MENU

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 19 Kompetencje konsumenckie pokolenia Y w Polsce

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2017

  • Redakcja naukowa: Monika Żak, Rafał Cekiera, Urszula Swadźba

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 19 Kompetencje konsumenckie pokolenia Y w Polsce

Poziom a także przebieg rozwoju gospodarczego i społecznego jest determinowany wieloma różnorakimi czynnikami, m.in. stanem rozwoju technologicznego czy też świadomością społeczną, którą współtworzy wiedza ekonomiczna młodego pokolenia, traktowana jako sposób myślenia i odnoszenia się młodych do rzeczywistości gospodarczej. Rozumienie procesów ekonomicznych, system wartości i aspiracje ekonomiczne, praca i przedsiębiorczość, stosunek do własności, stosunek do pieniędzy i oszczędzania, konsumpcja, determinanty sukcesu życiowego, to czynniki konstytuujące świadomość ekonomiczną.

Żyjąc w konkretnej rzeczywistości, młodzi ludzie nabywają wiedzy o otaczających ich procesach ekonomicznych. Wpływ na to mają zarówno czynniki zewnętrzne (zdarzenia i zjawiska ekonomiczne zachodzące w danym państwie i na świecie), jak i czynniki wewnętrzne: proces socjalizacji w rodzinie, obserwacja najbliższego otoczenia, podejmowanie codziennych decyzji ekonomicznych. W ten sposób kształtują się postawy, wartości i wiedza pokolenia, które w przyszłości będzie budowało gospodarkę.
Problemy te były przedmiotem wieloaspektowych analiz i rozważań na konferencji „Praca – Konsumpcja – Przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia państw Grupy Wyszehradzkiej”, która odbyła się w 2015 roku w Katowicach. Pokłosiem tamtego spotkania jest niniejsza monografia. Referaty dotyczyły nie tylko problematyki Grupy Wyszehradzkiej, ale całokształtu zagadnień związanych ze świadomością ekonomiczną młodego pokolenia. Monografia została podzielona na trzy części: Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia państw Grupy Wyszehradzkiej; Praca i przedsiębiorczość młodego pokolenia; Miejsce konsumpcji w życiu młodego pokolenia.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wprowadzenie (Urszula Swadźba, Monika Żak, Rafał Cekiera) 9

Część I: Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia państw Grupy Wyszehradzkiej
Danuta Walczak-Duraj: Kształtowanie wiedzy ekonomicznej i postaw przedsiębiorczych młodzieży – podstawowe problemy / 21
Stanisław Swadźba: The economies of the Visegrad countries. A comparative analysis / 37
Monika Szudy: State vs. market in the economies of Visegrad countries. A comparative analysis / 51
Monika Štrbová, Viera Zozul’aková: Value system and material situation of Slovak university students / 65
Anna Dunay, Sergey Vinogradov, Csaba Bálint Illés: Entrepreneurial attitudes of university students. The Hungarian case study / 81
Urszula Swadźba: Work as a value in the minds of the young generation of Poles / 101
Rafał Cekiera: National and international mobility from the Polish students’ career perspectives / 117
Monika Żak: I buy, therefore I am? The consumption behaviour of Polish students / 131

Część II: Praca i przedsiębiorczość młodego pokolenia
Artur Puchta, Joanna Wyleżałek: Znaczenie wykształcenia w czasach neoliberalizmu – absolwenci SGGW na rynku pracy / 147
Łukasz Kutyło, Barbara Ober-Domagalska: Wpływ przemian gospodarczych na akumulację kapitału normatywnego i jego użytkowanie. Rozważania nad stosunkiem Polaków i Ukraińców do pracy / 165
Aleksandra Czarnecka, Anna Słocińska: Postawy pokolenia Y wobec pracy na przykładzie studentów pierwszego roku kierunku Zarządzanie / 183
Rafał Muster: Młodzież kończąca szkoły ponadgimnazjalne wobec wymagań pracodawców
na współczesnym rynku pracy. Próba analizy socjologicznej / 203
Maja Skiba, Agnieszka Kwiatek: Znaczenie wiedzy w kontekście przyszłej pracy zawodowej młodego pokolenia / 221
Aleksandra Czarnecka, Anna Słocińska: Wpływ kształcenia akademickiego na postawy wobec pracy na przykładzie studentów pierwszego roku kierunku Zarządzanie / 235
Tomasz Herudziński: Orientacje absolwentów szkół wyższych wobec pracy – oczekiwania
i preferencje uczestników warszawskiego rynku pracy / 253
Ewa Giermanowska: Zabezpieczenie emerytalne z perspektywy młodego pokolenia Polaków / 265
Elżbieta Robak: Elastyczny pracownik – uwarunkowania łączenia pracy z życiem osobistym / 281
Piotr Czakon: Światowy kryzys finansowy – naukowe rozumienie i rekonstrukcja głównych płaszczyzn analizy zjawiska / 295

Część III: Miejsce konsumpcji w życiu młodego pokolenia
Felicjan Bylok: Kompetencje konsumenckie pokolenia Y w Polsce /     311
Marcin Gacek: Wyborca jako konsument komunikacji politycznej. Analiza socjologiczna / 325
Anna Karczewska: Stereotypy ról społecznych kobiet w prasie kobiecej a ich zachowania
konsumpcyjne / 337
Sebastian Skolik: Instytucjonalizacja ruchu wolnej kultury na przykładzie projektów Wikimedia w przestrzeni Europy Środkowo-Wschodniej / 347
Paweł Kocoń: Rola utajnienia, tajemnicy i tajności w funkcjonowaniu instytucji publicznych
działających na rzecz bezpieczeństwa / 369

Streszczenie / 381
Summary / 383
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

49,50 zł
55,00 zł

Rynek książki w Polsce 2016. Wydawnictwa

Dziewiętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały zmiany, jakie zaszły na rynku książki w Polsce w 2015 i połowie 2016 roku. Istotną część "Wydawnictw" stanowią pogłębione analizy ró...
10,32 zł
12,00 zł

Blaski i cienie pracy mózgu

Spojrzenie na dzieła Dantego, Balzaka, Zoli, Manna i wielkich poetów Orientu, a także na rzeźby Michała Anioła i obrazy Cezanne'a oraz muzykę Wagnera z perspektywy nauk o mózgu. Fascynująca lektura z dziedziny neuroestetyki, nauki, kt&oac...
83,16 zł
99,00 zł

Wiedza ekonomiczna konsumentów a racjonalność ich zachowań

Praca zawiera analizy danych opisujących współczesnego polskiego konsumenta, z uwzględnieniem zdobywanej i wykorzystywanej przez niego wiedzy, oraz nowych trendów w jego zachowaniach. Informacje te mają zasadnicze znaczenie dla menedżer&o...
11,15 zł
14,30 zł

Procesy o czary w Polsce w wiekach XV - XVII

Oferowana praca jest pierwszą syntezą dziejów prześladowania czarownic po blisko 60 latach. Poza czarownicami głównym bohaterem pracy jest wspólnota lokalna i jej przedstawiciele, którzy sprawują na danym terenie sprawiedliw...
11,70 zł
15,00 zł

Samotne pokolenie

Samotne pokolenie jest wyborem szkiców i recenzji Jerzego Andrzejewskiego z lat 1927-1939. W tomie znalazły się najważniejsze teksty krytyczne, a także liczne, nieznane dotąd szerzej eseje, artykuły i noty Andrzejewskiego, publikowane głó...
48,30 zł
69,00 zł

Odrodzenie rynku kapitałowego w Polsce

Jak reaktywowano w Polsce giełdę i rynek kapitałowy po 1989 roku? Kim byli ludzie, którzy tego dokonali? Jaka wizja im przyświecała? W jakim stopniu ją zrealizowali i przed jakimi dylematami stawali? Na te pytania odpowiada w swojej książce Grze...
49,94 zł
55,49 zł

O lepszy ład społeczno-ekonomiczny

I miejsce w kategorii "najlepsza książka szerząca wiedzę ekonomiczną" w konkursie '"ECONOMICUS" organizowanym przez Dziennik Gazetę Prawną.Polskie Towarzystwo Ekonomiczne oddaje do rąk czytelników książkę przygoto...
68,40 zł
76,00 zł

Prawo pracy

W książce kompleksowo omówiono problematykę prawa pracy z uwzględnieniem najnowszych zmian w Kodeksie pracy, a także regulacji wynikających z przepisów unijnych dotyczących m.in.: • wskazania warunków oraz zasad wykonywania pr...
7,80 zł
10,00 zł

Słownik wojen, bitew i potyczek w średniowiecznej Polsce

Niniejsza książka jest opracowaniem popularnym, opartym jednakże na najnowszej literaturze przedmiotu. Hasła podano w układzie chronologicznym. Dla większej przejrzystości leksykonu nie wyodrębniono oddzielnie bitew i potyczek, lecz omówiono je ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!