Prawo i psychologia w ochronie zdrowia
Książka porusza zagadnienia dotyczące aktualnych regulacji prawnych w ochronie zdrowia, zarówno w zakresie organizacji podmiotów opieki zdrowotnej, jak i praw pacjenta czy praw lekarza i jego zobowiązań wobec pacjenta.
Autorzy przybliżyli zagadnienia komunikacji w ochronie zdrowia, od komunikacji zewnętrznej - budowania rozpoznawalnej marki na rynku, rzetelnej, godnej zaufania i kompetentnej organizacji, po komunikacje z partnerami - negocjacje, prowadzenie rozmów biznesowych, których celem jest uzyskanie możliwie jak najlepszego rozwiązania dla definiowanych problemów. Przedstawili także bardzo rzadko omawianą problematykę komunikacji intrapersonalnej: budowania samoświadomości własnych kompetencji, dialogu wewnętrznego koniecznego w rozwoju własnym, także zawodowym, czyli budowania samoświadomości ścieżki kariery. Poruszone zostały również kwestie komunikacji w kontekście zachodzących zmian społeczno-gospodarczych.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest zarówno dla lekarzy prowadzących samodzielnie podmioty lecznicze, jak i dla kadry zarządzającej. Może stanowić cenna pomoc dla studentów zdrowia publicznego oraz zarządzania, a także dla wszystkich innych osób zainteresowanych problematyka komunikacji w systemie ochrony zdrowia w ujęciu prawnym i psychologicznym oraz zarządzania podmiotami leczniczymi.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5108-9
- ISBN druku: 978-83-264-3824-0
- EAN: 9788326451089
- Liczba stron: 164
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów str. 9 Wprowadzenie str. 11 Rozdział 1 System ochrony zdrowia w Polsce: stan obecny, wyzwania (Jolanta Sielska, Joanna Zdanowska) str. 13 1. Powszechne ubezpieczenie zdrowotne str. 13 1.1. Uczestnicy systemu str. 13 1.2. płatnik str. 14 1.3. Finansowanie sektora medycznego str. 16 2. Kierunki zmian str. 19 2.1. Kształtowanie polityki zdrowotnej w latach 2008-2010 str. 19 2.2. Najważniejsze wyzwania str. 21 Literatura str. 23 inne źródła str. 23 Rozdział 2 Podmiot leczniczy jako organizacja (Joanna Zdanowska, Jolanta Sielska) str. 25 1. Aktualne regulacje prawne w systemie ochrony zdrowia str. 25 1.1. Działalność lecznicza str. 25 1.1.1. Uwagi ogólne str. 25 1.1.2. Systematyka podmiotów prowadzących działalność leczniczą str. 27 1.2. Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej str. 29 1.3. rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą str. 30 1.4. regulacje dotyczące pracowników podmiotów leczniczych str. 32 1.5. Kontrola i nadzór str. 33 2. Grupy osób uprawnionych do świadczeń szczególnych str. 34 2.1. przywileje ustawowe str. 34 2.2. Dokumenty potwierdzające przynależność do grup uprzywilejowanych str. 35 2.3. trudności w egzekwowaniu przywilejów w dostępie do świadczeń opieki zdrowotnej str. 36 Literatura str. 38 Akty prawne str. 38 Rozdział 3 Świadczenia opieki zdrowotnej finansowane w ramach systemu ubezpieczenia zdrowotnego - zakres działalności podmiotu leczniczego w świetle wymagań płatnika publicznego (Elżbieta Prussak) str. 40 1. Wstęp str. 40 2. Ubezpieczenia zdrowotne w polsce str. 40 3. Zasady finansowania świadczeń opieki zdrowotnej w systemie ubezpieczenia zdrowotnego w polsce str. 43 3.1. świadczeniodawcy - wymogi str. 43 3.2. Kontraktowanie świadczeń opieki zdrowotnej str. 45 3.3. rozliczanie procedur medycznych str. 46 4. Podsumowanie str. 49 Akty prawne str. 49 Rozdział 4 Odpowiedzialność prawna (Krzysztof Gieburowski) str. 50 1. Odpowiedzialność zawodowa str. 50 2. Aspekt odpowiedzialności cywilnej str. 51 3. Aspekt odpowiedzialności pracowniczej str. 58 4. Odpowiedzialność zawodowa sensu stricto str. 61 Literatura str. 65 Rozdział 5 System oceniania pracowników w podmiocie leczniczym (Maria Danuta Głowacka, Piotr Pagórski) str. 67 1. Wstęp str. 67 2. Wybrane elementy teorii ocen pracowniczych str. 67 3. prezentacja wybranych elementów systemu oceniania pracowników wybranego podmiotu leczniczego str. 69 4. Etapy wprowadzania systemu oceniania pracowników str. 77 Literatura str. 78 Rozdział 6 Wartościowanie stanowisk pracy (Maria Danuta Głowacka, Piotr Pagórski) str. 79 1. pojęcie i istota wartościowania pracy str. 79 2. Funkcje i cele wartościowania pracy str. 80 3. Metody wartościowania pracy str. 83 4. Metody wartościowania pracy UMeWAp str. 86 5. przebieg procesu wartościowania pracy str. 90 6. Wartościowanie stanowisk pracy wybranego oddziału w szpitalu specjalistycznym str. 92 7. Możliwości wykorzystania wyników wartościowania stanowisk pracy str. 102 Literatura str. 104 Rozdział 7 Samoocena a nabywanie kompetencji menedżerskich (Ewa Mojs, Maria Danuta Głowacka) str. 105 1. Wprowadzenie str. 105 2. Zasoby jako czynnik wpływający na podejmowanie decyzji o rozwoju str. 107 3. Styl życia, aktywność str. 109 4. Filozofia życiowa str. 110 5. Zagrożenia dla zmiany w człowieku str. 111 6. problemy wynikające ze zmiany str. 111 7. Podsumowanie str. 112 Literatura str. 113 Rozdział 8 Zmiany otoczenia a komunikacja (Henryk Mruk) str. 114 1. Wprowadzenie str. 114 2. Analiza peSt str. 114 3. czynniki polityczno-prawne str. 115 4. Uwarunkowania demograficzne str. 117 4.1. Uwagi ogólne str. 117 4.2. różnice pokoleniowe str. 118 4.3. Komunikacja przełożonych i podwładnych str. 120 5. czynniki ekonomiczne str. 121 6. czynniki społeczne str. 123 7. czynniki kulturowe str. 124 8. czynniki technologiczne str. 125 9. czynniki naturalne str. 126 10. podsumowanie str. 126 Literatura str. 127 Akty prawne str. 127 Rozdział 9 Komunikacja marki na rynku zdrowia (Henryk Mruk) str. 128 1. Wprowadzenie str. 128 2. Korzyści z marki str. 128 3. Zasady budowania marki str. 129 4. rola pracowników w budowaniu pozycji marki str. 130 5. promocja marki str. 132 6. Opowiadanie historii str. 133 7. Instrumenty public relations str. 134 8. Media społecznościowe a marka str. 136 9. Metafory głębokie a marka str. 136 10. Uwagi końcowe str. 139 Literatura str. 139 Rozdział 10 Komunikacja lekarza z pacjentem - wybrane aspekty prawne (Joanna Zdanowska, Jolanta Sielska) str. 141 1. Wstęp str. 141 2. prawo do informacji str. 141 3. prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych str. 145 4. prawo do prywatności str. 149 4.1. Wprowadzenie str. 149 4.2. prawo do poszanowania intymności str. 149 4.3. tajemnica lekarska str. 150 4.4. prawo do dostępu do dokumentacji medycznej i ochrony danych medycznych str. 151 Literatura str. 153 Akty prawne str. 154 Rozdział 11 Negocjacje w ochronie zdrowia (Ewa Mojs, Maria Danuta Głowacka) str. 155 1. Wprowadzenie str. 155 2. Konflikt str. 156 3. Negocjacje str. 157 3.1. Uwagi ogólne str. 157 3.2. Style negocjacyjne str. 161 3.3. techniki negocjacyjne str. 162 3.4. Błędy negocjacyjne str. 163 4. Podsumowanie str. 164 Literatura str. 164