MENU

Prawo finansów publicznych sektora samorządowego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2013

  • Seria / cykl: Akademicka. Prawo

  • Autor: Krystyna Sawicka, Marcin Miemiec, Wiesława Miemiec

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 34,00 zł
30,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Prawo finansów publicznych sektora samorządowego

Podręcznik zawiera aktualne i kompleksowe omówienie wszystkich aspektów związanych ze stanowieniem oraz stosowaniem prawa finansów samorządowych z uwzględnieniem regulacji prawa unijnego i krajowego, rozstrzygnięć nadzorczych regionalnych izb obrachunkowych i sadów administracyjnych oraz literatury przedmiotu. W książce przedstawiono najważniejsze zagadnienia systemu finansowego jednostek samorządu terytorialnego, w tym:


zasady, zakres i strukturę tego systemu;
gospodarkę budżetową z uwzględnieniem wszystkich etapów procedury budżetowej;
dochody i wydatki jednostek samorządu terytorialnego;
dług i deficyt ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnego wskaźnika zadłużenia, który trzeba wyliczyć od 2013 r.;
sprawozdawczość, nadzór i kontrole nad jednostkami samorządu terytorialnego;
odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.


Adresaci:

Publikacja przeznaczona jest dla studentów oraz doktorantów prawa, administracji i ekonomii. Zawarte w opracowaniu wskazówki dotyczące prawidłowego interpretowania i stosowania przepisów prawa będą przydatne pracownikom jednostek samorządu terytorialnego i regionalnych izb obrachunkowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 
 str. 11

Wprowadzenie 
 str. 15

Rozdział I
Decentralizacja administracji publicznej 
 str. 21

1. Wprowadzenie 
 str. 21

2. Stosunki nadrzędności i podporządkowania w administracji publicznej 
 str. 21

3. Nadzór w administracji zdecentralizowanej 
 str. 25

4. Pojęcie decentralizacji 
 str. 27

5. Formy prawne administracji zdecentralizowanej 
 str. 27

Rozdział II
Zadania samorządu terytorialnego 
 str. 31

1. Wprowadzenie 
 str. 31

2. Regulacje ustaw samorządowych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz ustawy o gospodarce komunalnej 
 str. 32

2.1. Zakres działania gminy 
 str. 36

2.2. Zakres działania powiatu 
 str. 39

2.3. Zakres działania województwa 
 str. 41

2.4. Zadania porozumień, związków oraz stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 43

3. Przykład materialnoprawnej regulacji zadań jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 47

Rozdział III
System finansów publicznych sektora samorządowego 
 str. 50

1. Zagadnienia terminologiczne 
 str. 50

2. Wyodrębnienie systemu prawnofinansowego samorządu terytorialnego 
 str. 51

3. Elementy systemu prawnofinansowego samorządu terytorialnego 
 str. 52

4. Pojęcie samodzielności finansowej jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 54

5. Gwarancje samodzielności finansowej jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 56

Rozdział IV
Wieloletnia prognoza finansowa 
 str. 60

1. Wieloletnia prognoza finansowa jako instrument zarządzania strategicznego 
 str. 60

2. Struktura wieloletniej prognozy finansowej 
 str. 63

3. Objaśnienia przyjętych wartości w wieloletniej prognozie finansowej 
 str. 65

4. Wieloletnia prognoza finansowa a budżet jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 68

5. Procedura uchwalania wieloletniej prognozy finansowej 
 str. 71

5.1. Opracowanie i uchwalanie wieloletniej prognozy finansowej lub jej zmiany 
 str. 71

5.2. Opinie regionalnej izby obrachunkowej dotyczące wieloletniej prognozy finansowej 
 str. 72

Rozdział V
Budżet jako podstawowa instytucja systemu finansów samorządowych 
 str. 76

1. Pojęcie i funkcje budżetu 
 str. 76

2. Struktura budżetu jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 81

2.1. Struktura zewnętrzna 
 str. 81

2.2. Struktura wewnętrzna 
 str. 81

2.2.1. Treść budżetu 
 str. 81

2.2.2. Układ budżetu 
 str. 85

3. Uchwała budżetowa 
 str. 87

Rozdział VI
Dochody jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 94

1. System dochodów jednostek samorządu terytorialnego i jego struktura w Konstytucji RP i ustawodawstwie zwykłym 
 str. 94

2. Pojęcie i klasyfikacja dochodów własnych jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 99

2.1. Pojęcie dochodów własnych 
 str. 99

2.2. Klasyfikacja dochodów własnych w ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 101

3. Subwencja ogólna jako dochód budżetu jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 106

3.1. Pojęcie i cechy subwencji ogólnej 
 str. 106

3.2. Subwencja ogólna dla gmin 
 str. 110

3.3. Subwencja ogólna dla powiatów 
 str. 113

3.4. Subwencja ogólna dla województw 
 str. 114

3.5. Część oświatowa subwencji ogólnej 
 str. 115

3.6. Zasady i tryb przekazywania części subwencji ogólnej 
 str. 117

4. Wpłaty jednostek samorządu terytorialnego do budżetu państwa 
 str. 118

5. Dotacje celowe jako dochód budżetu jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 121

5.1. Pojęcie i cechy dotacji celowej w doktrynie 
 str. 121

5.2. Dotacje celowe na płaszczyźnie normatywnej jako dochód jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 123

Rozdział VII
Wydatki jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 129

1. Pojęcie i rodzaje wydatków jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 129

1.1. Uwagi wprowadzające 
 str. 129

1.2. Pojęcie wydatków jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 130

1.3. Klasyfikacja wydatków jednostek samorządu terytorialnego w doktrynie 
 str. 132

2. Zasady i formy dokonywania wydatków przez jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 133

2.1. Zasady dokonywania wydatków 
 str. 133

2.2. Formy dokonywania wydatków 
 str. 136

3. Klasyfikacja wydatków dokonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego w ustawie o finansach publicznych 
 str. 136

3.1. Klasyfikacja według rodzaju zadań 
 str. 136

3.2. Wydatki bieżące a wydatki majątkowe 
 str. 139

3.3. Dotacja jako wydatek budżetu jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 141

Rozdział VIII
Dług publiczny i deficyt budżetowy jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 149

1. Pojęcie długu publicznego i podstawy prawne zadłużania sektora finansów publicznych 
 str. 149

1.1. Pojęcie długu publicznego 
 str. 149

1.2. Podstawy prawne zadłużania sektora finansów publicznych 
 str. 150

1.3. Zarządzanie państwowym długiem publicznym 
 str. 153

2. Deficyt budżetowy jednostki samorządu terytorialnego i źródła jego finansowania 
 str. 154

2.1. Pojęcie deficytu budżetowego 
 str. 154

2.2. Źródła finansowania deficytu budżetowego 
 str. 155

2.3. Opinia regionalnej izby obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu, pożyczki lub wykupu papierów wartościowych 
 str. 157

3. Dług jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 158

3.1. Zewnętrzne ograniczenia zaciągania długu przez jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 159

3.2. Wewnętrzne ograniczenia zaciągania długu przez jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 159

Rozdział IX
Procedura budżetowa 
 str. 163

1. Procedura tworzenia budżetu jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 163

1.1. Etapy procedury budżetowej 
 str. 163

1.2. Planowanie budżetowe 
 str. 164

1.2.1. Uchwała proceduralna 
 str. 166

1.2.2. Założenia do projektu budżetu 
 str. 169

1.2.3. Opracowywanie projektu budżetu 
 str. 170

1.2.4. Opracowywanie projektów planów finansowych przez jednostki organizacyjne 
 str. 176

1.3. Opiniowanie przez regionalną izbę obrachunkową projektu uchwały budżetowej oraz możliwości sfinansowania deficytu 
 str. 177

1.3.1. Opinia o projekcie uchwały budżetowej 
 str. 177

1.3.2. Opinia w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetowego 
 str. 178

1.4. Uchwała o prowizorium budżetowym 
 str. 180

1.5. Podjęcie uchwały budżetowej 
 str. 180

1.5.1. Projekt uchwały budżetowej jako podstawa gospodarki finansowej w roku budżetowym 
 str. 180

1.5.2. Ustalenie zastępcze budżetu 
 str. 182

1.5.3. Tryb podjęcia uchwały budżetowej 
 str. 184

2. Procedura wykonywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 186

2.1. Podstawy prawne wykonywania budżetu 
 str. 186

2.2. Zasady wykonywania budżetu 
 str. 187

2.3. Podmioty wykonujące budżet 
 str. 191

2.4. Zmiany w toku wykonywania budżetu 
 str. 195

2.4.1. Przesłanki i rodzaje zmian 
 str. 195

2.4.2. Przenoszenie wydatków budżetowych 
 str. 196

2.4.3. Rozdysponowanie rezerw budżetowych 
 str. 198

2.4.4. Blokowanie planowanych wydatków budżetowych 
 str. 200

2.5. Kompetencje organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego do dokonywania zmian w uchwale budżetowej 
 str. 201

3. Procedura kontroli wykonania budżetu 
 str. 204

3.1. Kontrola przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 
 str. 205

3.1.1. Obowiązki informacyjne zarządu 
 str. 205

3.1.2. Opinia regionalnej izby obrachunkowej w sprawie informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 
 str. 205

3.2. Kontrola wykonania budżetu w ramach instytucji absolutorium 
 str. 207

3.2.1. Pojęcie absolutorium komunalnego 
 str. 207

3.2.2. Obowiązki sprawozdawcze i informacyjne zarządu 
 str. 208

3.2.3. Opinia regionalnej izby obrachunkowej o sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu 
 str. 209

3.2.4. Zadania komisji rewizyjnej 
 str. 210

3.2.5. Opinia regionalnej izby obrachunkowej o wniosku komisji rewizyjnej w sprawie absolutorium 
 str. 211

3.2.6. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium 
 str. 212

3.2.7. Opinia regionalnej izby obrachunkowej w sprawie uchwały o nieudzieleniu absolutorium 
 str. 217

Rozdział X
Sprawozdawczość jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 219

1. Wprowadzenie 
 str. 219

2. Sprawozdawczość budżetowa 
 str. 220

2.1. Definicja 
 str. 220

2.2. Cel sporządzania sprawozdań 
 str. 221

2.3. Ogólne zasady sporządzania sprawozdań 
 str. 221

2.4. Rodzaje sprawozdań budżetowych 
 str. 222

2.5. Cykliczność sporządzania i przekazywania sprawozdań 
 str. 223

2.6. Podmioty zobowiązane do sporządzania i przekazywania sprawozdań 
 str. 224

2.7. Formy sporządzania sprawozdań 
 str. 224

2.8. Szczegółowe zasady sporządzania sprawozdań budżetowych 
 str. 224

2.8.1. Sprawozdanie Rb-27S - miesięczne/roczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 224

2.8.2. Sprawozdanie Rb-28S - miesięczne/roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 226

2.8.3. Sprawozdanie Rb-NDS - kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/ deficycie jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 227

2.8.4. Sprawozdanie Rb-PDP - roczne sprawozdanie z wykonania dochodów podatkowych gminy/miasta na prawach powiatu 
 str. 228

2.8.5. Sprawozdanie Rb-ST - roczne sprawozdanie o stanie środków na rachunkach bankowych jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 229

2.8.6. Sprawozdanie Rb-50 - kwartalne sprawozdanie o dotacjach/ wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami 
 str. 229

2.8.7. Sprawozdanie Rb-27ZZ - kwartalne sprawozdanie z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami 
 str. 230

2.8.8. Sprawozdanie Rb-30S - półroczne/roczne sprawozdanie z wykonania planów finansowych samorządowych zakładów budżetowych 
 str. 231

2.8.9. Sprawozdanie Rb-34S - półroczne/roczne sprawozdanie z wykonania dochodów i wydatków na rachunku, o którym mowa w art. 223 ust. 1 u.f.p. 
 str. 231

2.8.10. Sprawozdanie Rb-WSa - roczne sprawozdanie o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostki samorządu terytorialnego 
 str. 232

3. Sprawozdania z operacji finansowych 
 str. 233

3.1. Sprawozdanie Rb-Z - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji 
 str. 233

3.2. Sprawozdanie Rb-N - kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych 
 str. 235

3.3. Sprawozdanie Rb-ZN - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań oraz należności Skarbu Państwa z tytułu wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych 
 str. 236

3.4. Sprawozdanie Rb-UZ - roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych 
 str. 237

3.5. Sprawozdanie Rb-UN - roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie należności z tytułu papierów wartościowych według wartości księgowej 
 str. 237

4. Sprawozdawczość finansowa jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 237

4.1. Definicja i przedmiot sprawozdań finansowych 
 str. 237

4.2. Cel sprawozdań finansowych 
 str. 238

4.3. Ogólne zasady sporządzania sprawozdań finansowych 
 str. 238

4.4. Jednostki zobowiązane do składania sprawozdań finansowych 
 str. 240

4.5. Badanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 241

5. Sprawozdania z wykonania budżetu (półroczne i roczne), zwane opisowymi 
 str. 242

6. Nieprawidłowości i odpowiedzialność przy sporządzaniu sprawozdań jednostek samorządu terytorialnego 
 str. 244

Rozdział XI
Nadzór i kontrola gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego przez regionalne izby obrachunkowe 
 str. 245

1. Status i zadania regionalnych izb obrachunkowych 
 str. 245

2. Działalność nadzorcza regionalnych izb obrachunkowych 
 str. 247

2.1. Nadzór jako instytucja prawna 
 str. 247

2.2. Przedmiot nadzoru i środki nadzorcze 
 str. 248

3. Działalność kontrolna regionalnych izb obrachunkowych 
 str. 251

3.1. Kryteria kontroli 
 str. 251

3.2. Kontrola kompleksowa 
 str. 252

3.3. Pozostałe rodzaje kontroli 
 str. 254

3.4. Tryb przeprowadzania kontroli 
 str. 255

4. Działalność opiniodawcza regionalnych izb obrachunkowych 
 str. 257

5. Pozostała działalność 
 str. 259

Rozdział XII
Odpowiedzialność jednostek samorządu terytorialnego za naruszenie dyscypliny finansów publicznych 
 str. 262

1. Pojęcie i charakter prawny odpowiedzialności 
 str. 262

2. Zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych 
 str. 264

3. Zakres podmiotowy odpowiedzialności 
 str. 267

4. Zakres przedmiotowy odpowiedzialności 
 str. 269

5. Postępowanie w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych 
 str. 275

Rozdział XIII
Finansowanie projektów regionalnych z udziałem bezzwrotnych środków europejskich 
 str. 281

1. Polityka regionalna 
 str. 281

2. Ramy instytucjonalne systemu wykorzystywania środków europejskich 
 str. 284

3. Środki europejskie 
 str. 286

4. Budżet środków europejskich 
 str. 287

5. Pozyskiwanie bezzwrotnych środków europejskich 
 str. 288

6. Zasady dokonywania wydatków z budżetu środków europejskich 
 str. 291

7. Konsekwencje nieprawidłowego wykorzystania środków europejskich 
 str. 294

Bibliografia 
 str. 299
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

6,07 zł
6,74 zł

Prawo autorskie i produkcja nagrań. Rozdział 3. Utwór i jego autor. Prawa osobiste i majątkowe twórców

Niniejszy skrypt jest fragmentem książki, która po powstaniu wszystkich rozdziałów będzie udostępniona, jako całość. Publikacja przeznaczona jest dla artystów (kompozytorów, autorów, muzyków, literatów, ...
228,60 zł
254,00 zł

System prawa pracy. Tom XIV. Historia polskiego prawa pracy

Tom XIV "Systemu prawa pracy" zawiera kompleksową prezentację rozwoju i historii fundamentalnych instytucji indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. Umożliwia poznanie aksjologii, która legła u podstaw ich konstrukcji.Dotychczas ...
5,40 zł
7,20 zł

Zdrowie publiczne. Rozdział 21

ROZDZIAŁ 21 Z PUBLIKACJI PT. "ZDROWIE PUBLICZNE" REDAKCJA NAUKOWA TERESA BERNADETTA KULIK, ANNA PACIAN. Zdrowie Publiczne jest dziedziną interdyscyplinarną skupiającą zagadnienia zarówno z zakresu medycyny, ekonomii, prawa, zarządzania...
9,36 zł
12,00 zł

Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej

Radio współczesne opuszcza erę Marconiego, wchodząc w epokę technologii cyfrowej. Nowa technologia przyniesie radiu ogromne korzyści i sprawi, że wiele ograniczeń jego rozwoju ulegnie unieważnieniu. Poprzez rozszerzone możliwości wyboru i intera...
230,40 zł
256,00 zł

Zbiorowe prawo zatrudnienia. Komentarz

Zbiorowe prawo zatrudnienia reguluje relacje normatywne zachodzące pomiędzy reprezentującymi zatrudnionych związkami zawodowymi i organami partycypacyjnymi a pracodawcami i skupiającymi ich organizacjami oraz pomiędzy tymi podmiotami a organami władzy ...
158,76 zł
189,00 zł

Zasada swobody umów w prawie spółdzielczym

Pierwsze monograficzne opracowanie, które kompleksowo omawia problematykę swobody umów w prawie spółdzielczym.W monografii poruszono takie zagadnienia jak:konstytucyjne podstawy swobody umów w polskim porzą...
99,90 zł
111,00 zł

Ciężar dowodu w prawie pracy. Studium na tle prawnoporównawczym

Aneta Tyc – doktor nauk prawnych; w latach 2012–2014 kierownik projektu w grancie Preludium przyznanym przez Narodowe Centrum Nauki na finansowanie badań naukowych, w latach 2013–2014 laureatka stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego; odbyła p...
153,00 zł
170,00 zł

Procedura budżetowa we współczesnym prawie konstytucyjnym. Analiza porównawcza na przykładzie państw UE

Głównym celem podjętych w publikacji analiz jest odpowiedź na pytanie, czy zakres i sposób unormowania procedury budżetowej w konstytucjach państw UE zapewnia w wystarczającym stopniu optymalne warunki formalne do jej przeprowadzenia. A...
69,30 zł
77,00 zł

Prawo wykroczeń. Ujęcie normatywne i praktyczne

Szanowny Czytelniku, oddajemy do Twoich rąk zbiór analiz i rozważańdotyczących stanowienia i stosowania przepisów współczesnego prawa wykroczeń.Ta dziedzina prawa, choć niejednokrotnie uznawana za niszową,od lat s...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!