MENU

Projakościowe zarządzanie w organizacjach ochrony zdrowia

(eBook)

Diagnoza i kierunki doskonalenia

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2017

  • Autor: Ewa Czyż-Gwiazda, Krystyna Lisiecka, Mira Lisiecka-Biełanowicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 17,00 zł
14,62
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Projakościowe zarządzanie w organizacjach ochrony zdrowia

Celem niniejszej pracy jest próba diagnozy stanu zarządzania jakością usług zdrowotnych na przykładzie wybranych organizacji lecznictwa zamkniętego, a także wskazanie sposobów i możliwości poprawy oraz doskonalenia procesów zarządzania jakością usług zdrowotnych w organizacjach tego typu. Podstawą takich działań powinien być pomiar świadczonych usług w ujęciu procesowym. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Strukturę pracy tworzą cztery rozdziały. W rozdziale pierwszym zaprezentowano zamierzenia zmian organizacyjnych w systemie ochrony zdrowia. Rozważania rozpoczęto od zdefiniowania i przybliżenia kategorii systemu ochrony zdrowia, jego elementów, interesariuszy. Scharakteryzowano strukturę organizacyjną i ekonomiczną systemu ochrony zdrowia w Polsce oraz przedstawiono założenia opieki koordynowanej i usieciowienia szpitali jako sposobów na poprawę jakości świadczeń zdrowotnych. Sformułowano priorytety systemu ochrony zdrowia w zakresie pomiaru jakości usług zdrowotnych. W rozdziale drugim uwaga została skoncentrowana na problematyce pomiaru jakości świadczeń zdrowotnych w podmiotach leczniczych, w tym na minimalizacji zdarzeń niepożądanych. Rozdział trzeci zawiera charakterystykę modelu doskonałości EFQM (European Foundation for Quality Management), jego obszarów, kryteriów i podkryteriów, który stał się kanwą oceny poziomu dojrzałości projakościowego systemu zarządzania w wybranych podmiotach leczniczych. W rozdziale czwartym zaprezentowano zjawisko certyfikacji podmiotów leczniczych na zgodność z normą ISO 9001.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9
Rozdział 1
Zamierzenia zmian organizacyjnych w systemie ochrony zdrowia. Kontekst badań
1.1. System ochrony zdrowia – specyfika, interesariusze i obszary aktywności	13
1.2. Projektowanie strategicznych kierunków zmian logiki systemu ochrony zdrowia w kraju	26
1.2.1. Struktura organizacyjna i ekonomiczna systemu ochrony zdrowia oraz planowane zmiany	26
1.2.2. Opieka koordynowana sposobem poprawy jakości świadczeń zdrowotnych	38
1.2.3. Usieciowienie szpitali	41
1.3. Priorytety systemu ochrony zdrowia w zakresie poziomu jakości świadczeń zdrowotnych – rozwiązania strukturalne	44
1.3.1. Normalizacja, akredytacja i certyfikacja na rzecz jakości świadczeń zdrowotnych w placówkach ochrony zdrowia	44
1.3.2. O systemie autoryzacji oraz o Agencji ds. Jakości Opieki Zdrowotnej i Bezpieczeństwa Pacjenta	47
Rozdział 2
Pomiar jakości świadczeń zdrowotnych podstawą doskonalenia projakościowego zarządzania w podmiotach leczniczych
2.1. Problematyka mierzenia jakości świadczeń w placówkach ochrony zdrowia	53
2.2. Minimalizacja zdarzeń niepożądanych w procesie pomiaru jakości świadczeń zdrowotnych w podmiotach leczniczych	60
2.3. Pomiar wyników organizacyjnych w podmiotach leczniczych w świetle badań własnych	70
2.3.1. Charakterystyka prowadzonych badań	70
2.3.2. Identyfikacja miar wyników organizacyjnych w podmiotach leczniczych. Studia przypadków	72
2.3.3. Ocena systemu pomiaru wyników w placówkach ochrony zdrowia. Wyniki badań ankietowych	91
2.2.4. Wielowymiarowa ocena dokonań podmiotu leczniczego. Propozycja zestawu miar	96
Rozdział 3
Ocena poziomu dojrzałości systemu zarządzania w podmiotach leczniczych według metodyki EFQM
3.1. Charakterystyka Modelu Doskonałości EFQM	99
3.1.1. Doskonałość organizacyjna – tło teoretyczne	102
3.1.2. Proces oceny systemu zarządzania organizacją	103
3.2. Metodyka badań – omówienie	105
3.2.1. Kryteria doskonałości organizacyjnej według Modelu Doskonałości EFQM	105
3.2.2. Procedura badań	107
3.3. Poziom dojrzałości systemu zarządzania w badanych organizacjach ochrony zdrowia – wyniki badań	108
3.3.1. Stopień dojrzałości systemu zarządzania w badanych organizacjach ochrony zdrowia – publicznych i niepublicznych	111
Rozdział 4
Regulacje normalizacyjne w zakresie projakościowego doskonalenia zarządzania w podmiotach leczniczych
4.1. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 oraz normy PN-EN ISO 9001:2015 jako podstawa certyfikacji systemu zarządzania jakością	114
4.2. Analiza porównawcza wymagań dla podmiotów leczniczych według wymagań normy PN-EN ISO 9001 i standardów akredytacyjnych CMJ	124
4.2.1. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 4 – Systemy zarządzania jakością	124
4.2.2. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 5 – Odpowiedzialność kierownictwa	128
4.2.3. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 6 – Zarządzanie zasobami	132
4.2.4. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 7 – Realizacja wyrobu	135
4.2.5. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 8 – Pomiary, analiza, doskonalenie	146
4.3. Standardy akredytacyjne CMJ a norma PN-EN ISO 9001 – analiza porównawcza	152
Podsumowanie	163
Bibliografia	167
Spis rysunków	175
Spis tabel	177
Załącznik
1. Kwestionariusz ankiety – miary	179
2. Kwestionariusz ankiety – EFQM	182
3. Okołooperacyjna Karta Kontrolna WHO	188
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

21,06 zł
23,40 zł

Wybrane aspekty zdrowia i choroby

Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie wybranych aspektów zdrowia i choroby w szerokim kontekście medycznym, społecznym i filozoficznym. Charakterystyka określonych problemów zdrowotnych wraz z propozycją działań prozdrowotnych, ...
43,20 zł
54,00 zł

Odkryć zarządzanie

Nie wystarczy zajmować kierowniczego stanowiska, aby być dobrym menedżerem. Właściwe zarządzanie opiera się na odpowiedniej wiedzy, umiejętnościach, kompetencjach i doświadczeniu, zdobywanych w pracy oraz podczas studiów i szkoleń. Wbrew temu, o...
75,20 zł
94,00 zł

Organizacja budowy asfaltowych nawierzchni drogowych

Aktualne ujęcie problemu, zgodne ze wszystkimi wytycznymi do norm PN-EN!Budowa dróg o utwardzonej nawierzchni asfaltowej powinna być realizowana zgodnie z projektem organizacji robót, aby mogły spełnić stawiane im dziś wysokie...
29,40 zł
49,00 zł

Nowoczesne zarządzanie poprzez controlling procesów

Książka porządkuje duży obszar zagadnień związanych z zarządzaniem poprzez controlling procesów. Mnogość zagadnień zawartych w tych obszarach (controlling i podejście procesowe) może powodować zagubienie, a w konsekwencji niechęć przedsiębiorc&o...
22,50 zł
25,00 zł

Zarządzanie rozwojem szkoły

Publikacja Zarządzanie rozwojem szkoły zawiera omówienie wszystkich obligatoryjnych zmian, jakie nakłada na szkoły nowa reforma prawa oświatowego. Książka ma na celu pokazanie korzyści, jakie można zyskać, wprowadzając obowiązujące zmiany w spos...
24,00 zł
30,00 zł

ROZWÓJ PIELĘGNIARSTWA W POLSCE I NA ŚWIECIE – WYZWANIA PRACOWNIKÓW OCHRONY ZDROWIA W ZAKRESIE REALIZACJI ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

Ostatnie lata, zdominowane przez tematykę pandemii COVID-19, mają ścisłe od-bicie w codziennej praktyce medycznej. Konieczność szybkich i elastycznych zmian w środowisku medycznym, spowodowanych pandemią, oraz konieczność przedefiniowania ról za...
19,31 zł
22,45 zł

Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw

Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczą treścią książki są opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji organizacji i gospodarki. Autorzy wychodzą poza konwencjonalny opis, dodaj...
22,50 zł
25,00 zł

Zarządzanie projektami @ rozwój systemów informatycznych zarządzania

Monografia o oryginalnym autorskim ujęciu problematyki zarządzania projektami informatycznymi i rozwoju systemów informatycznych zarządzania. Przedstawia syntezę rozważań teoretycznych przeprowadzonych w zakresie dotyczącym aspektów metod...
76,50 zł
85,00 zł

Ochrona praw obywatelek i obywateli Unii Europejskiej. 20 lat - osiągnięcia i wyzwania na przyszłość

Książka zawiera rzetelną analizę dotychczasowych osiągnięć instytucji obywatelstwa Unii Europejskiej i istniejących wciąż wyzwań związanych z jej funkcjonowaniem od ponad 20 lat. Poszczególne rozdziały napisali eksperci z różnych dziedzin...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!