Pozyskiwanie inwestorów do gmin
Niniejsza książka to kompleksowy poradnik prowadzenia gminnej polityki proinwestycyjnej. Zawiera opis mechanizmów i instrumentów możliwych do zastosowania w polskich warunkach wraz z praktycznymi przykładami. Każde zagadnienie jest syntetycznie podsumowane, dzięki czemu czytelnik łatwo odnajdzie metody najbardziej pasujące do prowadzonej przez jego gminę polityki rozwoju gospodarczego. Szczególnie przydatne mogą być fragmenty opisujące narzędzia promocji proinwestycyjnej, mechanizmy przygotowywania ofert czy założenia polityki poinwestycyjnej (after care policy). Poradnik skierowany jest do pracowników samorządów gminnych i regionalnych, firm i instytucji zajmujących się wspieraniem władz lokalnych w procesie pozyskiwania inwestorów, ekspertów i naukowców zajmujących się programowaniem polityki rozwoju, a także studentów kierunków geografii, ekonomii, gospodarki przestrzennej i innych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-4732-7
- ISBN druku: 978-83-264-0769-7
- EAN: 9788326447327
- Liczba stron: 220
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa 9 Rozdział 1. Wprowadzenie 11 Cele książki 11 Wpływ władz lokalnych na decyzje lokalizacyjne firm 14 Marketing terytorialny 17 Kto rządzi w mieście? 21 Układ pracy 23 Rozdział 2. Znaczenie postaw władz lokalnych w działaniach proinwestycyjnych gmin 25 Wizja proinwestycyjna 28 Metropolie 31 Stabilność władzy 32 Liczba kadencji a działania proinwestycyjne 33 Przejęcie władzy w gminie 35 Wnioski 37 Rozdział 3. Proinwestycyjne planowanie strategiczne 40 Etapy proinwestycyjnego planowania strategicznego w gminach 42 Sformułowanie wizji 43 Zbieranie danych i ich analiza 44 Obranie celów i zaplanowanie środków ich realizacji 48 Wdrażanie i kontrola 50 Wnioski 51 Rozdział 4. Przygotowywanie ofert inwestycyjnych 53 Nieruchomości 53 Plany zagospodarowania przestrzennego 56 Pozyskiwanie nieruchomości 57 Wykup 59 Wymiana gruntu 60 Przejęcie za długi 61 Komunalizacja 61 Wywłaszczenie 62 Oferowanie przez gminę nieruchomości prywatnych 63 Oświadczenia woli zbycia nieruchomości 63 Plan zagospodarowania za upoważnienie notarialne 65 Spółki właścicieli 65 Cechy działek inwestycyjnych 66 Uzbrojenie infrastrukturalne terenu 66 Dostępność komunikacyjna 67 Cechy obniżające atrakcyjność terenów inwestycyjnych 68 Zachęty dla inwestorów 71 Ulgi w podatku od nieruchomości 71 Wyznaczanie ceny nieruchomości 73 Pozostałe formy wsparcia 74 Wnioski 75 Rozdział 5. Specjalne strefy ekonomiczne w gminach 76 Funkcjonowanie SSE w Polsce 76 Pozyskiwanie SSE dla gmin 81 Zasady włączania nowych terenów do SSE 81 Gminy wobec wymagań zarządów SSE 83 Wnioski 86 Rozdział 6. Promocja proinwestycyjna gmin 88 Strategie promocji gmin 90 Organizacja promocji proinwestycyjnej w gminie 94 Promocja pośrednia 96 Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) 97 Regionalne centra obsługi inwestora (RCOI) 100 Instytucje rozwoju lokalnego 102 Zarządy specjalnych stref ekonomicznych 104 Firmy konsultingowe, biura pośrednictwa nieruchomości, deweloperzy 105 Samorządy gospodarcze 107 Wydziały ekonomiczno-handlowe ambasad 109 Promocja poprzez działających w gminie przedsiębiorców 110 Konkursy i rankingi 111 Porozumienia o współpracy 112 Public relations (PR) 114 Promocja bezpośrednia 115 Materiały promocyjne 116 Slogany 120 Opracowania specjalistyczne 121 Marketing bezpośredni 123 Pozyskanie informacji o planowanej inwestycji 123 Przedstawienie oferty potencjalnym inwestorom 124 Direct mailing i telemarketing 125 Strony internetowe 126 Reklama 127 Organizacja wydarzeń i misji gospodarczych 130 Uczestnictwo w targach inwestycyjnych 131 Promocja proinwestycyjna a wizerunek gminy 132 Ocena efektywności działań promocyjnych 133 Wnioski 138 Rozdział 7. Prowadzenie negocjacji oraz obsługa inwestorów 141 Organizacja obsługi inwestorów w urzędach 141 Prowadzenie negocjacji 145 Wiarygodność i szczegółowość przekazywanych informacji 145 Dyskrecja 146 Zasady i warunki prowadzenia negocjacji 146 Obsługa procesu inwestycyjnego 149 Wnioski 151 Rozdział 8. Zakorzenienie firm i opieka poinwestycyjna 153 Zakorzenienie firm 155 Opieka poinwestycyjna - platformy współpracy 156 Obszary opieki poinwestycyjnej 159 Nieruchomości i infrastruktura techniczna 159 Infrastruktura społeczna 160 Problemy leżące poza kompetencjami władz lokalnych 161 Powiązania z partnerami handlowymi 164 Znaczenie opieki poinwestycyjnej w polityce proinwestycyjnej 164 Wnioski 165 Rozdział 9. Sukces polityki proinwestycyjnej Niepołomic - wnioski dla władz lokalnych 166 Powstanie i rozwój Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej 167 Budowa wizerunku gminy proinwestycyjnej 169 Promocja bezpośrednia 171 Niepołomickie investatur 173 Nagrody, wyróżnienia i rankingi 173 Zamek Królewski w Niepołomicach 174 Promocja pośrednia 175 Wysoka pozycja Stanisława Kracika na regionalnej i krajowej scenie politycznej 176 Promocja gminy przez działania w sferze polityki społecznej 177 Podsumowanie - czynniki sukcesu 178 Czynniki sukcesu Niepołomic 179 Wnioski dla polskich miast 183 Rozdział 10. Podsumowanie 192 Trzeba działać, by osiągnąć sukces 194 Sposoby wpływania na decyzje lokalizacyjne inwestorów 197 Co z tym marketingiem terytorialnym? 200 Spis ilustracji 203 Spis przykładów 204 Spis tabel 206 Literatura 209