Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstw
Przedsiębiorczość jest zjawiskiem, które przenika wszystkie dziedziny działalności ludzi i społeczeństw. Przy czym czynnikami, które decydują o podejmowaniu przez przedsiębiorstwa działań przedsiębiorczych, są nie tylko silna presja konkurencyjna, ale także wzrost świadomości klientów w zakresie zaspokajania ich potrzeb, dostęp do informacji, a także płynność kapitału. Wymusza to poszukiwanie nowych okazji, kreowanie nowych potrzeb, a w konsekwencji tworzenie nowych rynków, poprzez dostarczanie lepszych, bardziej innowacyjnych niż do tej pory produktów oraz stosowanie bardziej elastycznych i wydajnych metod organizacyjnych. W pacy zajęto się procesem, jakim jest przedsiębiorczość z punktu widzenia jego realizacji przez małe i średnie przedsiębiorstwa, gdyż są one głównym motorem rozwoju gospodarki zarówno europejskiej, jak i polskiej. Celem pracy jest przedstawienie roli jaką spełnia przedsiębiorczość w budowaniu pozycji konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw. Główna hipoteza pracy mówi o tym, że podejmowane przez małe i średnie przedsiębiorstwa działania przedsiębiorcze wpływają na ich pozycję konkurencyjną na rynku.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7865-059-1
- ISBN druku: 978-83-7865-059-1
- Liczba stron: 270
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Przedsiębiorczość w rozwoju społeczno-gospodarczym 11 1.1. Istota przedsiębiorczości oraz jej rodzaje 11 1.2. Mikroekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości i jej znaczenie w rozwoju przedsiębiorstwa 19 1.3. Makroekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości i jej znaczenie w rozwoju społeczno-gospodarczym 26 1.4. Zależności między przedsiębiorczością, wzrostem gospodarczym i rozwojem społeczno-gospodarczym 34 Rozdział 2. Przedsiębiorczość przedsiębiorstwa jako podstawowy element budowania zdolności konkurencyjnej 44 2.1. Pojęcie przedsiębiorczości przedsiębiorstwa 44 2.2. Relacje między przedsiębiorczością, działalnością innowacyjną a zdolnością konkurencyjną przedsiębiorstwa 53 2.3. Strategiczny charakter przedsiębiorczości w ujęciu kluczowych celów strategicznych przedsiębiorstwa 65 Rozdział 3. Wpływ działalności innowacyjnej na przedsiębiorczość i zdolność konkurencyjną przedsiębiorstwa 77 3.1. Istota innowacji i innowacyjności 77 3.2. Uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa 83 3.3. Zintegrowane modele działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa 91 3.4. Polityka innowacyjna państwa wobec wyzwań globalizacji 102 Rozdział 4. Pomiar przedsiębiorczości i jej znaczenie w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa 110 4.1. Składniki potencjału przedsiębiorczości w strukturze przedsiębiorstwa 110 4.2. Syntetyczny miernik przedsiębiorczości przedsiębiorstwa – ujęcie autorskie 118 4.3. Kapitał intelektualny a poziom przedsiębiorczości przedsiębiorstwa 123 4.4. Miernik przedsiębiorczości przedsiębiorstwa w obszarze innowacji – ujęcie autorskie 132 Rozdział 5. Przedsiębiorczość polskich małych i średnich przedsiębiorstw – badania własne 143 5.1. Metodologia badania przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw 143 5.2. Syntetyczny miernik przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw – wyniki 146 5.3. Przedsiębiorczość polskich przedsiębiorstw w obszarze innowacji – wyniki 152 5.4. Potencjał przedsiębiorczości badanych przedsiębiorstw 162 5.5. Konfrontacja wyników przeprowadzonych badań własnych w świetle dostępnych wyników badań wtórnych 168 Rozdział 6. Społeczny wymiar przedsiębiorczości jako strategiczny kierunek rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa 179 6.1. Społeczna odpowiedzialność i jej znaczenie w strategii działania przedsiębiorstwa 179 6.2. Społeczny wymiar przedsiębiorczości a zdolność konkurencyjna przedsiębiorstwa 194 6.3. Koncepcja pomiaru przedsiębiorczości przedsiębiorstwa w obszarze działań prospołecznych 203 6.4. Społeczna odpowiedzialność polskich przedsiębiorstw – próba oceny 218 Wnioski 226 Bibliografia 236 Załączniki 255 Spis rysunków 263 Spis tabel 265 Wykaz wzorów 267