Projekty offshoringowe w usługach biznesowych
Rosnąca pozycja usług we współczesnej gospodarce jest faktem bezspornym. Mamy do czynienia z procesem serwicyzacji gospodarek. Wzrasta więc udział usług w rozumieniu trójsektorowego podziału, a także rośnie znaczenie funkcji usługowych w sektorach produkcji materialnej. Szczególnie interesującymi zjawiskami, które stanowią przedmiot badań autorki, są: delokalizacja potencjału usług (tzw. offshoring) i powstawanie nowoczesnych modeli centrów usługowych.
W monografii podjęto próbę oceny procesu delokalizacji korporacyjnych centrów usług biznesowych do Polski oraz perspektyw ich rozwoju. Przedstawiono miejsce Polski wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a także na globalnej mapie lokalizacji.
Publikacja jest skierowana zarówno do studentów ekonomii, jak i do osób zajmujących się zmianami zachodzącymi we współczesnej gospodarce.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8220-145-1
- ISBN druku: 978-83-8220-142-0
- Liczba stron: 168
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I. Internacjonalizacja rynku usług 9 1.1. Megatrendy w rozwoju usług 9 1.2. Teoria wobec umiędzynarodowienia usług 14 1.3. Międzynarodowy rynek usług – charakterystyczne procesy 18 1.4. Instytucjonalno‑prawne regulacje determinujące wzrost obrotu usługami w gospodarce światowej 23 1.5. Czynniki rozwoju międzynarodowego rynku usług 26 Rozdział II. Geneza, uwarunkowania i determinanty przemieszczenia światowego potencjału usług 31 2.1. Zmiany w systemie organizacji biznesu w warunkach globalizacji 31 2.2. Determinanty internacjonalizacji procesów biznesowych na poziomie korporacji 35 2.3. Redefinicja działalności przedsiębiorstw w aspekcie umiędzynarodowienia procesów gospodarczych 39 2.4. Delokalizacja potencjału wytwórczego i usługowego 44 2.4.1. Pojęcie delokalizacji działalności gospodarczej 44 2.4.2. Czynniki determinujące delokalizację usług biznesowych 49 2.5. Delokalizacja usług jako nowoczesna forma zwiększania konkurencyjności 50 Rozdział III. Offshoringowe projekty w usługach biznesowych 57 3.1. Outsourcing, offshoring usług i pokrewne pojęcia 57 3.2. Klasyfikacja usług biznesowych z punktu widzenia działań offshoringowych 62 3.3. Rodzaje offshoringu usług biznesowych 74 3.4. Zakres projektów i modele usług BPO 84 3.4.1. Projekty realizowane w ramach BPO 84 3.4.2. Modele świadczenia usług BPO 88 Rozdział IV. Offshoring usług biznesowych – globalne trendy 95 4.1. Tendencje rozwoju transgranicznego transferu potencjału usług biznesowych 95 4.2. Determinanty lokowania usług biznesowych i przestrzenna konfiguracja działalności offshoringowej 97 4.3. Ocena regionów gospodarki światowej dla transferu potencjału usług 107 4.3.1. Ocena regionu Azji i Pacyfiku 114 4.3.2. Rynek Ameryki Łacińskiej 116 4.3.3. Region Afryki 119 4.3.4. Rynek Europy Środkowo‑Wschodniej 121 Rozdział V. Polska w offshoringu usług biznesowych. Wyniki badań 127 5.1. Polska jako miejsce offshoringu usług biznesowych 127 5.1.1. Atuty Polski 127 5.1.2. Rządowe i regionalne systemy wsparcia inwestycji 129 5.2. Charakterystyka rynku usług biznesowych w Polsce 133 5.2.1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sektor usług biznesowych w Polsce w latach 2003–2018 133 5.2.2. Charakterystyka centrów usługowych 135 5.2.3. Zatrudnienie w centrach usług biznesowych 140 5.2.4. Regionalna lokalizacja centrów usług i atrakcyjność regionów Polski 142 5.3. Inwestycje w sektor usług w Polsce. Wyniki badań własnych 143 5.3.1. Cel badań 143 5.3.2. Metoda badań i charakterystyka badanej populacji 144 5.3.3. Wyniki badań zagranicznych centrów usług w Polsce 144 Zakończenie 153 Bibliografia 155 Spis tabel 163 Spis rysunków 165 Spis wykresów 167