Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Poszerzanie mostów(Twarda)

5.00  [ 7 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 89,00 zł
71,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 17,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 250 zł paczki dostarczamy GRATIS!

Płatność elektroniczna (PayU, BLIK, Masterpass)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
6,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
9,99 zł
Kurier pocztowy
11,99 zł
Paczkomaty InPost
11,99 zł
Kurier
16,99 zł
Odbiór w księgarni PWN (tylko PayU i BLIK)
GRATIS!
Płatność za pobraniem
Poczta Polska - odbiór w punkcie
12,99 zł
Kurier pocztowy
14,99 zł
Kurier
19,99 zł
Słowa kluczowe: mosty

Poszerzanie mostów

Infrastruktura mostowa w Polsce jest w znacznym stopniu przestarzała. Wiele obiektów wymaga modernizacji polegającej na przystosowaniu parametrów geometrycznych konstrukcji do wymagań współczesnego ruchu. W sposób szczególny dotyczy to poszerzenia pomostów. Wszelkie działania z tym związane muszą być oparte na znajomości stanu technicznego obiektu wynikającego z jego diagnostyki. Poszerzanie mostów obejmuje więc szeroki zakres działań technicznych, badawczych, projektowych oraz ekonomicznych. Te ostatnie polegają na odpowiedzi na podstawowe pytanie – czy bardziej opłacalne jest poszerzenie obiektu czy rozebranie starego i wybudowanie nowego o odpowiednich parametrach geometrycznych i odpowiedniej nośności. Oddzielnym zagadnieniem jest poszerzanie obiektów starych, mających pewne wartości zabytkowe. Do tego należy jeszcze wymienić aspekty estetyczne poszerzania mostów. W skrajnym przypadku, gdy droga jednojezdniowa modernizowana jest na dwujezdniową, przy czym druga nitka biegnie równolegle do istniejącej, poszerzanie polegać może na budowie nowego obiektu pod nowa nitkę, położonego obok starego – tu szczególnego znaczenia nabierają też względy estetyczne.

Niniejsza publikacja omawia zagadnienie poszerzania mostów w szerokim kontekście technicznym, ekonomicznym i estetycznym.

Ta unikatowa na rynku wydawniczym pozycja adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców obejmującego przede wszystkim studentów oraz pracowników wyższych uczelni technicznych kształcących się na kierunku budownictwo oraz kierunkach pokrewnych. Będzie przydatna również dla projektantów oraz wykonawców zabiegów rehabilitacyjnych i modernizacyjnych obiektów mostowych, jak również dla osób zajmujących się zarządzaniem infrastrukturą mostową


Patroni

Patroni medialni:

Patroni

Opracowanie „Poszerzanie mostów" autorstwa prof. dr hab. inż. Wojciecha Radomskiego oraz dr. inż. Andrzeja Kasprzaka zawiera aktualną wiedzę przedstawioną w atrakcyjny sposób przy zachowaniu wysokiego poziomu merytorycznego i w związku z tym będzie cenną pomocą dydaktyczną w kształceniu studentów na kierunku „budownictwo" oraz będzie wartościowym materiałem pomocniczym dla projektantów, wykonawców i zarządców infrastruktury mostowej. (...) Kompleksowo przedstawiona problematyka modernizacji konstrukcji mostowych powinna być także inspiracją do podjęcia kolejnych prac naukowo-badawczych dotyczących problematyki zaprezentowanej w książce.
Prof. Jan Bień, Politechnika Wrocławska
Książka pt. „Poszerzanie mostów” autorstwa prof. dr hab. inż. Wojciecha Radomskiego i dr inż. Andrzeja Kasprzaka jest szczególną pozycją w polskiej literaturze technicznej. Pierwszą i tym samym jedyną, która w tak kompleksowy sposób opisuje wszystkie zagadnienia związane z poszerzaniem obiektów mostowych. W tym zakresie jest także unikatową w literaturze światowej. Poza tym ukazuje się we właściwym czasie.
Prof. Kazimierz Furtak, Politechnika Krakowska
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Wojciech Radomski

Profesor Wojciech Radomski urodził się 21 sierpnia 1941 roku w Lublinie. Jest wybitnym uczonym o bogatym dorobku naukowym w dyscyplinie budownictwo, specjalizującym się w budownictwie mostowym, konstrukcjach betonowych, materiałach kompozytowych. Działalność naukowa Profesora Wojciecha Radomskiego dotyczy projektowania, budowy i eksploatacji mostów, ich estetyki oraz badań i zastosowań materiałów konstrukcyjnych, szczególnie nowych, niekonwencjonalnych (głównie nowych generacji betonu i kompozytów polimerowych).
Profesor Wojciech Radomski tytuł magistra inżyniera uzyskał w 1965 roku na Wydziale Inżynierii Budowlanej Politechniki Warszawskiej ze specjalnością mosty i budowle podziemne. Stopień doktora nauk technicznych otrzymał w roku 1972 nadany uchwałą Rady Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. Rada ta w 1982 roku nadała Profesorowi stopień doktora habilitowanego. W roku 1995 otrzymał tytuł naukowy profesora nauk technicznych. Karierę zawodową rozpoczął w Politechnice Warszawskiej, gdzie pracuje do dziś. Obecnie jest tez profesorem zwyczajnym w Politechnice Łódzkiej.
Profesor Wojciech Radomski pełnił i pełni szereg funkcji m.in. jest przewodniczącym Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN w kadencjach 2007-2010 i 2011-2014; był przewodniczącym Sekcji Konstrukcyjno-Budowlanej Społecznej Rady ds. Narodowego Programu Redukcji Emisji; przewodniczącym Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej w kadencjach 2001-2003 i 2004-2006; wiceprzewodniczącym Rady Naukowej Instytutu Techniki Budowlanej, Wiceprezesem Rady Krajowej Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa w latach 2002-2010. Był członkiem Centralnej Komisji ds. Stopni i Tytułów w kadencjach 2007-2010 i 2011-2012. Jest członkiem Rady Naukowej Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie, Kapituły Nagród PZITB im. Stefana Bryły i Wacława Żenczykowskiego, Kapituły Medalu im. Romana Ciesielskiego oraz współinicjatorem powstania Fundacji Rozwoju Nauki w zakresie Inżynierii Lądowej im. Aleksandra i Zbigniewa Wasiutyńskich.
Profesor Wojciech Radomski to naukowiec ceniony na arenie międzynarodowej. W latach 1991-1992 pracował jako profesor w Kanazawa University (Japonia). Odbył staże naukowe w Norges Tekniske Høgskole w Trondheim (Norwegia) i w Politecnico di Milano (Włochy). Współpracuje z University of Michigan (USA) i Nebraska University (USA). Wygłosił wiele wykładów m.in. na zaproszenie wiodącego ośrodka badawczego na świecie – Amerykańskiego Instytutu Betonu (ACI). Był członkiem Steering Committee kilku konferencji organizowanych przez Transportation Research Board w USA. Od 1992 roku przewodniczy Polskiej Grupie International Association for Bridge and Structural Engineering (IABSE). Jest założycielem International Association for Bridge Maintenance and Safety (IABMS); audytorem z wyboru w European Council of Engineers Chambers (ECEC) i przewodniczącym jej grupy roboczej Code of Quality. Publikowany dorobek Profesora Wojciecha Radomskiego obejmuje ok. 300 prac, w tym 17 pozycji książkowych, 73 artykuły i rozprawy opublikowane w kraju i za granicą; 76 referatów na konferencje krajowe i 41 na zagraniczne. Około 60% dorobku to pozycje indywidualne m.in. „Fibre Reiforced Concerte”, Kanazawa University, Japonia 1991; „Bridge Rehabilitation”, Imperial College Press, London 2002. Około 30% Jego dorobku publikacyjnego cytowano w czasopismach krajowych i zagranicznych.

Inni Klienci oglądali również

Produkt
niedostępny

Modelowanie sprężenia mostów

Sprężenie jest zamierzonym, projektowanym zabiegiem technicznym zmieniającym naturalny, powstały w wyniku grawitacji, układ sił wewnętrznych w konstrukcji. Cel ten osiąga się przez zastosowanie zaprojektowanej trasy cięgna z założeniem minimalizacji si...
Produkt
niedostępny

Budowniczy mostów pojednania

Album powstał w związku z rocznicą wystosowania Listu biskupów polskich do biskupów niemieckich 18 listopada 1965 r. Chcieliśmy przy tej okazji przypomnieć wielką Osobowość Kościoła wrocławskiego i jeden z filarów orędzia, kt&oacut...

Wielka Płyta. Analiza skuteczności podwyższania efektywności energetycznej

To pierwsza na rynku publikacja w tak nowatorski sposób dotykająca aktualnego w Polsce problemu podwyższania efektywności energetycznej prefabrykowanych budynków wielorodzinnych. Podejmowane dotychczas działania zmierzające do ich ocieplania okazują s...

Instalacje elektryczne w budownictwie jednorodzinnym

Zamiarem autorów książki jest przybliżenie Czytelnikowi wiedzy dotyczącej instalacji elektrycznych występujących w budynkach jednorodzinnych i w ich otoczeniu.W pierwszej części omówiono niezwykle istotne zagadnienie bezpieczeństwa ...
33,00 zł

Deutsch fur Profis Język niemiecki zawodowy dla szkół ponadgimnazjalnych

Zeszyty zawodowe "Deutsch für Profis" to:- Poziom językowy A2 według ESOKJ umożliwiający posługiwanie się językiem niemieckim w typowych sytuacjach zawodowych- Równomiernie rozwijanie wszystkich sprawności językowych z...
31,50 zł

Obliczanie mostów z betonowych belek prefabrykowanych Tom 2

Prefabrykacja przęseł mostowychNaprężenia i odkształcenia w betonieSiły wewnętrzne i przemieszczenia dźwigaraBezpieczeństwo dźwigarów sprężonychModele geometrii przęsełWzmacniacze dźwigarów przęseł
Produkt
niedostępny

1 batalion mostów kolejowych

Historia powstania oraz wojenna tradycja późniejszego 1 batalionu mostów kolejowych wiąże się z dziejami trzech oddzielnych oddziałów: kadry pułku kolejowego, I i II batalionu kolejowego.

Budowniczy złotych mostów Leśmian i retoryczna krytyka metafor Tom 3

Jeszcze za życia Leśmiana niektórzy recenzenci jego dzieł wyrokowali, że oryginalność poety tkwi w metaforyce, a specyfiką Leśmianowskiego języka jest „kojarzenie odległych życiowo zjawisk”. Autorka książki właśnie metaforę uznała za...

Fizyka cieplna budowli w praktyce

Konstruktor budowlany staje przed koniecznością obligatoryjnego uwzględnienia w procesie projektowania budynku złożonych wymagań cieplno-wilgotnościowych, zapisanych w stale aktualizowanych tzw. warunkach technicznych. Spełnienie tych warunków, ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!