Pracownicy wiedzy na rynku pracy kreatywnej
Publikacja prezentuje realia pracy ilustratora w ramach tzw. rynku doznań. Umiejscawia ten zawód wśród pracowników wiedzy i w gospodarce kreatywnej oraz przybliża zagadnienia specjalności ilustratorskich. Pokazuje m.in., jak można wartościować kreatywną pracę w oparciu o kryteria wyprowadzone z teorii twórczości oraz w jaki sposób wykorzystywać marketing personalny (koncepcję „4P”) i elementy teorii zbiorów rozmytych do oceny sytuacji na zawodowym rynku pracy. Ponadto w ramach rozważań dokonano oceny przydatności różnych metod do wyceny kapitału ludzkiego ilustratorów i określono ryzyko jego deprecjacji. Przedstawiono relacje popytowo-podażowe na rynku pracy ilustratorów w Polsce oraz opracowano dwa projekty doboru ilustratorów w oparciu o assessment centre i wielokryterialną technikę korzyści.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-740-5
- ISBN druku: 978-83-7875-739-9
- Liczba stron: 206
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11 Rozdział I Ilustratorzy jako pracownicy wiedzy 1. Definicja ilustracji, jej odmiany i funkcje 19 2. Miejsce ilustratorów w klasyfikacji zawodów i specjalności 25 3. Praca ilustratora – perspektywa twórczości 29 3.1. Praca ilustratora postrzegana przez pryzmat teorii i kryteriów twórczości 29 3.2. Wymiary osiowe pracy ilustratorów 34 3.3. Ilustratorzy jako pracujący w gospodarce kreatywnej 38 4. Argumenty przemawiające za przynależnością ilustratorów do kreatywnych pracowników wiedzy 42 5. Dyskusja wokół pojęcia tzw. kreatywnego rynku pracy i jego specyfiki 45 Rozdział II Wartościowanie pracy ilustratorów 1. Źródła wiedzy o wymaganiach pracy wobec ilustratorów 48 2. Rodzaje wymagań pracy wobec ilustratorów oraz trudność ich pracy 49 2.1. Wymagania z zakresu wykształcenia i doświadczenia zawodowego 49 2.2. Twórczość i innowacyjność oraz zręczność jako składniki trudności pracy ilustratorów 58 2.3. Konieczność współpracy i odpowiedzialność ilustratorów 60 2.4. Uciążliwość pracy ilustratorów 67 3. Ogólny poziom wymagań pracy wobec ilustratorów 69 Rozdział III Cechy zatrudnienia i rynku pracy ilustratorów oraz wykorzystanie kompozycji marketingu personalnego (elementy product i price) w pozyskiwaniu ich do pracy 1. Product i price w marketingu personalnym 71 2. Miejsca i formy zatrudnienia ilustratorów oraz ich kariera zawodowa 74 3. Podaż osób przygotowanych do wykonywania zawodu ilustratora i ich pozycjonowanie się na rynku pracy 79 3.1. Instytucje edukacyjne kształcące ilustratorów 79 3.2. Sposoby wyróżniania się ilustratorów na rynku pracy 81 4. Łatwość/trudność w uzyskaniu pracy, kryteria selekcyjne oraz proponowane możliwości rozwoju zawodowego 83 5. Inwestycje w dobrostan pracowników – propozycje w ofertach pracy 90 6. Wynagrodzenie za pracę. Status ekonomiczno-finansowy ilustratorów 93 6.1. Determinanty poziomu wynagrodzeń 93 6.2. Zróżnicowanie ocen własnego statusu finansowego. Aktualne propozycje wynagrodzeń w ofertach pracy 96 7. Przystawalność opisu sytuacji na rynku pracy ilustratorów do segmentacyjnych teorii rynku pracy 100 Rozdział IV Kultura języka ofert pracy jako wyraz intensywności marketingu personalnego 1. Place i promotion w marketingu personalnym a kultura języka ofert pracy 103 2. Ocena estetyki słowa ofert pracy 104 2.1. Kryteria oceny 104 2.2. Wyniki oceny 106 3. Ocena grzeczności językowej ofert pracy 120 3.1. Kryteria oceny 120 3.2. Rezultaty oceny 122 4. Ogólna ocena kultury języka ofert pracy 131 Rozdział V Implikacje analiz teoretyczno-metodycznych (propozycje rozwiązań dla praktyki) 1. Projekt zmiany metody UMEWAP-2000 pod kątem wartościowania kreatywnej pracy 133 2. Sposoby wyceny kapitału ludzkiego ilustratorów 144 2.1. Potencjalne metody wartościowania kapitału ludzkiego 144 2.2. Przydatność (możliwości i ograniczenia) poszczególnych metod wyceny w określaniu kapitału ludzkiego ilustratorów 145 2.3. Ryzyko deprecjacji kapitału ludzkiego ilustratorów 148 3. Rekomendacje dla formułujących ogłoszenia pracy 150 4. Projekty metod doboru ilustratorów w procesie rekrutacyjnym 156 4.1. Assessment centre 156 4.2. Wielokryterialna technika korzyści 161 5. Propozycja wykorzystania elementów teorii zbiorów rozmytych do oceny stopnia intensywności działań marketingowych i sytuacji na zawodowym rynku pracy (ilustratorów) 165 Zakończenie 173 Załączniki 179 Bibliografia 183 Spis tabel 201