Prozodia zapisana dla aktorów i lektorów
W Prozodii zapisanej dla aktorów i lektorów autorka proponuje spójny i przemyślany system notacji warstwy brzmieniowej, a następnie z powodzeniem stosuje go w praktyce, zapisując fragmenty starannie wyselekcjonowanych audiobooków w wykonaniu znakomitych polskich aktorów. Publikacja przeznaczona jest dla osób, dla których ważna jest praca głosem, a w szczególności dla aktorów, dziennikarzy, lektorów, przedstawicieli promocji i reklamy, nauczycieli. Może stanowić narzędzie edukacji nie tylko w uczelniach artystycznych czy w redakcjach, lecz także w szkole – podczas nauki sprawnego i pięknego czytania, autoprezentacji, sztuki wystąpień publicznych, retoryki, wreszcie na warsztatach aktorskich i mikrofonowych.
*
Książkę zaleca się do lektury wszystkim, których interesuje sztuka pięknego, efektownego i przekonującego mówienia – tu w zakresie brzmienia ludzkiej mowy.
prof. dr hab. Zofia Uzelac
PWSFTviT w Łodzi
Autorce udało się harmonijnie połączyć model zapisu prozodii – a samo stworzenie tego modelu było wielkim osiągnięciem naukowym badaczki – z jego zastosowaniem praktycznym. Zaprezentowany przez nią sposób zapisu prozodii polskiej jest obecnie najlepszym modelem w polskim językoznawstwie.
prof. dr hab. Kazimierz Ożóg
Uniwersytet Rzeszowski
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8220-985-3
- ISBN druku: 978-83-8220-984-6
- Liczba stron: 218
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa 9 Cel i założenia książki 23 Prymat mowy nad pismem 23 Prozodia w badaniach audytywnych 26 Dobór tekstów 31 System notacji prozodycznej 34 Potencjał badawczy i dydaktyczny publikacji 43 Zastosowanie systemu prozodycznego 45 Kornel Makuszyński – Awantura o Basię, czyta Krystyna Janda 45 Alan Alexander Milne – Chatka Puchatka, czyta Janusz Gajos 60 Umberto Eco – Cmentarz w Pradze, czyta Jarosław Gajewski 72 Tove Jansson – Dolina Muminków w listopadzie, czyta Krzysztof Kowalewski 83 Olga Tokarczuk – Droga chlebowa, czyta Anna Dymna 94 Astrid Lindgren – Dzieci z Bullerbyn, czyta Edyta Jungowska 105 Witold Gombrowicz – Ferdydurke, czyta Piotr Fronczewski 116 Joanne K. Rowling – Harry Potter i Kamień Filozoficzny, czyta Piotr Fronczewski 127 Stanisław Lem – Kongres futurologiczny, czyta Adam Ferency 137 Michaił Bułhakow – Mistrz i Małgorzata, czyta Wiktor Zborowski 147 Wieniedikt Jerofiejew – Moskwa-Pietuszki, czyta Roman Wilhelmi 156 Henryk Sienkiewicz – Pan Wołodyjowski, czyta Janusz Gajos 165 Emily Brontë – Wichrowe Wzgórza, czyta Anna Seniuk 178 Hermann Hesse – Wilk Stepowy, czyta Jan Peszek 187 Ryszard Kapuściński – Wojna futbolowa, czyta Krystyna Czubówna 197 Wykaz opisanych tekstów 209 Teksty drukowane 209 Wykonania głosowe 210 Literatura cytowana 211 Literatura zalecana 213 Spis tabel 217