Praktyka zarządzania systemowego w doskonaleniu organizacji
Przedmiotem i celem podręcznika Praktyka zarządzania systemowego w doskonaleniu organizacji jest kompleksowe przedstawienie różnych aspektów teoretycznych i praktycznych systemowego zarządzania, które wpływają na
doskonalenie organizacji. Autorzy podręcznika umiejętnie łączą w nim swoją wiedzę teoretyczną z dużym doświadczeniem w praktycznym wprowadzaniu w przedsiębiorstwach systemów zarządzania. Wartością dodaną podręcznika są z pewnością studia przypadków, umieszczone na końcu każdego rozdziału, oraz zadania do samodzielnego wykonania, które pozwolą czytelnikowi na podjęcie działań doskonalących w każdej organizacji.
Pierwszy rozdział podręcznika poświęcono procesowemu podejściu do zarządzania jakością w organizacji. Przedstawiono w nim ewolucję podejścia procesowego, klasyfikację procesów w aspekcie tworzenia wartości dodanej, podstawowe funkcje zarządzania procesami, prezentując przy tym liczne przykłady, m.in. mapę procesów i diagram SIPOC.
W rozdziale drugim – Podejście oparte na ryzyku w projakościowym zarządzaniu w organizacji – ujęto aspekty systemowego zarządzania jakością i opisano architekturę podejścia opartego na ryzyku, które jest niezbędne dla prowadzenia skutecznych działań organizacyjnych.
W rozdziale trzecim, zatytułowanym Systemowe
zarządzanie jakością i bezpieczeństwem w łańcuchu żywnościowym, wskazano najważniejsze atrybuty żywności – bezpieczeństwo i jakość, przedstawiono wymagania prawne w tym zakresie oraz przeanalizowano poszczególne rodzaje zagrożeń biologicznych, fizycznych i chemicznych. Ponadto zaprezentowano podejście systemowe do zarządzania jakością w łańcuchu żywnościowym.
W rozdziale czwartym – Zarządzanie ciągłością działania w organizacji – przedstawiono dwa modele porządkujące inicjatywy podejmowane w celu zapobiegania kryzysom, działania podejmowane w kryzysie oraz czynności zmierzające do powrotu do normalnego funkcjonowania organizacji, ponadto omówiono koncepcję odporności organizacyjnej mającej znaczący wpływ na funkcjonowanie organizacji na rynku.
W rozdziale piątym – Podejście systemowe do zarządzania społecznie odpowiedzialnego w organizacji – opisano rolę, jaką spełnia obecnie w organizacjach koncepcja CSR (corporate social responsibility – CSR). W rozdziale zwrócono szczególną uwagę na podejście systemowe do CSR oraz proces identyfikacji i angażowania interesariuszy organizacji.
Ostatni rozdział zatytułowano Metody i narzędzia doskonalenia procesów w organizacjach. Zaprezentowano w nim szczegółowo wybrane metody i narzędzia zarządzania jakością oraz lean manufacturing. Przedstawiono także przykładowe zadania dotyczące wykorzystania podstawowych metod i technik w doskonaleniu procesów w organizacji.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8211-069-2
- ISBN druku: 978-83-8211-068-5
- Liczba stron: 248
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 1. PROCESOWE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W ORGANIZACJI 1.1. Rozwój zarządzania procesowego 1.2. Klasyfikacja procesów 1.3. Zarządzanie procesami 1.4. Podejście procesowe w zarządzaniu jakością Zadania Bibliografia 2. PODEJŚCIE OPARTE NA RYZYKU W PROJAKOŚCIOWYM ZARZĄDZANIU W ORGANIZACJI 2.1. Projakościowe zarządzanie w działalności gospodarczej – ujęcie makro- i mikroekonomiczne 2.2. Systemowe podejście do zarządzania ryzykiem jakościowym 2.3. Zasady zarządzania jakością jako struktura dla doskonalenia systemowego zarządzania jakością Zadania Bibliografia 3. SYSTEMOWE ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM W ŁAŃCUCHU ŻYWNOŚCIOWYM 3.1. Pojęcie jakości i bezpieczeństwa w łańcuchu żywnościowym oraz wymagania prawne 3.2. Zagrożenia biologiczne, fizyczne, chemiczne 3.3. Dobre praktyki produkcyjne i higieniczne w produkcji i obrocie żywnością 3.4. Etapy wdrażania systemu HACCP 3.5. Systemowe zarządzanie jakością i bezpieczeństwem żywności na przykładzie wybranych standardów zarządzania Zadania Bibliografia 4. ZARZĄDZANIE CIĄGŁOŚCIĄ DZIAŁANIA W ORGANIZACJI 4.1. Zarządzanie (anty)kryzysowe – ujęcie makro- i mikroekonomiczne 4.2. Zarządzanie ryzykiem – proces oceny 4.3. Systemowe zarządzanie ciągłością działania Zadania Bibliografia 5. PODEJŚCIE SYSTEMOWE DO ZARZĄDZANIA SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNEGO W ORGANIZACJI 5.1. Społeczna odpowiedzialność i jej znaczenie w zarządzaniu organizacją 5.2. Zaangażowanie i znaczenie interesariuszy w koncepcji CSR – co należy wziąć pod uwagę 5.3. Systemowe podejście do CSR Zadania Bibliografia 6. METODY I NARZĘDZIA DOSKONALENIA PROCESÓW W ORGANIZACJACH 6.1. Wprowadzenie do metod i narzędzi doskonalenia procesów 6.2. Wybrane metody i narzędzia zarządzania jakością 6.3. Wybrane metody i narzędzia lean management Zadania Dodatkowe zadania Bibliografia Spis tabel Spis rysunków