Potencjał biznesowy mediów społecznościowych
Globalna, interaktywna sieć to potężne narzędzie komunikacji i współpracy między ludźmi.
Podłączeni do sieci są nie tylko ludzie, ale także organizacje i przedmioty. Technologia sieciowa staje się nieodłączną częścią naszego życia, którego niemal każdy fragment staje się usieciowiony i dostępny w „chmurze”. To niesie ze sobą ogromne konsekwencje. Funkcjonowanie gospodarek i społeczeństw zaczyna podlegać nowemu rodzajowi logiki – logice sieciowej, gdzie sieci stają się systemem nerwowym społeczeństwa. Wpływa to na funkcjonowanie społeczeństw, stwarzając nieznane wcześniej możliwości i, jednocześnie, kreując nowe zagrożenia i obszary niepewności.
Ta książka jest o tym, jak lepsze zrozumienie potencjału mediów społecznościowych pod kątem biznesowym może przynieść korzyści przedsiębiorcom i menedżerom, konsumentom, pracownikom i pozostałym grupom interesariuszy, którzy jak nigdy wcześniej mogą aktywnie włączać się w działania firm.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7561-505-0
- ISBN druku: 978-83-7561-447-3
- Liczba stron: 172
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Rozdział 1. Charakterystyka mediów społecznościowych pod kątem ich potencjału i znaczenia dla przedsiębiorstw 1.1. Media społecznościowe na mapie Web 2.0 1.2. Cechy charakterystyczne mediów społecznościowych 1.3. Przemiany społeczne i profil użytkowników 1.4. Technologie sieciowe wyzwaniem dla przedsiębiorstw Rozdział 2. Znaczenie Web 2.0 w przedsiębiorstwie 2.1. Przemiany technologiczno-społeczne motorem zmian organizacyjnych 2.2. Potencjał mediów społecznościowych dla poszczególnych obszarów funkcjonalnych 2.3. Obszary wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie 2.4. Przykłady stosowania mediów społecznościowych w różnych obszarach biznesowych 2.4.1. Szukanie informacji, monitoring 2.4.2. Wsparcie klienta 2.4.3. Komunikacja 2.4.4. Współpraca z interesariuszami ROZDZIAŁ 3. Media społecznościowe motorem rozwoju nowych modeli biznesowych 3.1. Przedstawienie i porównanie różnych modeli biznesowych 3.2. Współtworzenie 3.3. Współtworzenie a crowdsourcing 3.4. Crowdsourcing w praktyce 3.5. Zasady skutecznego stosowania współtworzenia i crowdsourcingu 3.6. Szanse i zagrożenia związane z czerpaniem „mądrości tłumu” ROZDZIAŁ 4. Zarządzanie kryzysem w mediach społecznościowych 4.1. Rola mediów społecznościowych w zarządzaniu kryzysem 4.2. Profile jednostek zainteresowanych kryzysem i społeczności kryzysowe 4.3. Reguły zarządzania komunikacją kryzysową w mediach społecznościowych 4.3.1. Stworzenie planu komunikacji kryzysowej w mediach społecznościowych 4.3.2. Szybka reakcja 4.3.3. Troska o ludzi 4.3.4. Komunikacja proaktywna, dialog 4.3.5. Uczciwość, autentyczność, transparentność 4.3.6. Wyrażenie żalu i przyznanie się do błędu 4.3.7. Pokazywanie „ludzkiego oblicza” 4.3.8. Traktowanie odbiorców jak przyjaciół 4.3.9. Otwartość wobec mediów i internautów 4.3.10. Spójność wypowiedzi 4.3.11. Otoczenie się sojusznikami i liderami opinii 4.3.12. Inspirowanie 4.4. Dobre przykłady zarządzania komunikacją kryzysową w mediach społecznościowych 4.4.1. Dell 4.4.2. Toyota 4.4.3. Heyah 4.5. Antyprzykłady reakcji firm na wydarzenia w rzeczywistości cyfrowej 4.5.1. Clean Clothes Campaign? i H&M 4.5.2. Asiana Airlines lot 214 4.5.3. Adidas 4.5.4. Uważam Rze 4.5.5. Heinz 4.5.6. Shell 4.5.7. NC+ 4.5.8. Katastrofa Rana Plaza 4.6. Dobre praktyki i powszechne błędy w zarządzaniu komunikacją kryzysową z wykorzystaniem mediów społecznościowych Zakończenie