Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Potęga dobrej komunikacji w zespole(eBook)

O trudnej sztuce pokornego zadawania pytań

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2019

  • Autor: Edgar H. Schein

  • Tłumacz: Paulina Zagórska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 39,00 zł
23,40
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 15,60 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Potęga dobrej komunikacji w zespole

Dlaczego uważam umiejętność zadawania pytań za tak istotną w budowaniu relacji? Ponieważ w dzisiejszym świecie, który cechuje się coraz większą złożonością, zróżnicowaniem kulturowym, jak również ogromną liczbą wzajemnych powiązań, jest to kluczowa umiejętność. Nie da się pracować z ludźmi wywodzącymi się z odmiennych kultur – czy to zawodowych, czy narodowych – bez umiejętności zadawania pytań i budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji faktu, że posiadają oni pewną różną od naszej wiedzę przydatną do wykonania danego zadania. (…) Pokorne pytanie jest szczególnie istotne dla przywódców, ponieważ do realizacji złożonych zadań niezbędne są dobre, ufne relacje z podwładnymi, które zachęcają do komunikacji w górę hierarchii. A bez takiej komunikacji organizacje nie będą ani skuteczne, ani bezpieczne.

Ze wstępu

W świecie, który transformuje się pod wpływem technologii, coraz mocniej zarysowują się dwie siły wpływające na dzisiejszy biznes. Pierwszą z nich jest komunikacja. Zdolność do budowania relacji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, staje się kluczową umiejętnością menedżerów. Drugą siłą jest zdolność do rozumienia natury problemu. Nasilający się szum informacyjny i powszechna dostępność informacji sprawiają, że coraz częściej przywódcy podejmują decyzje nie mając pełnego zrozumienia warunków, w jakich są prowadzone działania i charakteru problemów, z którymi muszą sobie radzić. Bardzo powszechnym zjawiskiem jest też niedostateczna wiedza o kliencie i jego oczekiwaniach. Taki błąd popełniają nie tylko startupy – często zaślepione swoją ideą – ale również dojrzałe firmy, którym często brakuje zdolności do komunikowania się z klientem. Czy jest na to jakaś rada? Edgar H. Schein, psycholog zajmujący się problemem kultur organizacyjnych i autor wielu koncepcji, które trafiły do kanonu nauczania w zarządzaniu, proponuje zwrócenie się w stronę jednej z najstarszych technik znanych człowiekowi: pokornemu zadawaniu pytań. Zdaniem Scheina to właśnie postępowanie jest nam niezbędne również dziś, w warunkach informacyjnego chaosu i niepewności. Należy zadawać pytania, być dociekliwym, ale i uprzejmym. I nigdy niczego nie zakładać z góry, ale chcieć się dowiedzieć więcej.
dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp. Budowanie dobrych relacji z ludźmi i skutecznych organizacji  XI
	Rozdział 1. Pokorne pytanie  1
	Rozdział 2. Pokorne pytanie w praktyce – przykłady  19
	Rozdział 3. W gąszczu pytań – pokorne pytanie a inne rodzaje pytań  39
	Rozdział 4. Kultura zorientowana na działanie i wydawanie poleceń 53
	Rozdział 5. Przeszkody: status, ranga oraz granice wyznaczone przez role 71
	Rozdział 6. Wewnętrzne blokady  87
	Rozdział 7. Praktyczne wskazówki dla adeptów pokornego pytania 105
Podziękowania  119
O autorze  121
Nagrody i wyróżnienia  125
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Edgar H. Schein

Emerytowany profesor Massachusetts Institute of Technology (MIT) Sloan School of Management. Studiował na Uniwersytecie Chicagowskim, Uniwersytecie Stanforda oraz Uniwersytecie Harvarda – na tym ostatnim uzyskał stopień doktora psychologii społecznej. Przez wiele lat badał kulturę organizacyjną – jest autorem takich pojęć jak „doradztwo procesowe”, „kotwica kariery” czy „umowa psychologiczna”. Autor licznych książek z zakresu psychologii oraz zarządzania.

Inni Klienci oglądali również

3,00 zł

Język w internecie - 12 Akronimy jako element komunikacji językowej

Tom "Język w internecie. Antologia" jest uszczegółowieniem poprzedniej publikacji redaktorek pt. "Język w mediach. Antologia". W tym cyklu ukazał się też niedawno zbiór "Język w telewizji. Antologia" (2016). ...
3,00 zł

Język w internecie - 16 Intencjonalne językowe zakłócenia komunikacji internetowej (trolling, flaming, hejting)

Tom "Język w internecie. Antologia" jest uszczegółowieniem poprzedniej publikacji redaktorek pt. "Język w mediach. Antologia". W tym cyklu ukazał się też niedawno zbiór "Język w telewizji. Antologia" (2016). ...
2,00 zł

Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna - 24 Reportaż — współistnienie kodów: werbalnego i ikonicznego (na materiale tekstów w "National Geographic Polska")

Tom IV kontynuuje genologiczną tradycję badań, tym razem ze szczególnym uwzględnieniem związków, jakie istnieją między gatunkowym zróżnicowaniem uniwersum mowy a formami komunikacji społecznej – dziś i w dawnej Polsce. Autorz...
30,00 zł

Komunikacja terapeutyczna

W książce opisano wpływ komunikacji i zachowań niewerbalnych na skuteczność terapii. W poszczególnych rozdziałach scharakteryzowano: istotę pozasłownej komunikacji terapeutycznej; znaczenie ekspresji mimicznej (języka twarzy) dla przebiegu terap...

Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych

Publikacja została wsparta wynikami i wnioskami z przeprowadzonych unikatowych badań − należy przy tym zastrzec, że były to badania kilkuaspektowe, ograniczone do określonego terytorium. Celem autorów była analiza komunikacji z mediami i z...

Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu

Książka jest pogłębioną refleksją nad komunikacją marketingową w szerokim, wielowymiarowym, interdyscyplinarnym wymiarze. Szczegółowo prezentuje jej narzędzia ujęte w 4 podstawowe formy przekazu – promocję osobistą, reklamę, promocję dodat...
48,99 zł

Komunikacja w gospodarce XXI wieku coaching-transport-bezpieczeństwo

ROZDZIAł I. COACHING INTERKULTUROWY JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE ROZWÓJ KOMPETENCJI PRACOWNICZYCH NIEZBĘDNYCH W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM Słowem redaktora naukowego dr Waldemara Jagodzińskiego Jednym z najbardziej istotnych momentów w rozwo...
2,00 zł

Kabaret – poważna sprawa? - 09 Komunikacja autoreklamowa współczesnych polskich kabaretów – na przykładzie plakatu

Kabaret – poważna sprawa? to kolejna publikacja poświęcona rozważaniom nad kabaretem jako znaczącym zjawiskiem najnowszej kultury. Znalazły się w niej artykuły oświetlające kabaret pod różnym kątem, sytuujące go w różnych sferach ws...

Sukces a dobre nawyki

Jak działać efektywnie? „Sukces a Dobre Nawyki” pomoże Ci realizować wszystkie swoje plany i cele szybciej i z większą świadomością. Bez wychodzenia z domu: pracujesz nad sobą, kiedy możesz, wszędzie tam, gdzie akurat jesteś. „Sukces ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!