Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Pojazdy autonomiczne i systemy transportu autonomicznego(Miękka)

4.83  [ 6 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 69,00 zł
53,82
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 15,18 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 48h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 48 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
8,50 zł
7,50 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
8,50 zł
7,50 zł
Kurier pocztowy
12,50 zł
11,50 zł
InPost Paczkomaty 24/7
12,50 zł
11,50 zł
Kurier
13,50 zł
12,50 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
11,50 zł
10,50 zł
Kurier pocztowy
15,50 zł
14,50 zł
Kurier
16,50 zł
15,50 zł
Tańsza dostawa z tytułami PWN

Pojazdy autonomiczne i systemy transportu autonomicznego

Pierwsza na polskim rynku książka o technologii rodem z XXI w. – dotycząca pojazdów autonomicznych i systemów transportu autonomicznego. Autorzy – cenieni znawcy tematu, międzynarodowi konsultanci tej nowej technologii, a zarazem wykładowcy Politechniki Warszawskiej, przedstawiają tę nowoczesną tematykę w sposób arcyciekawy, poparty ilustracjami i przykładami.

W publikacji znajdują się charakterystyki pojazdów autonomicznych o różnym poziomie autonomizacji – L3-L5, prezentacja systemów PRT, APM czy systemów hybrydowych. Przedstawione są również technologie informatyczne (software i hardware) stosowane w tego typu pojazdach i systemach transportu, sztuczna inteligencja i głębokie maszynowe uczenie, wykorzystywane przy tej okazji, układy sensoryczne czy układy HMI (ang. Human Machine Interface). Znajdą się również niezwykle ważne informacje dotyczące problemów bezpieczeństwa systemów autonomicznych.

Książka znajdzie swoich Czytelników wśród słuchaczy studiów I, II i III stopnia oraz studiów podyplomowych na kierunkach związanych z TRANSPORTEM, MECHATRONIKĄ, czy na właśnie powstających na uczelniach technicznych specjalnościach dedykowanych POJAZDOM AUTONOMICZNYM I SYSTEMOM TRANSPORTU AUTONOMICZNEGO.

Zainteresuje również inżynierów projektantów aut i systemów autonomicznych, przyszłych użytkowników tych systemów, samorządy i każdego, kogo ciekawią najnowocześniejsze systemy transportu.

Znaczące w książce są problemy dotyczące wykorzystywanych technologii informatycznych i sensorów, pozwalające na określenie lokalizacji pojazdu względem innych uczestników ruchu i punktów orientacyjnych. Aktualnie występuje  w pojazdach szereg rozwiązań  z tego zakresu. W części dotyczącej technologii informatycznych rozpatrywane są modele bazujące na metodach m.in.  nawigacji, identyfikacji systemów i sztucznej inteligencji. (…)   Istotne dla rozwoju pojazdów autonomicznych są regulacje prawne (międzynarodowe i krajowe) dot. ich testowania i wdrażania do eksploatacji. Ta problematyka została przedstawiona w ciekawy i prosty sposób. Wartościowe są rozwiązania stosowane w różnych krajach.
prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski,
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Włodzimierz Choromański

Politechnika Warszawska, Wydział Transportu, Kierownik Zakładu Systemów Informatycznych i Mechatronicznych w Transporcie;

W dwóch poprzednich kadencjach Członek Komitetu Transportu Polskiej Akademii Nauk (KT PAN): Przewodniczący zespołu ds. Innowacji KT PAN; Prezes Stowarzyszenia „EKO-Mobilność”. Profesor tytularny. Dwukrotny laureat nagród Premiera (2008, 2016) za osiągnięcia w obszarze elektromobilności i biomechaniki klinicznej

Od kilkunastu lat prof. W. Choromański intensywnie zajmuje się tematyką: ATS@APM and ATN (Automated Transit Systems, Automated People Movers), autonomicznym samochodem, mobilnością osób o ograniczonej sprawności (egzoszkielety, innowacyjne wózki inwalidzkie, stabilizatory ortopedyczne do czynnościowego leczenia złamań).

Obszar jego zainteresowań naukowych obejmuje: teorię sterowania, dynamikę pojazdów, sztuczną inteligencję, biomechanikę, nowe systemy transportu miejskiego. Jest autorem i współautorem 7 monografii oraz ponad 200 artykułów naukowych. Prowadził również ponad 30 projektów naukowych i projektów dla przemysłu. Był kierownikiem projektów dotyczących opracowania strategii rozwoju transportu dla miast. W latach 2009-2015 był kierownikiem projektu „Ekomobilność” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Iwona Grabarek

Politechnika Warszawska, Wydział Transportu, Kierownik Zespołu Mechatroniki i Ergonomii w Transporcie, Kierownik Międzyzakładowego Laboratorium Badań Doświadczalnych i Symulacyjnych Układu Człowiek-Środki Transportu – Otoczenie

Ukończyła studia w Politechnice Warszawskiej, na Wydziale Mechaniki Precyzyjnej – specjalność Inżynieria biomedyczna. W pracy naukowej zajmuje się badaniami z obszaru: diagnozowania ergonomicznego, modelowania i symulacji układów człowiek-maszyna-otoczenie, metod oceny ergonomicznej, kształtowania struktury przestrzennej stanowisk pracy i materialnego środowiska zgodnie z wymaganiami psychofizjologicznymi człowieka, projektowania innowacyjnych środków transportu /PRT, eco-samochód/, dostosowania środków transportu do użytkowników z niepełnosprawnościami, projektowania uniwersalnego, roli czynnika ludzkiego w zautomatyzowanych i autonomicznych pojazdach i systemach transportowych, organizacji stanowisk pracy, oceny ryzyka zawodowego w transporcie. Jest autorką oraz współautorką ponad 130 artykułów i monografii.

Maciej Kozłowski

Politechnika Warszawska, Wydział Transportu, Kierownik Zespołu Elektrotechniki

Dr hab. inż. Maciej Kozłowski, prof. PW, specjalność Eksploatacja pojazdów elektrycznych, zatrudniony na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej w Zakładzie Systemów Informatycznych i Mechatronicznych w Transporcie (Warsaw University of Technology, Transport Faculty, Department of Information Technology and Mechatronics in Transport).

Autor specjalizuje się w technikach analizy sygnałów pomiarowych i symulacji procesów ruchu. Wykonane prace badawcze dotyczą m.in. opracowania metody rozpoznania zjawiska zerwania przyczepności tramwaju na podstawie analiz falkowych elektromagnetycznych zmiennych stanu napędu (Detection methods of adhesion loss phenomenon of a tram vehicle on the basis of wavelet analyses of electromechanical variables of drive condition and vehicle acceleration).

Pracował w projekcie ECO-Mobilność. Prowadził prace związane z opracowaniem modeli do analiz własności ruchu samochodu elektrycznego i pojazdu ATN – PRT.

Andrzej Czerepicki

Politechnika Warszawska, Wydział Transportu, Kierownik Zespołu Informatyki

Doktor habilitowany inżynier nauk technicznych w dyscyplinie Transport. Absolwent Wydziału Technologii Komputerowych i Informatyki Państwowego Uniwersytetu Elektrotechnicznego w Sankt-Petersburgu. Specjalista w dziedzinie baz danych, programowania oraz wytwarzania złożonych systemów informatycznych z wykorzystaniem technologii sieciowych, aplikacji mobilnych oraz technik rozproszonych.

Posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z przemysłem w zakresie opracowania oraz wdrożenia wyników prac badawczo-rozwojowych. Autor publikacji z zakresu zastosowań współczesnych baz danych w modelowaniu oraz projektowaniu systemów transportowych.

Brał aktywny udział w projektach międzynarodowych oraz krajowych związanych między innymi z modelowaniem układów zasilania pojazdów elektrycznych, modelowaniem systemów ruchu pasażerskiego w komunikacji miejskiej, analizy wpływu reklam na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Katarzyna Anna Marczuk

Absolwentka Politechniki Warszawskiej na Wydziale Inżynierii Lądowej, obecnie: Nanyang Technological University w Singapurze

Procedura odwoławcza w systemie wdrażania funduszy europejskich z płytą CD

Książka kompleksowo prezentuje regulacje prawne procedury odwoławczej w systemie wdrażania funduszy europejskich w Polsce. Autorzy wyjaśniają kluczowe zagadnienia tej procedury, po czym omawiają jej poszczególne poziomy: I i II - przedsądowe ora...

Mechanizmy reprodukcji i zmiany w systemie administracji publicznej

Marianna ZieleńskaMechanizmy reprodukcji i zmiany w administracji publicznej na przykładzie wdrażania otwartej metody koordynacjiIdzie, w największym skrócie, o to, że tzw. otwarta metoda koordynacji miała – ma zresztą nadal &n...

Akceleracja obliczeń w systemach wizyjnych

Książka zawiera aktualny materiał dotyczący zarówno algorytmów przetwarzania obrazów, jak i opracowań sprzętowych, służących do przyspieszania procedur obliczeniowych w systemach wizyjnych, implementowanych głównie w układac...

Polski system podatkowy

Książka prezentuje podstawowe cechy polskiego systemu podatkowego. Zawiera teorię i opis polskich podatków, a także oceny obowiązujących rozwiązań, uwarunkowania międzynarodowe systemu podatkowego w Polsce oraz analizę wpływu opodatkowania na działa...

Układy regionalne w systemie zbiorowego bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych

Niniejsze studium autorstwa dra Piotra Kobzy na temat układów regionalnych jest wnikliwą syntezą działania instytucji bezpieczeństwa regionalnego na tle systemu bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych. Godne uwagi jest wielodyscyplinarne pod...

Bosch Sieci wymiany danych w pojazdach samochodowych

Podstawy sieci wymiany danychPrzegląd sieci wymiany danych w pojazdachSystemy transmisji danych w pojazdachArchitektura systemów elektronicznych

System

Śmieci – brudne pieniądze, czysty zyskReportaż śledczy o „śmieciowym” biznesie, opanowanym przez mafięMyślisz, że świat przestępczości zorganizowanej cię nie dotyczy? Sądzisz, że medialne relacje z aresztowań, zamach...

Symulacja w zarządzaniu systemami ochrony zdrowia

Metody symulacji komputerowej mogą odgrywać istotną rolę we wspomaganiu procesów decyzyjnych zarządzania opieką zdrowotną, głównie ze względu na możliwość przeprowadzania kontrolowanych eksperymentów na symulowanym systemie. Prezentowana monografia ...

Systemy międzynarodowe w historii świata

Autorzy przeanalizowali ewolucję różnorodnych systemów międzynarodowych od czasów sumeryjskich miast-państw 3500 lat p.n.e. aż do końca XX wieku. Taka perspektywa historyczna pozwoliła im odtworzyć ewolucję i różnorodność form systemu międzynarodowe...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!