układów napędowych maszyn, a zwłaszcza przekładni mechanicznych oraz nowoczesnych sprzęgieł ograniczających przeciążenia dynamiczne w układach silnik – maszyna robocza. Jest autorem lub współautorem trzech podręczników akademickich z zakresu podstaw konstrukcji maszyn oraz ponad 50 publikacji tematycznie związanych z jego pracą naukową. Brał udział w realizacji 7 prac badawczych, w tym w projekcie wdrożeniowym oraz w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

    Polecamy

    Inne autora

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!