Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja
Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja to książka interesująca z trzech perspektyw. W perspektywie publikacji naukowej jest przykładem szeroko zakrojonych badań z zakresu zachowań organizacyjnych – przynosi odpowiedzi na temat indywidualnego funkcjonowania informatyków w organizacjach. Tematyka dotycząca postaw pracowników branży IT wobec zatrudniających ich organizacji, odnoszenia się do współpracowników oraz postrzegania samych siebie pozwala wysnuć ciekawe wnioski, użyteczne w kierowaniu zespołami w firmach IT.
Z punktu widzenia refleksji naukowej o bardziej uniwersalnym charakterze wartościowe są części publikacji odnoszące się do funkcjonowania ekspertów organizacyjnych czy też szerzej – pracowników wiedzy.
Wreszcie z perspektywy popularnonaukowej otrzymujemy uzasadniony badawczo „informatyków portret własny”. Wizerunek pracownika branży IT prezentowany w książce może weryfikować w świetle naukowym pewne powszechne uogólnienia czy nawet stereotypy odnoszące się do tej grupy zawodowej.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-8797-8
- ISBN druku: 978-83-233-3452-1
- Liczba stron: 235
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania
Wstęp
Rozdział 1. Informatycy – zmiany w otoczeniu pracownika
1.1. W kierunku gospodarki opartej na wiedzy
1.2. Zmiana zachodząca na poziomie organizacji
1.3. Przemiany zachodzące na poziomie indywidualnym
Rozdział 2. Charakterystyka i funkcjonowanie pracowników wiedzy
2.1. Rola pracowników wiedzy w gospodarce
2.2. Pracownicy wiedzy a inni pracownicy
2.3. Charakterystyki pracowników wiedzy – przegląd stanowisk
Rozdział 3. Informatycy jako pracownicy wiedzy
3.1. Proces przejścia od „maga” do „technika”
3.2. Specyfika informatyków jako pracowników wiedzy
3.2.1. Istniejące stereotypy
3.2.2. Elementy odróżniające informatyków od innych pracowników wiedzy
3.2.3. Elementy wspólne dla pracowników IT i innych pracowników wiedzy
Rozdział 4. Funkcjonowanie informatyków w organizacjach
4.1. Zakres eksploracji tematyki
4.2. Szczegółowy przegląd badań nad informatykami
Rozdział 5. Metodyka własnych badań empirycznych
5.1. Zestawienie hipotez badawczych
5.2. Procedura badań empirycznych
5.3. Charakterystyka użytych narzędzi badawczych
5.4. Opis próby osób badanych
Rozdział 6. Dane uzyskane na temat postaw informatyków
6.1. Postrzeganie zatrudniającej organizacji
6.2. Motywatory materialne związane z pracą na rzecz organizacji
6.3. Postrzeganie osobistego funkcjonowania zawodowego
6.4. Charakterystyki pracowników z branży IT i spoza IT
6.5. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolę zespołową Specjalisty i pozostałe role zespołowe
6.6. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolę zespołową Specjalisty i pozostałe role zespołowe w grupach pracowników z branży IT i spoza IT
6.7. Porównanie osób z krótkim i długim stażem pracy
6.8. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolę zespołową Specjalisty i pozostałe role zespołowe w grupach osób z krótkim i długim stażem pracy
6.9. Porównanie osób pracujących w branży IT i poza branżą IT ze względu na pozostałe 8 ról zespołowych według M.R. Belbina
Rozdział 7. Charakterystyka postaw informatyków – interpretacja wyników
7.1. Specyfika funkcjonowania pracowników IT
7.1.1. Sposób postrzegania zatrudniającej organizacji przez informatyków
7.1.2. Postrzeganie motywatorów materialnych związanych z pracą na rzecz organizacji
7.1.3. Wybrane elementy postrzegania osobistego funkcjonowania zawodowego
7.1.4. Zróżnicowania na poziomie opisów osobowościowych
7.1.5. Charakterystyki wynikające z ról zespołowych
7.2. Specyfika funkcjonowania Specjalistów
7.2.1. Specjaliści pracujący w branży IT i poza branżą IT
7.2.2. Specjaliści a pozostałe role zespołowe
7.3. Weryfikacja hipotez badawczych
Rozdział 8. Informatycy jako pracownicy wiedzy – dyskusja wyników
8.1. Funkcjonowanie informatyków – progres wiedzy
8.1.1. Podobieństwa: informatycy – grupa kontrolna
8.1.2. Występujące zróżnicowania: informatycy – grupa kontrolna
8.1.3. D yskusja wyników zweryfikowanych hipotez badawczych
8.2. Funkcjonowanie Specjalistów – lepsze zrozumienie ekspertów organizacyjnych
8.2.1. Znaczące podobieństwa: Specjalista – taki sam niezależnie od branży? 8.2.2. Występujące zróżnicowania w stosunku do innych ról zespołowych – specyfika funkcjonowania roli Specjalisty
8.2.3. Funkcjonowanie Specjalistów – podsumowanie
Podsumowanie i zasadnicze wnioski
Bibliografia
Aneksy