Prawo i psychologia w ochronie zdrowia
.. Ksiazka porusza zagadnienia dotyczace aktualnych regulacji prawnych w ochronie zdrowia, zarówno w zakresie organizacji podmiotów opieki zdrowotnej, jak i praw pacjenta czy praw lekarza i jego zobowiazan wobec pacjenta. .. Autorzy przyblizyli zagadnienia komunikacji w ochronie zdrowia, od komunikacji zewnetrznej budowania rozpoznawalnej marki na rynku, rzetelnej, godnej zaufania i kompetentnej organizacji, po komunikacje z partnerami negocjacje, prowadzenie rozmów biznesowych, których celem jest uzyskanie mozliwie jak najlepszego rozwiazania dla defi niowanych problemów. Przedstawili takze bardzo rzadko omawiana problematyke komunikacji intrapersonalnej: budowania samoswiadomosci wlasnych kompetencji, dialogu wewnetrznego koniecznego w rozwoju wlasnym, takze zawodowym, czyli budowania samoswiadomosci sciezki kariery. Poruszone zostaly równiez kwestie komunikacji w kontekscie zachodzacych zmian spoleczno-gospodarczych. .. Publikacja przeznaczona jest zarówno dla lekarzy prowadzacych samodzielnie podmioty lecznicze, jak i dla kadry zarzadzajacej. Moze stanowic cenna pomoc dla studentów zdrowia publicznego oraz zarzadzania, a takze dla wszystkich innych osób zainteresowanych problematyka komunikacji w systemie ochrony zdrowia w ujeciu prawnym i psychologicznym oraz zarzadzania podmiotami leczniczymi.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5108-9
- ISBN druku: 978-83-264-3824-0
- Liczba stron: 164
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 9 Wprowadzenie 11 Rozdział 1 System ochrony zdrowia w Polsce: stan obecny, wyzwania (Jolanta Sielska, Joanna Zdanowska) 13 1. Powszechne ubezpieczenie zdrowotne 13 1.1. Uczestnicy systemu 13 1.2. płatnik 14 1.3. Finansowanie sektora medycznego 16 2. Kierunki zmian 19 2.1. Kształtowanie polityki zdrowotnej w latach 2008-2010 19 2.2. Najważniejsze wyzwania 21 Literatura 23 inne źródła 23 Rozdział 2 Podmiot leczniczy jako organizacja (Joanna Zdanowska, Jolanta Sielska) 25 1. Aktualne regulacje prawne w systemie ochrony zdrowia 25 1.1. Działalność lecznicza 25 1.1.1. Uwagi ogólne 25 1.1.2. Systematyka podmiotów prowadzących działalność leczniczą 27 1.2. Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej 29 1.3. rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą 30 1.4. regulacje dotyczące pracowników podmiotów leczniczych 32 1.5. Kontrola i nadzór 33 2. Grupy osób uprawnionych do świadczeń szczególnych 34 2.1. przywileje ustawowe 34 2.2. Dokumenty potwierdzające przynależność do grup uprzywilejowanych 35 2.3. trudności w egzekwowaniu przywilejów w dostępie do świadczeń opieki zdrowotnej 36 Literatura 38 Akty prawne 38 Rozdział 3 Świadczenia opieki zdrowotnej finansowane w ramach systemu ubezpieczenia zdrowotnego - zakres działalności podmiotu leczniczego w świetle wymagań płatnika publicznego (Elżbieta Prussak) 40 1. Wstęp 40 2. Ubezpieczenia zdrowotne w polsce 40 3. Zasady finansowania świadczeń opieki zdrowotnej w systemie ubezpieczenia zdrowotnego w polsce 43 3.1. świadczeniodawcy - wymogi 43 3.2. Kontraktowanie świadczeń opieki zdrowotnej 45 3.3. rozliczanie procedur medycznych 46 4. Podsumowanie 49 Akty prawne 49 Rozdział 4 Odpowiedzialność prawna (Krzysztof Gieburowski) 50 1. Odpowiedzialność zawodowa 50 2. Aspekt odpowiedzialności cywilnej 51 3. Aspekt odpowiedzialności pracowniczej 58 4. Odpowiedzialność zawodowa sensu stricto 61 Literatura 65 Rozdział 5 System oceniania pracowników w podmiocie leczniczym (Maria Danuta Głowacka, Piotr Pagórski) 67 1. Wstęp 67 2. Wybrane elementy teorii ocen pracowniczych 67 3. prezentacja wybranych elementów systemu oceniania pracowników wybranego podmiotu leczniczego 69 4. Etapy wprowadzania systemu oceniania pracowników 77 Literatura 78 Rozdział 6 Wartościowanie stanowisk pracy (Maria Danuta Głowacka, Piotr Pagórski) 79 1. pojęcie i istota wartościowania pracy 79 2. Funkcje i cele wartościowania pracy 80 3. Metody wartościowania pracy 83 4. Metody wartościowania pracy UMeWAp 86 5. przebieg procesu wartościowania pracy 90 6. Wartościowanie stanowisk pracy wybranego oddziału w szpitalu specjalistycznym 92 7. Możliwości wykorzystania wyników wartościowania stanowisk pracy 102 Literatura 104 Rozdział 7 Samoocena a nabywanie kompetencji menedżerskich (Ewa Mojs, Maria Danuta Głowacka) 105 1. Wprowadzenie 105 2. Zasoby jako czynnik wpływający na podejmowanie decyzji o rozwoju 107 3. Styl życia, aktywność 109 4. Filozofia życiowa 110 5. Zagrożenia dla zmiany w człowieku 111 6. problemy wynikające ze zmiany 111 7. Podsumowanie 112 Literatura 113 Rozdział 8 Zmiany otoczenia a komunikacja (Henryk Mruk) 114 1. Wprowadzenie 114 2. Analiza peSt 114 3. czynniki polityczno-prawne 115 4. Uwarunkowania demograficzne 117 4.1. Uwagi ogólne 117 4.2. różnice pokoleniowe 118 4.3. Komunikacja przełożonych i podwładnych 120 5. czynniki ekonomiczne 121 6. czynniki społeczne 123 7. czynniki kulturowe 124 8. czynniki technologiczne 125 9. czynniki naturalne 126 10. podsumowanie 126 Literatura 127 Akty prawne 127 Rozdział 9 Komunikacja marki na rynku zdrowia (Henryk Mruk) 128 1. Wprowadzenie 128 2. Korzyści z marki 128 3. Zasady budowania marki 129 4. rola pracowników w budowaniu pozycji marki 130 5. promocja marki 132 6. Opowiadanie historii 133 7. Instrumenty public relations 134 8. Media społecznościowe a marka 136 9. Metafory głębokie a marka 136 10. Uwagi końcowe 139 Literatura 139 Rozdział 10 Komunikacja lekarza z pacjentem - wybrane aspekty prawne (Joanna Zdanowska, Jolanta Sielska) 141 1. Wstęp 141 2. prawo do informacji 141 3. prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych 145 4. prawo do prywatności 149 4.1. Wprowadzenie 149 4.2. prawo do poszanowania intymności 149 4.3. tajemnica lekarska 150 4.4. prawo do dostępu do dokumentacji medycznej i ochrony danych medycznych 151 Literatura 153 Akty prawne 154 Rozdział 11 Negocjacje w ochronie zdrowia (Ewa Mojs, Maria Danuta Głowacka) 155 1. Wprowadzenie 155 2. Konflikt 156 3. Negocjacje 157 3.1. Uwagi ogólne 157 3.2. Style negocjacyjne 161 3.3. techniki negocjacyjne 162 3.4. Błędy negocjacyjne 163 4. Podsumowanie 164 Literatura 164