MENU

Praktyki pedagogiczne w szkole. Projekt i porady metodyczne

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2014

  • Redakcja naukowa: Bohdan Cyrański, Ewa Cyrańska, Jacek Piekarski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Praktyki pedagogiczne w szkole. Projekt i porady metodyczne

Książka zawiera rozważania na temat pedagogicznego znaczenia praktyk, sposobu pojmowania wiedzy, procesu kształcenia w trakcie praktyk oraz zasad budowania programu, który traktować można jako proces przyczyniający się do konstruowania wiedzy. Kształcenie to polega na tworzeniu warunków, w których doświadczenia wszystkich uczestników mogą być wykorzystane jako podstawa do kreowania nowej jakości wiedzy i jej twórczego konstruowania. Sposób, w jaki wiedza odnoszona jest do doświadczenia, ma też uzasadnienie w procesie kształcenia osób dorosłych. Uczenie staje się używaniem wiedzy (praktykowaniem) – ugruntowanym w całokształcie doświadczenia. Wśród zasad budowania programu praktyk należy wymienić: zasadę doskonalenia jakości wiedzy i doświadczeń. Zaangażowanie traktuje się jako podstawę i warunek spełnienia innej zasady – atrakcyjności praktyk pedagogicznych. Jakość i atrakcyjność stanowią ważkie reguły o tyle, o ile znajdują one swe potwierdzenie w sposobie organizacji praktyk. Jego celowość – jako regułę uporządkowania czasowego i tematycznego, a także przesłankę włączenia w strukturę treściową całości programu studiów – traktować należy jako kolejną ważną zasadę. Wiąże się ona częściowo z charakterem uporządkowania tematycznego, na którym opierają się aktualna konstrukcja programów studiów, a także rozwiązania formalno-organizacyjne. Praktyki studenckie mogą być pojmowane jako dziedzina wspólnego, twórczego używania wiedzy w jej sensownym, pozytywnym kształtowaniu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O tworzeniu koncepcji praktyk pedagogicznych w kształceniu akademickim. Wstęp – Jacek Piekarski  7

Rozdział 1. Praktyki pedagogiczne – założenia i ukierunkowanie projektu  17
1.1.	Aksjologiczny kontekst praktyk pedagogicznych – Bohdan Cyrański  17
1.1.1.	Wybrane aksjologiczne uzasadnienia pracy i pracy wychowawczej  18
1.1.2.	Model relacji opiekun – student-praktykant  21
1.2.	Idea i założenia dobrych praktyk pedagogicznych – Ewa Cyrańska  24
1.2.1.	Szkoła, jaka jest, każdy widzi, czyli dlaczego, mimo reform i troski o poprawę jej jakości, nie jest ona przyjazna i bezpieczna dla uczniów i nauczycieli  24
1.2.2.	Dobre praktyki pedagogiczne, czyli przygotowanie studentów do realizowania w przyszłości zadań wychowawczych i opiekuńczych w szkole  35
1.2.3.	Nauka pływania w głębokiej wodzie – wsparcie studentów i nauczycieli w trakcie realizowania praktyk  39
1.2.4.	Efekty kształcenia. Innowacyjność dobrych praktyk pedagogicznych realizowanych w ramach projektu „Przyjazna i bezpieczna szkoła”  42
1.3.	Trening kreatywności jako forma kształcenia zdolności twórczego rozwiązywania problemów – relacja z praktyki akademickiej – Krzysztof Szmidt, Aleksandra Chmielińska, Monika Modrzejewska-Świgulska, Aleksandra Wodzyńska  47
1.3.1. Model treningu kreatywności  49
1.3.2.	Trening kreatywności – przykład praktyki akademickiej  53
1.3.3.	Trening kreatywności w projektowaniu działań społeczno-wychowawczych  57
1.4.	Negocjacyjny model praktyk pedagogicznych – problemy w procesie tworzenia – Beata Adamczyk, Monika Kosiada-Król  62
1.4.1.	Idea praktyk pedagogicznych i jak się ona ma do obecnego praktykowania  62
1.4.2.	Dialog i komunikowanie się – filary negocjacyjnego modelu praktyk  65
1.4.3.	Negocjacyjny model praktyk – uwarunkowania organizacji praktyk pedagogicznych  68

Rozdział 2. Elementy diagnozy w rozpoznawaniu środowiska szkoły  85
2.1.	Elementy diagnozy pedagogicznej w działalności opiekuńczo-wychowawczej szkoły. Założenia ogólne – Ewa Cyrańska, Bohdan Cyrański  85
2.2.	Diagnoza indywidualnych przypadków – Ewa Cyrańska  92
2.3. Diagnozowanie grup – Beata Adamczyk, Monika Kosiada-Król  103
2.4. Diagnozowanie środowiska wychowawczego szkoły  110

Rozdział 3. Propozycje rozwiązań metodycznych  117
3.1.	Charakterystyka metod użytecznych w budowaniu projektu – Wojciech Świtalski  117
3.1.1. Metoda dyskusji i techniki dyskusyjne  119
3.1.2. Metoda projektów  125
3.1.3. Gry dydaktyczne  129
3.2.	Zastosowanie metod dydaktycznych z uwzględnieniem rodzaju aktywności  134
3.2.1. Metoda pedagogiki zabawy  139
3.2.2. Techniki relaksacyjne – Ewa Kos, Agnieszka Świerczyńska  144
3.2.3. Kinezjologia edukacyjna  146
3.2.4. Metoda sześciu myślowych kapeluszy  148
3.2.5. Arteterapia  152

Rozdział 4. Refleksje uczestników projektu  159
4.1.	Nauczyciel też się uczy! – refleksje uczestnika projektu „Przyjazna i bezpieczna szkoła” – Joanna Stelmaszczyk  159
4.2.	Praktyki studenckie w ramach projektu „Przyjazna i bezpieczna  szkoła” – Anna Maciejewska  163
4.3.	Praktyki studenckie w ramach projektu „Przyjazna i bezpieczna  szkoła” – doświadczenia uczestnika – Marcin Będkowski  167
4.4.	Projekt „Przyjazna i bezpieczna szkoła” z perspektywy studenta – Tomasz Łaszczewski  170

Bibliografia  179

Aneks  189

Autorzy  245
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,70 zł
21,00 zł

Ściąganie w szkole jako przejaw nieuczciwości szkolnej

Celem niniejszej pracy było zaprezentowanie problematyki ściągania w szkole ponadgimnazjalnej na gruncie teoretycznym i w oparciu o wyniki dotychczasowych badań nad tą problematyką, jak również przedstawienie rezultatów badań własnych.
36,00 zł
40,00 zł

Bibliografi@. Historia, teoria, praktyka

Autorom zebranych w tomie tekstów przyświecał cel przypomnienia wartości, znaczenia i roli bibliografii jako specyficznej formy zachowania dziedzictwa kulturowego oraz komunikacji, zwłaszcza naukowej. Czytelnicy znajdą tu zarówno rozważan...
4,30 zł
5,00 zł

Metoda agile w zarządzaniu projektem logistycznym

Realizacji powyższych celów i odpowiedzi na pytania badawcze podporządkowano strukturę pracy. Rozdział pierwszy ma na celu zdefiniowanie cech projektu logistycznego oraz na podstawie analizy literaturowej, uporządkowanie wiedzy na jego temat. W ...
24,34 zł
31,20 zł

Amortyzacja i środki trwałe w praktyce

Środki trwałe są w wielu (jeśli nie w większości) przedsiębiorstwach kluczowym zasobem prowadzonej działalności gospodarczej. Im większy jest ich udział w ogólnej wartości aktywów, tym większego znaczenia nabiera problematyka prawidłowej ...
31,34 zł
37,31 zł

Konstruowanie znaczeń religii w szkole

Praca dotyczy bardzo ważnej problematyki, analizowanej w sposób innowacyjny, niebanalny i bardzo rzetelny. Innowacyjnością i rzetelnością charakteryzuje się zarówno jej część teoretyczna, jak i empiryczna.Do wysokiej oceny stu...
19,80 zł
22,00 zł

Asystentura rodziny. Teoria, praktyka, badania

Część teoretyczna pt. Zadania i wyzwania asystentury rodzin jako nowej profesji w dziedziniepracy socjalnej zawiera dziesięć rozdziałów podejmujących kwestie historycznychi współczesnych czynników kształtujących pracę a...
99,00 zł
110,00 zł

Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe w praktyce i orzecznictwie

Książka w sposób praktyczny i kompleksowy przedstawia wszystkie aspekty gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych. Autorzy omawiają poruszone w niej zagadnienia prostym językiem oraz wskazują wiele przykładów z praktyki i orzeczeń sądowych....
25,41 zł
33,00 zł

Projekt prawda

„Projekt: prawda” to pozycja, jakiej na polskim rynku wydawniczym jeszcze nie było. Książka ta jest kolażem, na który składają się miniatury Mariusza Szczygła z własnego i cudzego życia oraz powieść z 1959 roku „Portret z pamię...
18,90 zł
27,00 zł

Dyskusja z relatywizmem prawdy w Szkole Lwowsko-Warszawskiej

Monografia Jacka Moroza jest solidnym, wnikliwym i wieloaspektowym studium pojęcia prawdy absolutnej i jego obroną przed zarzutami relatywistycznymi. Autor rzetelnie omówił różne stanowiska i teorie, takie jak konwencjonalizm, reizm, sema...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!