MENU

Polityka z twarzą - 04 Personalizacja medialna w polskich kampaniach parlamentarnych w badaniach empirycznych

(eBook)

Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993-2011

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Nauki Polityczne

  • Autor: Marek Mazur

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Polityka z twarzą - 04 Personalizacja medialna w polskich kampaniach parlamentarnych w badaniach empirycznych

W pracy rozważany jest proces personalizacji polskich kampanii wyborczych, czyli rosnącej roli liderów politycznych w dyskursie wyborczym kosztem koncentracji na partiach i problemach politycznych, w latach 1993–2011. Unikalny charakter, w sensie naukowym, mają zaprezentowane badania empiryczne, dotyczące personalizacji w ujęciu medialnym (analiza zawartości Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej) oraz strategicznym (analiza zawartości telewizyjnych audycji wyborczych). Wyniki studiów potwierdzają tezę personalizacji w rozumieniu wzrostu roli liderów politycznych w warstwie prezentacji polityki. Publikacja skierowana jest nie tylko do przedstawicieli nauk humanistycznych (medioznawców, politologów, socjologów) zajmujących się tematyką komunikowania politycznego, ale także tych spośród studentów i obserwatorów polityki, których interesują przemiany współczesnej demokracji w kontekście kampanii wyborczych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 7
1. Personalizacja polityki — podstawowe pytania konceptualizacyjne / 10
2. Personalizacja kampanii wyborczych — konceptualizacja problemu badawczego / 17 
3. Plan książki / 19 

Rozdział 1
Personalizacja kampanii wyborczych w perspektywie mediatyzacji polityki / 23
1.1. Relacje mediów i polityki a personalizacja medialna i strategiczna / 24
1.2. Logika medialna a personalizacja kampanii wyborczych / 38
1.2.1. Logika rynkowa / 44
1.2.2. Logika publiczna / 48
1.2.3. Linia polityczna / 51
1.2.4. Technologia mediów / 55
1.3. Personalizacja medialna w badaniach empirycznych / 60

Rozdział 2
Wpływ profesjonalizacji kampanii wyborczych na personalizację / 71
2.1. Zmiany społeczne w otoczeniu kampanii wyborczych / 73
2.2. Wpływ profesjonalizacji na centralizację partii (kampanii) / 77
2.3. Wpływ profesjonalizacji na personalizację scentralizowaną apeli wyborczych / 83
2.3.1. Konsultanci polityczni / 83
2.3.2. Marketing polityczny / 87
2.3.3. Zarządzanie mediami / 90
2.4. Personalizacja apelu wyborczego w świetle badań empirycznych profesjonalizacji kampanii wyborczych / 94

Rozdział 3
Uwarunkowania systemowe i kontekstowe personalizacji kampanii wyborczych. Przypadek Polski / 101
3.1. Uwarunkowania personalizacji parlamentarnych kampanii wyborczych związane z systemem politycznym w Polsce / 107
3.2. Wpływ profesjonalizacji kampanii wyborczych na personalizację / 113
3.3. Kontekst kampanii wyborczych a personalizacja / 122
3.4. Uwarunkowania personalizacji związane z systemem medialnym / 126

Rozdział 4
Personalizacja medialna w polskich kampaniach parlamentarnych w badaniach empirycznych / 135
4.1. Stan badań / 135
4.2. Personalizacja scentralizowana na łamach „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” w kampaniach wyborczych 1993—2011 / 140
4.2.1. Metoda badania / 140
4.2.2. Wyniki / 144
4.2.3. Interpretacja wyników / 157

Rozdział 5
Personalizacja strategiczna w polskich kampaniach wyborczych w badaniach empirycznych / 161
5.1. Stan badań / 161
5.2. Personalizacja scentralizowana w telewizyjnych audycjach wyborczych w latach 1993—2011 / 164
5.2.1. Metoda badania / 164
5.2.2. Wyniki / 166
5.2.3. Interpretacja wyników / 174

Zakończenie / 179

Bibliografia / 187
Wykaz rysunków, tabel, wykresów / 211
Indeks osobowy / 215

Summary / 223
Zusammenfassung / 224
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,90 zł
27,00 zł

Europeizacja polskich partii politycznych

Książka jest efektem badań czterech partii politycznych: Platformy Obywatelskiej, Prawa i Sprawiedliwości, Sojuszu Lewicy Demokratycznej i Polskiego Stronnictwa Ludowego. Autorka poszukuje odpowiedzi na pytanie czy obserwowane w polskich partiach zmian...
75,60 zł
84,00 zł

Słownik terminologii prawniczej. Francusko-polski

Słownik zawiera hasła z zakresu terminologii prawniczej, w tym wiele haseł z prawa europejskiego, oraz hasła z pogranicza prawa i innych dziedzin (rachunkowość, ekonomia, prawo rynków finansowych).Z uwagi na różnice między polskim i...
11,70 zł
15,00 zł

Kronika Węgierska na początku wieku XII i Kronika Czeska na początku wieku XI w łacińskim języku pisane: z tłumaczeniem na polski język

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstuStarożytne kroniki średniowieczne – węgierska i czeska, zawierające wiele również informacji o Polsce. Fragment ...
50,74 zł
59,00 zł

Społeczeństwo i polityka. Podstawy nauk politycznych. Tom IV. System rządów w Polsce (Instytucje polityczne w latach 1989-2018)

Niniejsza edycja Społeczeństwa i polityki ma charakter wyjątkowy. Ukazuje się w 50. rocznicę powstania Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego – najstarszej i największej jednostki politologicznej w naszym kraju. Inna jest też stru...
18,92 zł
22,00 zł

Metody porównywania populacji w badaniach ekonomicznych

Celem niniejszej monografii jest wskazanie metod porównywania populacji w zastosowaniu dla danych ekonomiczno-społecznych. W książce Czytelnik znajdzie propozycje różnorodnych testów permutacyjnych. Zaprezentowano możliwości zastos...
20,70 zł
23,00 zł

Konsekwencje wojny na Ukrainie dla polskiego przemysłu obronnego i jego zaplecza badawczo-rozwojowego

Tematyka monografii jest interesująca poznawczo, zwłaszcza dla czytelnika, który pragnie poszerzyć swoją wiedzę o przemyśle zbrojeniowym oraz lepiej zrozumieć złożoność zjawisk i procesów kształtujących relacje Polski z sojusznikami wojsk...
38,70 zł
45,00 zł

Stary świadek nowej historii Polski

Józef Tejchma, urodzony 14 lipca 1927 r. w Markowej, w rodzinie chłopskiej - historyk, współtwórca i lider ruchu młodowiejskiego, działacz polityczny i państwowy, dyplomata i publicysta.W latach 1968-1980 członek Biura Polity...
35,91 zł
39,90 zł

Twarzą w twarz. Daję ci wieczność akt 2

Lothar Mintze, opuszczony przez mentora i opłakujący bolesną stratę, został sam - porzucony, zgorzkniały i wściekły. Młodzieńcza naiwność ustąpiła miejsca palącej ciekawości, która popycha go w podróż do Ameryki, gdzie ma nadzieję znal...
21,84 zł
28,00 zł

Polski Dziki Zachód

U siebie, a jednak obcy – polscy i niemieccy wygnańcy między pożegnaniem a nowym życiem.Przyłączenie do Polski niemieckich terenów na wschód od Odry i Nysy Łużyckiej w 1945 roku wiązało się z trudnym procesem niemal całk...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!