Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Polskie inwestycje bezpośrednie(eBook)

Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2015

  • Autor: Agnieszka Kłysik-Uryszek, Anetta Kuna-Marszałek, Bogdan Buczkowski, Janusz Świerkocki

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 19,50 zł
17,55
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,95 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Polskie inwestycje bezpośrednie

Międzynarodowa ekspansja polskich przedsiębiorstw w formie bezpośrednich inwestycji zagranicznych jest stosunkowo nowym, ale dynamicznym zjawiskiem, które mocno wpływa na krajobraz polskiej gospodarki i konkurencyjności. Wzbudza też rosnące zainteresowanie praktyków (specjalistów od biznesu międzynarodowego), polityków i ekonomistów. Zaangażowanie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych ma różny zakres (od marginalnego do pełnego). Skala ta zależy od dwóch grup czynników: endogenicznych (wywodzących się z potencjału konkurencyjnego firmy, jej przewag i umiejętności dostosowania się do warunków panujących w gałęzi oraz w całej gospodarce) i egzogenicznych (determinowanych przez cechy otoczenia, w jakim działa przedsiębiorstwo). W książce można znaleźć jeszcze inne ciekawe wnioski. Wpisując się w nurt relatywnie nielicznych – jak dotąd – publikacji na temat aktywnej internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, w niniejszej książce przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Do jej atutów można zaliczyć kompleksowe ujęcie tematu: zarówno solidną podbudowę teoretyczną, jak i analizę empiryczną w ujęciu ilościowym (na podstawie szczegółowych danych GUS) oraz jakościowym (badanie ankietowe determinant i efektów internacjonalizacji przedsiębiorstw z województwa łódzkiego). Publikacja z pewnością zainicjuje dalsze badania związane z polskimi inwestycjami bezpośrednimi.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp  8

Rozdział 1. Proces internacjonalizacji przedsiębiorstw – przegląd badań  18
1.1. Wprowadzenie  18
1.2. Internacjonalizacja w teoriach handlu międzynarodowego  22
1.3. Teorie zagranicznych inwestycji bezpośrednich  26
1.4. Teorie internacjonalizacji sekwencyjnej  32
1.5. Teorie internacjonalizacji niekonwencjonalnej  39
1.6. Modele sieciowe  45
1.7. Wnioski  51

Rozdział 2. Czy należy wspierać polskie inwestycje bezpośrednie?  54
2.1. Wprowadzenie  54
2.2. Skutki inwestycji bezpośrednich dla kraju inwestującego w świetle teorii  59
2.3. Skutki inwestycji bezpośrednich dla kraju inwestującego w świetle badań empirycznych  62
2.4. Instytucjonalne ramy wspierania polskich inwestycji bezpośrednich  68
2.5. Instrumenty wspierania polskich inwestycji bezpośrednich  70
2.6. Wnioski  76

Rozdział 3. Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw  82
3.1. Wprowadzenie  82
3.2. Skala i struktura inwestycji  85
3.3. Kierunki polskich inwestycji bezpośrednich  103
3.4. Wnioski  111

Rozdział 4. Inwestycje bezpośrednie przedsiębiorstw z województwa łódzkiego  114
4.1. Wprowadzenie  114
4.2. Skala zaangażowania przedsiębiorstw z województwa łódzkiego za granicą  114
4.3. Działalność jednostek zagranicznych spółek z województwa łódzkiego  123
4.4. Kierunki inwestycji przedsiębiorstw z województwa łódzkiego  128
4.5. Wnioski  132

Rozdział 5. Aktywna internacjonalizacja przedsiębiorstw z województwa łódzkiego. Wyniki badań  134
5.1. Wprowadzenie  134
5.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw  135
5.3. Konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku krajowym przed rozpoczęciem procesu internacjonalizacji  140
5.4. Skala i formy zaangażowania firm na rynku zagranicznym  143
5.5. Formy organizacyjne i struktura geograficzna inwestycji zagranicznych  145
5.5.1.	Przedstawicielstwa  145
5.5.2.	Oddziały i filie  147
5.5.3.	Joint-venture z partnerami z kraju lokaty  148
5.6. Cechy procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw  150
5.6.1.	Przedmiot działalności i pozycja konkurencyjna firm na rynku kraju lokaty  150
5.6.2.	Eksport do kraju lokaty  153
5.7. Stopień, ścieżki i inicjatorzy internacjonalizacji  155
5.8. Motywy ekspansji inwestycyjnej  159
5.8.1.	Motywy rynkowe  159
5.8.2.	Motywy kosztowe  161
5.8.3.	Motywy administracyjno-prawne  163
5.8.4.	Motywy zasobowe  165
5.8.5.	Motyw ryzyka  167
5.8.6.	Zasoby niematerialne w budowaniu przewagi konkurencyjnej w kraju lokaty ZIB  169
5.8.7.	Czynniki ograniczające zagraniczne inwestycje bezpośrednie i działalność w kraju lokaty  171
5.8.8.	Oczekiwania związane z inwestycjami zagranicznymi  175
5.8.9.	Wpływ działalności jednostek zagranicznych na działalność przedsiębiorstwa w Polsce  177
5.9. Wnioski  182

Bibliografia  186
Załącznik – kwestionariusz badania ankietowego  202
Spis tabel i wykresów  218
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

6,00 zł

Do Polski, Rosji, Słowian

Sprawa Polski, podzielonej pomiędzy trzech zaborców, zajmuje szczególne miejsce w publicystyce Bakunia. Konsekwentnie domagał się niepodległości Polski. „Polacy to nasi najbliżsi sąsiedzi. Historia do tego stopnia związała nas z nim...
14,30 zł

O biznesie po polsku

Wstęp Doświadczenie w pracy dydaktycznej z cudzoziemcami uczącymi się języka polskiego, wśród których znaczącą liczbę stanowią biznesmeni, pokazało, że potrzebny jest podręcznik o tematyce biznesowej na średnim poziomie. Autorka wyszła z ...
45,00 zł

Wielka historia Polski Tom 8 Od niewoli do niepodległości (1864-1918)

Dzieje Polski, zawarte w niniejszym tomie, otwiera w zasadzie rok 1864, który stanowi podstawowy punkt wyjścia w naszych rozważaniach. Przyjęcie takiej daty granicznej wynika zarówno z przesłanek natury społeczno-ekonomicznej, jak i polit...
34,44 zł

Poliglotyzm wielkich romantyków polskich (Mickiewicz, Słowacki, Krasiński)

W "Przedsłowiu" prezentowanej publikacji wykazano, że bogactwo języka poetyckiego wielkich twórców zależało też od wielości języków obcych, w których studiowali, czytali, zachwycali się dokonaniami poetyckimi autor...
12,30 zł

Forteca monarchów i całego Królestwa Polskiego duchowna...

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu Piotr Hyacinth Pruszcz: Forteca monarchów i całego Królestwa Polskiego duchowna... Reprint księgi wydanej w Krakowie w roku 1737....
31,00 zł

Wulgaryzmy w języku kibiców polskich, czyli „Polska grać, k… mać!”

Praca podejmuje zarówno aspekty językoznawcze, jak i socjologiczne związane z funkcjonowaniem kibiców lokalnych i narodowych drużyn na polskich stadionach. Autorka, jako dziennikarka sportowa, nasłuchała się i napatrzyła niejednego&hellip...
33,90 zł

Żydzi w kulturze polskiej

Klasyczne studium o roli Żydów w kulturze polskiej, autorstwa wybitnego eseisty i socjologa mieszkającego od wojny w Nowym Jorku, zmarłego w 1983 roku. „Zasadniczym momentem w tej książce – pisał Hertz – jest pokazanie Żyd&oacu...
50,00 zł

Słownik hydrogeologiczny angielsko-polski, polsko-angielski

Idea opracowania słownika powstała w wyniku doświadczeń autora, który przez ponad 40 lat, jako pracownik naukowy, zajmował się problematyką hydrogeologiczną, często korzystał z bardzo bogatej anglojęzycznej literatury naukowej i technicznej oraz...
4,50 zł

Polskie intensyfikatory w ujęciu historycznym - 01 Status intensyfikatora – problemy metodologiczne

Publikacja dotyka zagadnienia intensyfikacji wyrażeń. Ponieważ intensywność jest pojmowana w sposób semantyczny, zakres pracy obejmuje jednostki leksykalne zbliżone znaczeniowo do współczesnego "bardzo". Opis diachroniczny zosta...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!