MENU
Darmowa dostawa

Pragmalinguistique pour le discours publicitaire. Approche comparative franco-polonaise

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Toruń, 2013

  • Autor: Marcin Skibicki

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 30,00 zł
25,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Pragmalinguistique pour le discours publicitaire. Approche comparative franco-polonaise

W ostatnich dziesięcioleciach reklama była i pozostaje interesującym materiałem badawczym dla niemalże wszystkich dziedzin nauki, włączając w to językoznawstwo, które nie pozostało obojętne na ten budzący skrajne emocje akt komunikacji.

W niniejszej książce autor, opierając się na teoriach pragmatyki i komunikacji, przedstawia reklamę jako zrytualizowaną formę komunikacji, kładąc akcent na złożoność jej wewnętrznej struktury. Książka ma charakter kontrastywno-porównawczy, na podstawie dobranych przykładów francuskich i polskich autor przedstawia różnice i podobieństwa w definicji reklamy we Francji i w Polsce, jej konstrukcje i funkcjonowanie w świetle teorii komunikacji. Analizując wybrane przykłady, autor omawia struktury, które są warunkiem skuteczności aktu reklamowania (lub jej braku), takie jak przestrzeganie warunków pragmatycznych, problematyka modalności czy użycia presupozycji i implikatur. Książka ma charakter interdyscyplinarny, zaadresowana jest do wszystkich zainteresowanych reklamą w ujęciu językoznawczym i kulturoznawczym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table des matières
Liste d’abréviations /9

Introduction
I. A vant propos / 13
II. Motivation du choix du thème / 19
III. Démarches poursuivies / 21
1. Des approches linguistique et contrastive / 21
2. Hypothèses / 23
3. Présentation du corpus / 23
4. Organisation de la thèse / 26

Premier chapitre
Construction interne et externe de la communication publicitaire
I. A perçu théorique / 31
1. Publicité – problème de définition / 32
1.1. La publicité comme genre de discours / 35
1.1.1. Les données externes du contrat de communication publicitaire / 36
1.1.2. Les données internes du contrat de communication publicitaire / 43
2. La nuit tous les chats sont gris – publicité et domaines conjoints / 45
3. Nature de l’acte publicitaire / 50
3.1. ... Et plus si affinités ... – objectifs visés de la publicité / 52
4. Au carrefour des échanges : émetteur – récepteur – contexte / 58
4.1. Scène d’énonciation publicitaire / 67
4.2. Auteur – narrateur – publocuteur / 69
4.2.1. La publicité comme contrat énonciatif ou quand « moi » signifie « toi » / 80
4.2.2. Les récepteurs / 98
4.2.3. L’emploi des pronoms déictiques « toi » et « vous » / 105
4.2.4. Les termes d’adresse / 112
4.3. Référent / 114
4.3.1. Potentiel référentiel / 117
4.4. Médium dans le discours publicitaire / 118
4.4.1. Spécificité du style écrit publicitaire / 120
4.5. Le verbal publicitaire en contexte interne et externe / 123
4.5.1. Le fonctionnement du slogan dans la macrostructure
de l’annonce publicitaire / 126
4.5.1.1. La mise en situation du slogan – la forme prototypique / 128
5. La construction syntaxique des slogans. Etude comparative / 133
5.1. Le néo-langage dans la construction syntaxique des slogans / 140

Deuxième chapitre
La publicité dans les théories de la communication – des modèles linéaires è une diffraction discursive
I. Remarque générale / 153
1. Modèles de communication linéaires / 154
1.1. Modèle de Shannon-Weaver / 154
1.2. Vers une conception linguistique – modèle de Lasswell / 164
2. La diffraction discursive de la communication / 177
2.1. Perspective conative / 180
2.1.1. E mergence du processus qualificatif dans la perspective conative / 185
2.1.2. Pronoms déictiques et perspective conative / 186
2.2. Perspective référentielle / 191
2.2.1. Typologie des communications référentielles / 193
2.3. Perspective poétique / 198
2.4. La hiérarchie des fonctions jacobsoniennes dans la structure publicitaire / 201
3. Le schéma communicationnel linguistique de C. Kerbrat-Orecchioni. Au delŕ de l’automatisme de la communication / 208

Troisième chapitre
Pragmatique de la stratégie publicitaire
I. Pragmatique des actes de langage – quelques repères théoriques / 217
1. Publicité et conditions de réussite / 224
1.1. Le niveau social de réussite de la stratégie publicitaire / 228
2. Les lois du discours / 233
2.1. Le principe de coopération / 236
2.2. Le principe de pertinence / 238
2.3. Le principe de sincérité / 240
2.4. Le principe d’informativité et d’exhaustivité / 241
3. La taxonomie des actes illocutionnaires dans la publicité / 244
3.1. Les constructions assertives / 246
3.2. Les constructions directives / 248
3.3. Les constructions promissives / 252
4. La modalité et le discours publicitaire / 254
4.1. Modalité et modalisation – quelques observations / 254
4.2. Modalité épistémique / 258
4.2.1. La modalité épistémique – typologie des modalisateurs / 258
4.2.1.1. Les marqueurs épistémiques lexicaux / 259
4.2.1.2. Les marqueurs épistémiques morphologiques / 260
4.2.1.3. Les assertions épistémiques non-modales / 264
4.2.2. La portée des marqueurs épistémiques / 268
4.2.3. Les fonctions de la modalité épistémique / 269
4.2.3.1. La fonction de certitude / 270
4.2.3.2. La fonction de plausibilité / 270
4.2.3.3. La fonction de modalité indéterminée / 271
4.3. La modalité appréciative / 275
4.3.1. La modalité appréciative – typologie des modalisateurs / 276
4.3.1.1. La modalité appréciative – les modalisateurs de dépendance syntaxique / 277
4.3.1.2. La modalité appréciative – les assertions non-modales / 281
4.4. La modalité intersubjective / 283
4.4.1. La modalité intersubjective – la dépendance syntaxique / 285
4.4.2. La modalité déontique / 286
4.4.3. Modalité intersubjective et actes de langage indirect / 293
4.4.4. La modalité intersubjective – bilan / 295
4.4.5. La modalité implicative / 295
4.4.5.1. Les modalisateurs implicatifs / 296
4.4.5.2. La modalité implicative – bilan / 302
5. Implicite, présupposé et sous-entendu – au carrefour de la signification / 303
5.1. A ctes primaire et secondaire – remarque générale / 304
5.1.1. Le présupposé / 306
5.1.1.1. Les constructions présuppositionnelles / 309
5.1.2. Les sous-entendus / 312
5.1.2.1. Formes de sous-entendus / 317
5.1.2.2. La réalisation des sous-entendus / 320
5.1.2.3. Conditions préliminaires du sous-entendu allusif / 330
5.1.3. L’argumentation paradoxale / 332
5.1.4. Les sous-entendus en publicité – conclusion et perspectives / 335

Conclusion / 339
Annexe / 349
Bibliographie / 357
Streszczenie / 365
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

20,58 zł
29,40 zł

The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis

Książka jest rezultatem wspólnych badań naukowców 4 krajów Polski, Czech, Słowacji i Węgier, co wyróżnia ją spośród innych.Celem niniejszej publikacji jest zdiagnozowanie stanu świadomości ekonomicznej mło...
14,36 zł
16,70 zł

L’analyse du discours : de la théorie à la pratique

Publikacja w języku francuskim jest wynikiem współpracy Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego z wydziałem Lettres Uniwersytetu w Poitiers. Językoznawcy z obydwu ośrodków zajęli się stanem badań i zastosowaniem współczesn...
29,70 zł
33,00 zł

Hiszpania Franco. System polityczny, nurty ideowe i konteksty frankizmu

Książka stanowi wspólne dzieło uczonych hiszpańskich i polskich, a jej dwujęzyczność pozwala poszerzyć grono odbiorców poza naszym krajem, bądź władających językiem hiszpańskim. Jej zalążkiem była konferencja pt. „Hiszpania Franco&r...
167,16 zł
199,00 zł

Controlled Foreign Companies (CFC) and Tax Avoidance: International and Comparative Perspectives with Specific Reference to Polish Tax and Constitutional Law EU Law and Tax Treaties

The lion's share of global investments are likely being conducted for tax avoidance purposes through controlled foreign companies (CFC) established in tax havens or low tax jurisdictions.Avoiding tax via CFCs causes several problems, in par...
23,80 zł
34,00 zł

The Polish Vernacular Culture: A Comparative Perspective

The book is solidly grounded in theory and methodology, but at the same time takes into account the most contemporary factual settings. Professional scientists are used to dry and uninteresting volumes, this one should give them a much needed variety. ...
26,09 zł
29,99 zł

Generał Franco

Dla światowej lewicy i wszelkiego rodzaju postępowców Franco pozostał na wieczne czasy bête noire – ulubionym wrogiem numer jeden. Dlaczego tak się stało i wciąż tak się dzieje? Można podać mnóstwo powodów:...
76,50 zł
85,00 zł

Law of Succession. Roman Legal Framework and Comparative Law Perspective

The experience of comparative law extends the experience of Roman law, verifies it and points to the dead-end alleys into which one can be led if the precepts of Roman law are slavishly followed. Roman law should, however, be included in analyses...
27,52 zł
32,00 zł

Problems of contemporary maritime codes. A comparative study of recent codifications of maritime law

In recent years there have been several attempts, successful to a greater or lesser extent, to modernize national maritime law in various jurisdictions all around the world. Having regard to the beneficial result of comparative research which furnishes...
32,68 zł
38,00 zł

World Deaf Basketball Championships 2015 and 2019 and FIBA World Cup 2019 Comparative analysis of individual statistics

The monograph briefly presents the history of the activities of organizations associating deaf athletes in the world, Europe and Poland, as well as the chronology of the development of international basketball sports events. Due to the nature of the mo...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!