Program Partner Edukacja czytelnicza i medialna w szkole ponadgimnazjalnej
Program:
zawiera opis sposobu realizacji celów i zadań edukacyjnych zawartych w podstawie programowej edukacji medialnej i przedmiotu „Przedsiębiorczość”;
wspomaga realizację celów zawartych w podstawie programowej przedmiotów humanistycznych (język polski, historia, wiedza o społeczeństwie) i ścieżek międzyprzedmiotowych „Uczestnictwo w kulturze” i „Edukacja europejska”;
może być wykorzystany w innej niż liceum profilowane szkole ponadgimnazjalnej;
ma modułową strukturę, która pozwala nauczycielowi realizować jego elementy w zależności od potrzeb przedmiotu i uczniów, co czyni go elastycznym, podatnym na adaptacje i ulepszenia;
przygotowuje ucznia do uczestnictwa w życiu społeczeństwa informacyjnego – świadomego, skutecznego, twórczego i odpowiedzialnego uczestnictwa w procesach komunikacji społecznej i oceny zjawisk charakterystycznych dla państwa demokratycznego;
proponuje tematy związane bezpośrednio z edukacją estetyczną i etyczną, nauką eliminowania podatności na przemoc, manipulację, kicz i perswazję;
zawiera treści nauczania skoncentrowane wokół zagadnień: negocjacje, prezentacja, komunikacja, reklama, public relations;
wykorzystuje przede wszystkim metody aktywizujące, oparte na działaniach uczniów, w tym dłuższe prace o charakterze projektu, a także metody pracy zespołowej;
oprócz tradycyjnych technik oceniania wypowiedzi ustnej czy pisemnej zaleca metody holistyczne, zwłaszcza obserwację zachowań i aktywności ucznia, choć przewiduje także stosowanie pomiaru dydaktycznego w formie testu (przykład).
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki humanistyczne »
-
Filologia polska »
-
Literaturoznawstwo »
-
Historia literatury
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki humanistyczne »
-
Antropologia, Etnologia, Kulturoznawstwo »
-
Pismo, Książka, Czasopismo, Drukarstwo, Biblioteki, Archiwa
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Socjologia, Społeczeństwo »
-
Komunikacja społeczna, Media, Dziennikarstwo
-
Podręczniki szkolne »
-
Liceum i technikum »
-
Podręczniki: Liceum i Technikum klasy 1-4 »
-
Przedsiębiorczość
-
Podręczniki szkolne »
-
Liceum i technikum »
-
Podręczniki: Liceum i Technikum klasy 1-4 »
-
Przedsiębiorczość »
-
podręcznik
-
Podręczniki szkolne »
-
Liceum i technikum »
-
Podręczniki: Liceum i Technikum klasy 1-4 »
-
Przedsiębiorczość »
-
ćwiczenia
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki humanistyczne »
-
Filologia polska »
-
Literaturoznawstwo »
-
Historia literatury
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki humanistyczne »
-
Antropologia, etnologia, kulturoznawstwo »
-
Pismo, Książka, Czasopismo, Drukarstwo, Biblioteki, Archiwa
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Socjologia, Społeczeństwo »
-
Komunikacja społeczna, Media, Dziennikarstwo
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
8371730217
-
EAN:
9788371730214
-
Liczba stron:
192
-
Wymiary:
21.0x14.0cm
-
Waga:
0.23kg
-
Klasyfikacja edukacyjna:
- Liceum i Technikum »
- Liceum Ogólnokształcące 1-4 »
- Podstawy przedsiębiorczości »
- materiały dla nauczyciela