MENU

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 11

(eBook)

Człowiek z niepełnosprawnością w przestrzeni społecznej

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2009

  • Redakcja naukowa: Zenon Gajdzica

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 29,80 zł
23,24
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 11

Świat jest pełen barier ograniczających realizację zamierzeń każdego człowieka.

Osoby, które w życiu nie doświadczyły niepełnosprawności osobiście lub nie zetknęły się z nią w relacjach z najbliższymi czy nie napotkały jej na swojej drodze zawodowej, zwykle nie są wstanie racjonalnie postrzegać trudności piętrzących się przed ludźmi z niepełnosprawnością. Często ograniczenia związane z niepełnosprawnością postrzegają przez pryzmat migawek medialnych, koncentrujących się na tym, co widoczne i mierzalne. Tymczasem istnieje wiele ograniczeń powstałych na skutek relacji, stereotypów czy niedoskonałych rozwiązań prawnych. Są one szczególnie widoczne w analizie sytuacji społecznej osób pozostających w centrum zainteresowania niniejszego tomu. Są to problemy związane z postawą wobec inności, bariery edukacyjne, zawodowe, prawne, a także te związane z życiem codziennym (chociażby skromne zasoby ekonomiczne czy niedocenianie możliwości wykonywania prostych czynności samoobsługowych). Jednym z celów tomu jest rozpatrzenie niektórych utrudnień, z którymi spotykają się osoby z niepełnosprawnością oraz ich najbliżsi – począwszy od tych ukonstytuowanych na organizacji życia społecznego (wyprowadzonych z uznanych teorii socjologicznych), a skończywszy na tych najbardziej przyziemnych, odnoszonych do jednostkowych, indywidualnych zdarzeń. Niektóre z nich są osadzone w zdarzeniach głęboko traumatycznych, inne wynikają z sytuacji mało istotnych.

Jedne kojarzą się z działaniem zinstytucjonalizowanym, planowym i przewidywalnym, a inne ze zdarzeniami przypadkowymi.

Kontynuacją tej problematyki jest zagadnienie zasobów własnych (często utożsamianych z kompetencjami), umożliwiających pokonywanie wymienionych barier oraz kwestie wsparcia udzielanego przez szeroko pojęte instytucje społeczne.

Treści oddanego czytelnikowi – już jedenastego – tomu serii Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych – pozostają właśnie w kręgu tej tematyki. Całość opracowania została podzielona na cztery części. Kategorią przewodnią pierwszej są przeżycia traumatyczne, w drugiej Czytelnik odnajdzie zagadnienia związane z postawami społecznymi wobec osób z niepełnosprawnością oraz ich planami życiowymi. Kolejna grupa tekstów umieszczonych w części trzeciej obejmuje zagadnienia kompetencji społecznych, wsparcia oraz innych uwarunkowań funkcjonowania osób niepełnosprawnych.

W części ostatniej zostały opisane kanadyjskie i francuskie doświadczenia w zakresie edukacji uczniów z niepełnosprawnością oraz czeskie przemiany w kształceniu pedagogów specjalnych na przykładzie Uniwersytetu Ostrawskiego, a także proces reformowania domów opieki społecznej na terenie Słowacji.

W imieniu kolegium redakcyjnego serii pragnę podziękować Autorom poszczególnych tekstów, a szczególne podziękowania kieruję w stronę Recenzenta tomu Pani prof. US, dr hab. Teresy Żołkowskiej, za niezwykle merytoryczną, a zarazem życzliwą ocenę treści.

Zenon Gajdzica

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie (Zenon Gajdzica)	9
Introduction (Zenon Gajdzica)	11
Część I. Osoba niepełnosprawna w perspektywie przeżyć traumatycznych	15
	Andrzej Radziewicz-Winnicki; „Piętno” jako traumatyczny stan doznawanego upośledzenia społecznego (kontynuacja pilnej debaty nad oczekiwaną rehabilitacją społeczną osób przejawiających określoną ułomność)	15
	Zenon Gajdzica; Kategorie opresyjne i nacechowane pozytywnie w deskrypcji sytuacji społecznej człowieka niepełnosprawnego	25
	Małgorzata Maria Dąbkowska; Niekorzystny wpływ traumatycznych wydarzeń życiowych na funkcjonowanie dzieci	33
	Anna Gajdzica; Kilka obrazków z drogi życia – od piętna do akceptacji społecznej, czyli sytuacja matek dzieci niepełnosprawnych	41
	Dorota Lizoń-Szłapowska; Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych	53
Część II. Wybrane problemy postaw społecznych wobec ludzi niepełnosprawnych	61
	Janina Wyczesany; Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec osób niepełnosprawnych – analiza porównawcza	61
	Alicja Hruzd, Ewa Ogrodzka-Mazur; Kampanie medialne a postawy studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych	67
	Jolanta Suchodolska; Młodzi niepełnosprawni – w obliczu antycypowanej przyszłości	83
Część III. Człowiek niepełnosprawny w perspektywie wsparcia społecznego	103
	Teresa Zbyrad; Niepełnosprawność intelektualna – problemy opieki i wyzwania społeczne	103
	Anna Wojnarska, Renata Zubrzycka; Środowiskowe uwarunkowania kompetencji społecznych młodzieży upośledzonej umysłowo	113
	Katarzyna Gabryś; Środowiska wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych	125
	Anna Zamkowska; Współpraca szkoły kształcącej uczniów niepełnosprawnych z instytucjami zewnętrznymi	133
Część IV. Edukacja i opieka osób niepełnosprawnych w perspektywie doświadczeń zagranicznych	145
	Mariola Gańko-Karwowska; Etapy rozwoju szkolnictwa specjalnego we Francji: segregacja – adaptacja – integracja	145
	Małgorzata Gil; W kierunku edukacji włączającej w Kanadzie	157
	Petr Franiok; Spojrzenie retrospektywne na studia w zakresie pedagogiki specjalnej w Ostrawie	173
	Ladislav Horňák, Ján Šrenkel; Jakość warunków życia mieszkańców Domu Opieki Społecznej w Osadnem	179
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
46,80 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
14,04 zł
18,00 zł

Szkoła na wirażu zmian politycznych

Publikacja Bogusława Śliwerskiego pt. Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury, to kolejna po Ped@gog w blogosferze, Kraków 2009 i Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków 2011, książka powstała z esejów Autora zamieszczanyc...
9,90 zł
11,00 zł

Zdarzenia krytyczne jako czynniki kształtujące poczucie jakości życia osób starszych

Książka ukazuje człowieka, jako istotę autobiograficznej i transformującej się refleksji, istotę stawania się, zmierzania się ze złem i kreowania dobra, istotę, która mimo przeciwności losu próbuje odzyskać poczucie życiowej satysfakcji. ...
11,92 zł
14,90 zł

Poradnictwo psychologiczne dla osób w okresie późnej dorosłości

Jakie zadania stoją przed osobami w okresie średniej dorosłości? Na czym polega kryzys wieku średniego? Jakie są metody pomocy osobom w okresie średniej dorosłości?
18,00 zł
20,00 zł

Kreatywność nauczycieli i uczniów w edukacji wczesnoszkolnej

Publikacja dotyczy ważnego zagadnienia, jakim jest kreatywność człowieka, rozwijana w procesie edukacji. Autorka koncentruje się na kreatywności nauczyciela i uczniów na pierwszym etapie edukacji szkolnej. Rozwój kreatywności, cenny z pun...
9,46 zł
11,00 zł

Problemy gospodarcze i społeczne Polski i Europy

Przedkładana publikacja prezentuje najbardziej aktualne problemy ekonomiczno-społeczne w perspektywie Polski i Europy, takie jak: ekonomia współdzielenia, gospodarka oparta na wiedzy, produkcja high-tech, ryzyko ekonomiczne w warunkach inwestycj...
38,70 zł
45,00 zł

Współczesne problemy bezpieczeństwa

Duża dynamika wydarzeń politycznych, gospodarczych i społecznych sprawia, że niektóre procesy badawcze muszą być nieustannie aktualizowane, gdyż częste zmiany w środowisku międzynarodowym i wewnętrznym, jak i zupełnie nowe czynniki istotnie ogra...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!