Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 7
Kolejny tom pracy zbiorowej składający się z 16 artykułów jest kontynuacją przekazywania doświadczeń z wykonywanej swojej pracy zawodowej przez autorów poszczególnych prac. W prezentowanej publikacji znajdują się prace o charakterze badawczym oraz opisujące utrudnienia i możliwości integracji osób z niepełnosprawnością. Autorzy prac wskazują na konieczne i niezbędne oddziaływania w stosunku do osób niepełnosprawnych i ich środowisk w celu lepszego wzajemnego funkcjonowania i poprawy „jakości życia”. Doniesienia informują o możliwościach postępowania rehabilitacyjnego w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Słowacji i w Czechach.
Ksiązka przeznaczona jest dla osób zawodowo zajmujących się szeroko rozumianą rehabilitacją, studentów pedagogiki i fizjoterapii.
- Kategorie:
- Redakcja: Jerzy Rottermund
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7850-366-8
- Liczba stron: 164
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Jerzy Rottermund) 7 Introduction (Jerzy Rottermund) 9 Anna Nowak; Bariery w rehabilitacji społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych – wybrane konteksty 11 Bernadeta Szczupał; Osoby niepełnosprawne a wykluczenie społeczne – bariery dostępu do edukacji i zatrudnienia 17 Andrzej Bałandynowicz; Kształtowanie agresji u osób niepełnosprawnych społecznie w kierunku zachowań prospołecznych 27 Michał Niesporek; Godność pacjenta w przypadku braku jego zgody na przeprowadzenie zabiegu medycznego 47 Małgorzata Gil; Pełnia praw obywatelskich osoby z niepełnosprawnościami w Kanadzie 53 Jerzy Rottermund; Poprawna integracja sensoryczna to większe możliwości edukacyjne ucznia 65 Marzena Buchnat; „Edukacja przez ruch” – system wspierający edukację dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną 71 Małgorzata Zalewska-Bujak; Stymulowanie rozwoju dziecka niepełnosprawnego we współczesnej edukacji 79 Bolesław Kasza; Nie bójmy się gry komputerowej 89 Anna Dolczewska-Samela; Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną 95 Stanislava Mandzáková, Ladislav Horňák; Obecne podejście do seksualności i więzi partnerskich osób w głębszym stopniu niepełnosprawnych intelektualnie na Słowacji 103 Stanislava Mandzáková; Ankiety dotyczące wychowania do życia w rodzinie osób z upośledzeniem umysłowym na Słowacji 111 Irena Polewczyk; Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci autystycznych – raport z badań 119 Mirosław Michalik; Metafizyczny wymiar procesu budowania kompetencji lingwistycznej – preliminaria 127 Eva Zezulková; Świadomość fonematyczna uczniów z upośledzeniem umysłowym 139 Krystyna Moczia, Joanna Godawa; W świecie lęków, obaw i niepewności..., czyli czego obawiają się nauczyciele w kontaktach z uczniem przewlekle chorym 153