Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Dostawa 0 zł

(Przed)szkolne spotkania z lekturą - 34 Lenin dla maluczkich(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 2,00 zł
1,85
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,15 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

(Przed)szkolne spotkania z lekturą - 34 Lenin dla maluczkich

Publikacja jest pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, którzy dyskutowali nad problemem atrakcyjności pierwszych spotkań dziecka z książką dobraną tak, by uwzględniała ona potrzeby młodych odbiorców. Zawartość księgozbioru niedorosłego czytelnika, gromadzonego dzięki zgodzie rodziców, opiekunów czy nauczycieli, stanowi bowiem najlepszy sprawdzian z demokracji czytania: w jakim stopniu młody człowiek decyduje o tytułach w swojej biblioteczce czy o książkach wypożyczanych z biblioteki, a w jakim ten wybór jest podyktowany sentymentem, gustem czy w końcu przyzwyczajeniami dorosłych. Zagadnienia te doczekały się szerszego ujęcia w niniejszej publikacji. Autorzy tekstów, znawcy literatury dla dzieci i młodzieży, krytycy literaccy, dydaktycy, pedagodzy, bibliotekoznawcy i nauczyciele, podjęli próbę rozpisania na głosy pojemnego hasła ‒ "(Przed)szkolne spotkania z lekturą". Tak powstał polifoniczny charakter tomu: rezultat rozmaitych odczytań frazy zaproponowanej przez redaktorki. I tak, przedrostek „przed” sprowokował do przyjęcia perspektywy pedagogicznej, związanej z wychowaniem przedszkolnym i wczesnoszkolnym, często również pogłębionej refleksją terapeutyczną. Wokół kolejnego elementu tytułu ‒ „szkolne” ‒ oscylowały przede wszystkim wypowiedzi dydaktyków, zarówno te proponujące rozwiązania metodyczne, dotyczące konkretnych tekstów literackich, jak i te, mające ambicje stworzenia szkicu historii recepcji lektury obecnej lub już nieobecnej w obowiązującym kanonie szkolnym. Ostatni człon hasła: „spotkania” – skłonił badaczy do metodologicznego namysłu wspierającego interpretacje „tradycyjnych” i „ponowoczesnych” tekstów pisanych z myślą o młodych odbiorcach oraz do interdyscyplinarnej refleksji sytuującej czytanie na pograniczu epistemologii, ontologii i aksjologii. Tak zarysowana problematyka publikacji, będącej pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, z pewnością stanie się interesującą lekturą dla szerokiego grona odbiorców: teoretyków literatury, pedagogów, bibliotekarzy, nauczycieli, a także rodziców.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

Od przedszkolaka do czytelnika

Ryszard Waksmund: Kanon i reszta. O pierwszych powojennych antologiach literatury dla dzieci / 15

Grażyna Lewandowicz-Nosal: „Dekalog dobieracza”, czyli jak dobierać książkę dla dzieci. O spisach i poradnikach lekturowych / 29

Alicja Ungeheuer-Gołąb: Małe dziecko i literatura, czyli o tym, jak cała Polska czyta dzieciom nie wiadomo co / 41

Jerzy Kaniewski: Zrozumieć tekst czy zrozumieć siebie i świat? O narracyjnej koncepcji lektury w szkole podstawowej / 53

Iwona Morawska: Czym skorupka za młodu nasiąknie…, czyli o roli „wczesnych” doświadczeń lekturowych / 67

Małgorzata Wójcik-Dudek: Dzieci i książki w Bibliotece Shoah / 81

Aleksandra Zok-Smoła: Wielka księga. Czytam sobie. O języku tekstów dla debiutujących czytelników / 97

Szkoła czytania

Katarína Dudová: Šlabikár ako „vstupná brána“ do sveta výchovy i vzdelávania dieťaťa. Východiskové didaktické metódy a zásady — 1 / 111

Renáta Hlavatá: Šlabikár ako „vstupná brána” do sveta výchovy i vzdelávania dieťaťa — 2 / 123

Zofia Adamczykowa: Poezja w edukacji wczesnoszkolnej / 135

Bożena Olszewska: Oto Polska właśnie… Wiersze o ojczyźnie w edukacji dziecka w wieku wczesnoszkolnym / 147

Krystyna Heska-Kwaśniewicz: Ksiądz Józef Tischner — propozycja nie tylko dla katechetów / 163

Marta Bolińska: Werbalizacja czy (i) wizualizacja, czyli o znaczeniu lektury w świetle nowej podstawy programowej / 179

Paweł Sporek: Gdy trzeba szybko dorastać… Most do Terabithii Katherine Paterson w szkole podstawowej / 193

Katarzyna Kotaba: Odbicie rzeczywistości stanu wojennego. Z lekcji historii na karty Władcy Lewawu Doroty Terakowskiej / 207

Agnieszka Sochal: Segregacja rasowa, deportacja, Holocaust, Anschluss jako tematy literatury dla dzieci i młodzieży / 219

Katarzyna Grudzińska: Dydaktyczny aspekt elementów ekfrastycznych w wybranych powieściach Małgorzaty Musierowicz / 231

(Nie)baśniowe światy

Alicja Baluch: O wychowaniu dla literatury i nauce lektury (na podstawie baśni o Czerwonym Kapturku) / 247

Krystyna Zabawa: Polska arcybaśń w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej. Jak ocalić dla dzieci XXI wieku baśń O krasnoludkach i sierotce Marysi Marii Konopnickiej? / 267

Katarzyna Slany: Sen i fantazmat na przykładzie Alicji w Krainie Czarów Lewisa Carrolla / 279

Anna Czabanowska-Wróbel: Książki dla dzieci i dorosłych. Przypadek Doroty Masłowskiej / 293

Marta Rusek: W poszukiwaniu baśni o współczesności — Wroniec Jacka Dukaja i Jak zostałam wiedźmą Doroty Masłowskiej / 303

Iwona Gralewicz-Wolny: „Tę książkę wymyślił pies”. Ferdynand Wspaniały Ludwika Jerzego Kerna jako lektura ekokrytyczna / 315

Beata Mytych-Forajter: Doktor Dolittle i jego zwierzęta — lektura ekokrytyczna / 325

Anita Wolanin: Literatura fantasy a kanon lektur szkolnych / 335

Lidia Urbańczyk, Olaf Pajączkowski: Między grozą a komizmem. Potwór bohaterem opowieści dla dzieci / 349

Półka z książkami

Zofia Budrewicz: Zofii Żurakowskiej włóczęga „po świecie jasnym” (Pójdziemy w świat) / 365

Jolanta Ługowska: Jak i z czego zrobione są opowieści o Elfie Marcina Pałasza / 381

Anna Nosek: Problemy i potrzeby dzieci w twórczości Małgorzaty Szyszko-Kondej / 395

Wanda Matras-Mastalerz: Odpowiedź literatury na współczesne zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / 407

Ilona Witkowska: Bardzo żeśmy się zdziwili — stylizacja na potoczność w polskim przekładzie cyklu opowiadań o przygodach Mikołajka / 423

Bernadeta Niesporek-Szamburska: Jak przeklinać…, czyli o emocjach w literaturze dla dzieci / 439

Lucyna Sadzikowska: Nowe propozycje lekturowe. Powieść detektywistyczna w szkole podstawowej — o wybranych książkach słów kilka… / 451

Dorota Michułka: Lenin dla maluczkich / 461

Diana Jagodzińska: Szerzenie świadomości prawnej wśród najmłodszych na podstawie książki Dzieciom wyjawię, co piszczy… w prawie Krystyny Sapiehy / 477

(Nie) tylko słowo

Beata Gromadzka: Między logosferą, ikonosferą a audiosferą. Franciszki i Stefana Themersonów fenomen twórczości dla dzieci / 491

Ewa Ogłoza: O kilku dawnych (z lat 60.) książkach z ilustracjami Józefa Wilkonia / 505

Oliwia Brzeźniak: Postmodernizm w literaturze dla najmłodszych — książki autorstwa Hervé Tulleta / 519

Anna Podemska-Kałuża: Klasyczna baśń w perspektywie edukacji wielozmysłowej. Film z audiodeskrypcją jako nowa propozycja lektury Lnu Hansa Christiana Andersena / 529

Marta Woszczak: Czas się zatrzymał? Lektury zagubione między XX a XXI wiekiem / 541

Małgorzata Pietrzak: Przydatność lektury (przed)szkolnej w budowaniu fonicznej wrażliwości czytelnika i słuchacza. Problemy bibliotekarzy / 553

Noty o Autorach / 563
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Spotkajmy się w Ameryce

Co można osiągnąć, wyjeżdżając do USA z paroma walizkami, czwórką dzieci i zerową znajomością angielskiego? Całkiem sporo! Początki nie były łatwe. Autor niniejszych wspomnień i jego żona, jak wielu Polaków w Stanach, zaczynali od prostyc...

Narody i narodowości. Przewodnik po lekturach, t. 1

Autor swoimi badaniami i poszukiwaniami objął olbrzymi zakres czasowy - od końca XVIII wieku do początków wieku XX, ściślej - do przedproża niepodległości nie tylko Polski, także Litwy oraz podjęcia tego zagadnienia w Ukrainie i Białorusi (drugi...

Ryzyko uzależnienia młodzieży szkolnej od narkotyków - 03 Zjawisko narkomanii w środowisku szkolnym – raport z badań

Książka traktuje o sytuacjach, w których młodzież szkolna podejmuje zachowania ryzykowne, związane z problemem używania narkotyków. Autorka zwróciła uwagę nie tylko na pewne prawidłowości i uwarunkowania dotyczące tego problemu, al...
2,00 zł

Przestrzenie kultury i literatury - 34 Fantastyka baśniowa w procesie literackiej inicjacji dziecka oraz jako przedmiot szkolnej edukacji polonistycznej

Prezentowana obszerna publikacja została przygotowana z okazji jubileuszu pięćdziesięciolecia pracy Pani Profesor Krystyny Heskiej-Kwaśniewicz – kierownika Zakładu Czytelnictwa Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląsk...
4,50 zł

Świat lektur 3 Wybór kart pracy dla klasy 3

Prezentowane karty przeznaczone są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej oraz nauczycieli nauczania zintegrowanego. Zawierają materiały ćwiczeniowe do pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela podczas opracowywania lektur przewidzianych prog...
2,00 zł

(Przed)szkolne spotkania z lekturą - 02 "Dekalog dobieracza", czyli jak dobierać książkę dla dzieci. O spisach i poradnikach lekturowych

Publikacja jest pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, którzy dyskutowali nad problemem atrakcyjności pierwszych spotkań dziecka z...
4,50 zł

Spotkanie kultur - 07 Zakończenie; Nota wydawnicza; Bibliografia

Książka Spotkanie kultur. Komunikacja i edukacja międzykulturowa w glottodydaktyce odpowiada na potrzeby dzisiejszych czasów, procesu globalizacji i społeczeństwa informacyjnego. Wskazuje na umiejętności skutecznego komunikowania się z ludźmi po...
2,50 zł

Romantyczne lektury - 06 "Broń mnie przed sobą samym"…; "Zemsta" Aleksandra Fredry wobec klęski powstania listopadowego

Książka Romantyczne lektury przynosi zbiór rozpraw poświęconych głównie utworom poetyckim polskiego romantyzmu. Są one efektem wieloletnich studiów nad poezją tej epoki, stanowiąc plon zarówno wykładów i zajęć uniwers...
2,00 zł

(Przed)szkolne spotkania z lekturą - 22 W poszukiwaniu baśni o współczesności — "Wroniec" Jacka Dukaja i "Jak zostałam wiedźmą" Doroty Masłowskiej

Publikacja jest pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, którzy dyskutowali nad problemem atrakcyjności pierwszych spotkań dziecka z...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!