MENU

Poradnictwo pedagogiczne

(eBook)

Przegląd wybranych zagadnień

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2009

  • Autor: Barbara Skałbania

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 34,80 zł
27,14
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Poradnictwo pedagogiczne

Książka „ Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień” stanowi podręcznik do przedmiotu Poradnictwo pedagogiczne dla studentów kierunków pedagogicznych. Poradnictwo dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze, rewalidacyjne i zawodowe analizowane w obszarze teoretyczno-praktycznym stanowią treść książki. Poruszone w niej zagadnienia dotyczą podstawowych aspektów pomocy pedagogicznej, w odniesieniu do obszaru edukacyjnego, uwzględniając wielowymiarowość poradnictwa i jego dynamiczny charakter. Teoretyczne założenia wybranych obszarów, stanowiących problem poradnictwa, zostały uzupełnione praktycznymi wskazówkami postępowania poradniczego w różnych sytuacjach edukacyjnych. Publikacja ma na celu zapoznanie studentów z problematyką poradnictwa i pomocy udzielanych szerokiej grupie odbiorców (dzieciom, młodzieży, rodzicom, nauczycielom, wychowawcom). Charakterystyka działań pomocowych, poradniczych, strategie czy metody i środki wykorzystywane w poradnictwie pedagogicznym dostarczają niezbędnej wiedzy teoretycznej z zakresu filozofii, psychologii, socjologii i pedagogiki podkreślając interdyscyplinarny charakter działań poradniczych, a praktyczne ćwiczenia (zadania dla studenta) kształtują gotowość udzielania profesjonalnej pomocy w zakresie czynności zawodowych opartych na relacjach interpersonalnych.

Książka jest odpowiedzią na potrzeby studentów związane z przygotowaniem zawodowym do realizacji czynności poradniczych w ramach obowiązków pedagogicznych. Nowe kompetencje diagnostyczno-terapeutyczne nauczyciela wymagają umiejętności pomocowych, doradczych, wspierających, co stanowi wyzwanie dla wykładowców akademickich realizujących taki przedmiot. Publikacja skupia informacje, poglądy, teorie wskazując jednocześnie praktyczny aspekt działań poradniczych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7
Rozdział 1. Założenia teoretyczne i przedmiot zainteresowań poradnictwa pedagogicznego	11
	1.1. Rys historyczny rozwoju poradnictwa w Polsce i jego stan obecny	11
	1.2. Działania poradnicze w przestrzeni czasowej i społecznej	18
	1.3. Pojęcie i cele poradnictwa. Podmiot i przedmiot oraz zakres działań poradniczych	22
	1.4. Poradnictwo jako proces pomagania – etapy i zasady udzielania pomocy	27
	1.5. Rodzaje poradnictwa w świetle psychologicznych koncepcji człowieka	32
	1.6. Zasady oddziaływań w sytuacji poradniczej. Charakterystyka czynności poradniczych	36
		1.6.1. Funkcje i strategie poradnictwa – charakterystyka	39
		1.6.2. Metody, techniki i środki wykorzystywane w poradnictwie pedagogicznym	42
	1.7. Cechy osobowe i umiejętności doradcy jako warunek skutecznego pomagania	54
	1.8. Poradnictwo medialne jako nowa forma udzielania pomocy	58
		1.8.1. Poradnictwo zapośredniczone – założenia teoretyczne i praktyka	60
		1.8.2. Internet jako środek komunikacji w relacji poradniczej	61
		1.8.3. Internetowe grupy wsparcia i samopomocy	65
Rozdział 2. Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa pedagogicznego	71
	2.1. Działalność poradni psychologiczno-pedagogicznej	71
		2.1.1. Podstawowe założenia prawno-organizacyjne funkcjonowania placówki	71
		2.1.2. Działalność opiniodawcza poradni	74
		2.1.3. Orzecznictwo psychologiczno-pedagogiczne jako forma pracy poradni	76
	2.2. Poradnie rodzinne – zakres i przedmiot udzielania pomocy	78
	2.3. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej	83
Rozdział 3. Poradnictwo dydaktyczno-wychowawcze – założenia i obszary działania	89
	3.1. Pojęcie, cel i przedmiot zainteresowań poradnictwa dydaktyczno-wychowawczego	89
	3.2. Działania poradnicze w sytuacji oceny dojrzałości szkolnej	91
	3.3. Zakres i rodzaje pomocy wobec problemu niepowodzeń szkolnych	95
		3.3.1. Postępowanie poradnicze w relacji doradca – rodzic	98
		3.3.2. Postępowanie poradnicze w relacji doradca (specjalista) – nauczyciel	100
	3.4. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu jako przedmiot poradnictwa	102
		3.4.1. Działania poradnicze w relacji pomocowej rodzic – nauczyciel (przykłady)	107
Rozdział 4. Poradnictwo rehabilitacyjne jako forma pomocy dziecku i jego rodzinie	111
	4.1. Pedagogizacja rodziców dziecka niepełnosprawnego	114
	4.2. Interdyscyplinarny charakter poradnictwa dla rodziców dzieci niepełnosprawnych	116
	4.3. Instytucjonalne i indywidualne formy pomocy i poradnictwa dla osób niepełnosprawnych	119
	4.4. Pomoc i porada w obszarze kształcenia uczniów niepełnosprawnych	122
Rozdział 5. Poradnictwo opiekuńcze – cele, zadania i formy realizacji	125
	5.1. Potrzeba jako kategoria psychologiczna – rozumienie i typologia	125
	5.2. Poradnictwo pedagogiczne wobec zadań opiekuńczych rodziny	127
	5.3. Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa opiekuńczego	131
	5.4. Poradnictwo pedagogiczne w zakresie zadań opiekuńczych szkoły	133
Rozdział 6. Poradnictwo i pomoc uczniom z zaburzeniami zachowania	137
	6.1. Kontrowersje wokół pojęcia zaburzenia zachowania – koncepcje etiologiczne	137
	6.2. Pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania w warunkach przedszkola i szkoły	141
	6.3. Pomoc rodzicom dzieci z zaburzeniami zachowania	148
Rozdział 7. Poradnictwo zawodowe w przestrzeni edukacyjnej	155
	7.1. Wyjaśnienie pojęć i zadania poradnictwa zawodowego	155
	7.2. Zadania rodziców, nauczyciela i pedagoga w systemie poradnictwa zawodowego	158
	7.3. Realizacja zadań poradnictwa zawodowego w poradni psychologiczno-pedagogicznej	162
	7.4. Szkolny doradca zawodowy – zakres i formy pracy	164
	7.5. Specyfika kontaktu poradniczego i modele pracy doradcy zawodu	168
	7.6. Poradnictwo zawodowe na odległość – podstawowe założenia projektu	172
Zakończenie	175
Bibliografia	179
Aneks	189
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

9,45 zł
12,60 zł

Wokół problematyki rodzicielstwa wielodzietnego. Wielowymiarowość ujęć pedagogicznych

Niniejsza publikacja podejmuje zagadnienia związane z rodzicielstwem wielodzietnym. Wpisuje się w szeroko rozumiany nurt familiologii, z wiodącą perspektywą pedagogiczną. Jest zbiorem dotychczasowych refleksji i badań nad funkcjonowaniem rodzin z co na...
99,00 zł
110,00 zł

Kompetencje rady pedagogicznej. Komentarz praktyczny. Wzory uchwał z serii MERITUM

Publikacja w sposób kompleksowy przedstawia kompetencje rady pedagogicznej publicznego przedszkola, szkoły i placówki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa – ustaw i rozporządzeń, w tym związanych z zapobieg...
13,93 zł
19,90 zł

(Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Wgląd w praktykę

W monografii „(Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Wgląd w praktykę” ukazano teoretyczne, metodologiczne i empiryczne aspekty codziennej pracy nauczyciela na I etapie kształcenia. Praca dotyczy swoistej refleks...
11,92 zł
14,90 zł

Poradnictwo psychologiczne dla osób w okresie średniej dorosłości

Kryzysy rozwojowe są naturalnymi zdarzeniami w życiu człowieka. Często radzimy sobie z nimi sami lub „z niewielką pomocą przyjaciół”. Bywają jednak i takie kryzysy, z których łatwiej jest wyjść, korzystając z pomocy psychologa...
45,00 zł
50,00 zł

Myśleć o społeczeństwie. Teoria i praktyka w pedagogicznym i społecznym działaniu

Szanowni Państwo, mając na uwadze dobro jednostki, społeczeństwa, praktykę pedagogiczną, społeczną aktywność pragniemy Państwu zaproponowaćpublikację „Myśleć o społeczeństwie. Teoria i praktyka w pedagogicznym i społecznym działaniu”....
42,90 zł
55,00 zł

Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu

Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawc...
34,32 zł
44,00 zł

Społeczno-pedagogiczne i kulturowe konteksty migracji dzieci

Książka Społeczno-kulturowe implikacje migracji dzieci stanowi rozwinięcie moich analiz i badań dotyczących kulturowych, społecznych i pedagogicznych kontekstów dzieciństwa w sytuacji różnicy kulturowej i odmienności etnicznej, zawartych ...
24,94 zł
29,00 zł

Metody statystyki opisowej w badaniach pedagogicznych (Realizacja z wykorzystaniem technologii komputerowych)

Matematyzacja badań naukowych jest charakterystyczną cechą współczesnej nauki. Obecnie można obserwować przyśpieszony rozwój wiedzy fundamentalnej, metod analityczno-jakościowych i porównawczo-ilościowych, analizy danych empiryczny...
29,70 zł
33,00 zł

Aktualne problemy badawcze. Nauki humanistyczne i społeczno-pedagogiczne

Mamy przyjemność oddać w Państwa ręce monografię będącą zbiorem artykułów przygotowanych i zaprezentowanych przez Uczestników 52. Międzynarodowego Seminarium Kół Naukowych „Przepływ informacji gwarancją rozwoju nauki”, ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!