Powszechna wystawa światowa w Paryżu w 1900 roku
Książka przybliża fenomen, jakim były w kulturze europejskiej wystawy światowe. Autorka bada ich genezę i przedstawia zarys ich historii (od Pierwszej Wystawy Francuskiej w 1798, poprzez wystawę londyńską w 1851, Wystawę Powszechną w Paryżu w 1855, wystawę paryską w 1867, wiedeńską w 1873, wystawy paryskie w 1878 i 1889, wystawę w Chicago w 1893 - po tytułową, paryską, w 1900). Publikacja zawiera szczegółową analizę planów i projektów oraz omówienia ważniejszych realizacji architektonicznych, towarzyszących temu podniosłemu wydarzeniu (m.in. Brama Monumentalna, Grand Palais i Petit Palais, Most Aleksandra III, Pałac Wody i Elektryczności, Rue des Nations wraz z pawilonami narodowymi oraz La Ruche). Osobną część poświęcono sztukom pięknym. Zasadniczą treść książki (napisanej przez historyka sztuki) stanowią problemy artystyczne, którym towarzyszą zagadnienia historyczne, socjologiczne, polityczne i filozoficzne, kształtujące postawy społeczne końca XIX w. Obszerne fragmenty dotyczą obecności na wystawie 1900 r. artystów polskich - ich dzieł i roli w kształtowaniu świadomości istnienia Polski. Publikacja zawiera kilkadziesiąt wyjątkowych zdjęć z 1900 r. oraz współczesne fotografie najważniejszych obiektów architektonicznych Paryża, powstałych na Wystawę Światową. Bogactwo ilustracji, przedstawiających rzadko reprodukowane dzieła sztuki z licznych muzeów na świecie sprawia, że książka może być atrakcyjnym źródłem ikonograficznym.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7969-556-0
- ISBN druku: 978-83-7969-362-7
- Liczba stron: 250
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od autorki 8 Wprowadzenie 16 Recepcja haseł racjonalizmu oświeceniowego 16 Rewolucja przemysłowa i pierwsze wystawy 17 Część I. Geneza i zarys historii wystaw 26 Wystawy Powszechne – urzeczywistnienie idei Saint-Simona 27 Pierwsza Wystawa Francuska w 1798 roku 28 Londyn 1851 – pierwsza Światowa Wystawa Powszechna 29 Wystawa Powszechna w Paryżu w 1855 roku – sukces „cesarstwa liberalnego” 32 Paryż 1867 – „Harmonia socjalna. Dobrobyt ludu” 36 Wiedeń 1873 – Europa w obliczu zmian politycznych 40 Paryż 1878 – Republika postępu cywilizacyjnego i technicznego 44 Paryż 1889 – wystawa na stulecie rewolucji francuskiej 48 Chicago 1893 – wystawa na czterystulecie odkrycia Ameryki przez Krzysztofa Kolumba 52 Część II. Powszechna Wystawa w Paryżu w 1900 roku – splendory Trzeciej Republiki 58 Projekty i plany 62 Realizacje 67 Brama Monumentalna i secesja 67 Grand Palais i Petit Palais 71 Most Aleksandra III 83 Pałac Wody i Elektryczności 87 Rue des Nations / Ulica Narodów 90 La Ruche 127 Część III. Sztuki piękne na Wystawie Powszechnej w Paryżu w 1900 130 Francja 133 Belgia 144 Wielka Brytania 146 Holandia 148 Skandynawia 149 Niemcy 154 Stany Zjednoczone 156 Włochy i Hiszpania 159 Japonia 162 Aspekt narodowy na Wystawie 1900 roku 164 Secesja czy fin-de-siècle? (międzynarodowy styl końca wieku) 171 Wystawa Augusta Rodina przy Place de l’Alma 177 Claude Monet – wystawa w galerii Paula Durand-Ruela 185 Sztuka Polaków na Powszechnej Wystawie Światowej w Paryżu w 1900 roku 188 Zakończenie 210 Bibliografia 218 Spis ilustracji 226 The 1900 Universal World Exhibition in Paris: The Splendors of The Third Republic (Summary) 230 Indeks nazwisk 240