MENU

Polityka z twarzą - 01 Personalizacja kampanii wyborczych w perspektywie mediatyzacji polityki

(eBook)

Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993-2011

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Nauki Polityczne

  • Autor: Marek Mazur

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Polityka z twarzą - 01 Personalizacja kampanii wyborczych w perspektywie mediatyzacji polityki

W pracy rozważany jest proces personalizacji polskich kampanii wyborczych, czyli rosnącej roli liderów politycznych w dyskursie wyborczym kosztem koncentracji na partiach i problemach politycznych, w latach 1993–2011. Unikalny charakter, w sensie naukowym, mają zaprezentowane badania empiryczne, dotyczące personalizacji w ujęciu medialnym (analiza zawartości Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej) oraz strategicznym (analiza zawartości telewizyjnych audycji wyborczych). Wyniki studiów potwierdzają tezę personalizacji w rozumieniu wzrostu roli liderów politycznych w warstwie prezentacji polityki. Publikacja skierowana jest nie tylko do przedstawicieli nauk humanistycznych (medioznawców, politologów, socjologów) zajmujących się tematyką komunikowania politycznego, ale także tych spośród studentów i obserwatorów polityki, których interesują przemiany współczesnej demokracji w kontekście kampanii wyborczych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 7
1. Personalizacja polityki — podstawowe pytania konceptualizacyjne / 10
2. Personalizacja kampanii wyborczych — konceptualizacja problemu badawczego / 17 
3. Plan książki / 19 

Rozdział 1
Personalizacja kampanii wyborczych w perspektywie mediatyzacji polityki / 23
1.1. Relacje mediów i polityki a personalizacja medialna i strategiczna / 24
1.2. Logika medialna a personalizacja kampanii wyborczych / 38
1.2.1. Logika rynkowa / 44
1.2.2. Logika publiczna / 48
1.2.3. Linia polityczna / 51
1.2.4. Technologia mediów / 55
1.3. Personalizacja medialna w badaniach empirycznych / 60

Rozdział 2
Wpływ profesjonalizacji kampanii wyborczych na personalizację / 71
2.1. Zmiany społeczne w otoczeniu kampanii wyborczych / 73
2.2. Wpływ profesjonalizacji na centralizację partii (kampanii) / 77
2.3. Wpływ profesjonalizacji na personalizację scentralizowaną apeli wyborczych / 83
2.3.1. Konsultanci polityczni / 83
2.3.2. Marketing polityczny / 87
2.3.3. Zarządzanie mediami / 90
2.4. Personalizacja apelu wyborczego w świetle badań empirycznych profesjonalizacji kampanii wyborczych / 94

Rozdział 3
Uwarunkowania systemowe i kontekstowe personalizacji kampanii wyborczych. Przypadek Polski / 101
3.1. Uwarunkowania personalizacji parlamentarnych kampanii wyborczych związane z systemem politycznym w Polsce / 107
3.2. Wpływ profesjonalizacji kampanii wyborczych na personalizację / 113
3.3. Kontekst kampanii wyborczych a personalizacja / 122
3.4. Uwarunkowania personalizacji związane z systemem medialnym / 126

Rozdział 4
Personalizacja medialna w polskich kampaniach parlamentarnych w badaniach empirycznych / 135
4.1. Stan badań / 135
4.2. Personalizacja scentralizowana na łamach „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” w kampaniach wyborczych 1993—2011 / 140
4.2.1. Metoda badania / 140
4.2.2. Wyniki / 144
4.2.3. Interpretacja wyników / 157

Rozdział 5
Personalizacja strategiczna w polskich kampaniach wyborczych w badaniach empirycznych / 161
5.1. Stan badań / 161
5.2. Personalizacja scentralizowana w telewizyjnych audycjach wyborczych w latach 1993—2011 / 164
5.2.1. Metoda badania / 164
5.2.2. Wyniki / 166
5.2.3. Interpretacja wyników / 174

Zakończenie / 179

Bibliografia / 187
Wykaz rysunków, tabel, wykresów / 211
Indeks osobowy / 215

Summary / 223
Zusammenfassung / 224
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

22,68 zł
27,00 zł

Religia i polityka w XXI wieku

Od końca XX wieku politykę międzynarodową cechuje "powrót do religii". Zjawisko to stało się kluczową kwestią, która pomaga zrozumieć procesy zachodzące we współczesnym świecie. W książce Polityka i religia w XXI w. Georg...
21,50 zł
25,00 zł

Słowo z perspektywy językoznawcy i tłumacza. Tom VII. Frazeologia z perspektywy językoznawcy i tłumacza

Niniejszy (siódmy) tom monograficzny z serii Słowo z perspektywy językoznawcy i tłumacza jest pokłosiem konferencji „Frazeologia z perspektywy językoznawcy i tłumacza”, zorganizowanej w dniach 20–21 października 2016 roku prze...
16,38 zł
21,00 zł

Podwójna perspektywa

Podwójna perspektywa to książka o subiektywizacji ? o myślach, emocjach i odczuciach bohaterów wyrażanych przez wieloznaczną i często zaskakującą formę filmową. Przedmiotem badań są filmy, w których zabiegi audiowizualne tworzą r&o...
57,00 zł
76,00 zł

System finansowy – aktualne wyzwania i perspektywy rozwoju. Tom 27

Destabilizacja rynków finansowych, która wystąpiła w latach 2007-2009 wciąż wpływa na funkcjonowanie systemu finansowego na świecie. Kry­zys, który został zapoczątkowany w 2007 roku w Stanach Zjednoczonych rozprzestrzenił się n...
23,63 zł
26,25 zł

Polityka ekologiczna nadmorskich gmin turystycznych powiatów słupskiego i wejherowskiego

Problematyka ochrony środowiska przyrodniczego stanowi jeden z kluczowych problemów współczesności. Obejmuje dwa obszary działań poznawczy i decyzyjny. Konieczność poznania naukowego procesów współoddziaływania czynnik&oacut...
17,43 zł
24,90 zł

Samorząd gminy jako podmiot lokalnej polityki społecznej. Przypadek małych gmin województwa śląskiego

Seria: Praca Socjalna (1), ISSN 2720-0434 Książka stanowi próbę przybliżenia obrazu polityki społecznej prowadzonej przez samorządy lokalne, ze szczególnym uwzględnieniem małych gmin, w tym gmin górniczych w...
28,00 zł
40,00 zł

My Portret psychologiczno-społeczny Polaków z polityką w tle

Książka Krystyny Skarżyńskiej jest obszernym studium przedstawiającym wyniki jej badań nad społeczeństwem polskim prowadzonych na przestrzeni ostatnich 30 lat.Prezentowane badania pozwalają zrozumieć jak myśli, odczuwa i działa społeczeństwo pols...
26,66 zł
31,00 zł

Opłaty za korzystanie ze środowiska jako instrumenty polityki ekologicznej państwa

Wstęp / 9Rozdział 1. Miejsce ochrony środowiska w teorii ekonomii / 151.1. Problemy ekologiczne w historii myśli ekonomicznej / 151.2. Dobra publiczne / 181.3. Efekty zewnętrzne / 211.4. Teoretyczne podstawy ekonomii...
27,93 zł
39,90 zł

Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu

Rozprawa prezentuje szczegółową analizę pierwszego ogólnopolskiego programu śniadaniowego Kawa czy herbata?. Poranny magazyn emitowany był na antenie TVP1 od 1992 do 2013 roku, czyli przez dwadzieścia jeden lat. Był to okres dużych zmian ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!