Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Przegląd Socjologiczny t. 58 z. 3/2009(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 31,50 zł
29,93
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,57 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Przegląd Socjologiczny t. 58 z. 3/2009

Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis tre ści
Od redakcji .................... 7
ARTYKUŁY
Maria W ó j c i c k a – Zmiany w szkolnictwie wyższym z procesem bolońskim w tle ............. 9
Jacek K o c h a n o w s k i – Jakość demokracji jako (zapomniany) cel strategiczny procesu
bolońskiego. Szkic problematyki ......... 31
Agnieszka D z i e d z i c z a k - F o l t y n – O reformowaniu szkolnictwa wyższego
w Polsce w latach 1989–2009 i towarzyszącej temu debacie publicznej............................ 51
Kryspin K a r c z m a r c z u k – Modernizacja szkolnictwa wyższego w Polsce.
Perspektywa teorii refleksywnej modernizacji ....................................... 77
Andrzej B o c z k o w s k i – Skuteczność i użyteczność kształcenia
jako kategorie socjologiczne ............................................................................................... 93
Marta Z a h o r s k a – Sukcesy i porażki reformy edukacji ....................... 119
Kazimierz M u s i a ł – Reforma sektora publicznego w krajach nordyckich
a powrót do elitarności szkół wyższych ....................................... 143
Ewelina W e j b e r t - W ą s i e w i c z, Elżbieta P ę c z k o w s k a –
Problemy edukacji seksualnej w Polsce ........................................ 173
RECENZJE
Ks. prof. J. Mariański, „Społeczeństwo i moralność. Studia z katolickiej nauki społecznej
i socjologii moralności” – rec. Łukasz Kutyło ................................ 193
Jerzy K. Thieme, „Szkolnictwo wyższe. Wyzwania XXI wieku. Polska. Europa. USA”
– rec. Lucyna Prorok ................... 199
Lis t of con ten ts
Articles
Maria W ó j c i c k a – Changes in higher education against the background
of the bologna process ...................... 30
Jacek K o c h a n o w s k i – The Quality of Democracy as a (Forgotten) Strategic Aim
of the Bologna Process ........................................................................................................ 49
Agnieszka D z i e d z i c z a k - F o l t y n – On reforming higher education in Poland
in the period 1989–2009 ...................................................................................................... 75
Kryspin K a r c z m a r c z u k – Modernization of Higher Education in Poland.
The Perspective of Reflexive Modernization ...................................................................... 92
Andrzej B o c z k o w s k i – Effectiveness and usefulness of education
as sociological categories ............................... 117
Marta Z a h o r s k a – Successes and failures of the education reform .................. 142
Kazimierz M u s i a ł – A Return to Elitism in Higher Education
as Seen in the Context of Public Sector Reform in Nordic Countries .............................. 172
Ewelina W e j b e r t - W ą s i e w i c z, Elżbieta P ę c z k o w s k a – The problems
of sexual education in Poland ............. 192
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Zbigniew Bokszański

Profesor; kierownik Katedry Socjologii Kultury Uniwersytetu Łódzkiego; autor i współautor prac: Socjologia języka; Stereotypy a kultura; Tożsamość, interakcja, grupa; Młodzi Europejczycy o Polakach; Dimensions of Social Identity.

Inni Klienci oglądali również

3,00 zł

„Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa”. T. 1 - 13 Struktura rodziny górnośląskiej z perspektywy badań socjologicznych

Tematem wiodącym pierwszego tomu wznowionej edycji „Górnośląskich Studiów Socjologicznych” jest ukazanie tradycji i stanu badań społecznych na Górnym Śląsku w zakresie wybranych dziedzin, w których dorobek badawc...
4,60 zł

Zarządzanie Publiczne nr 3(29)/2014, Koło Krakowskie - Anna Giza: Czy społeczeństwo może uczyć się z doświadczenia? Problem podmiotowości społeczeństwa

Jerzy Hausner: Podmiotowość i ład instytucjonalny [Subjectivity and institutional order], doi: 10.7366/1898352932901, s. 7–16; Jarosław Górniak: Podmiotowość i struktura. Uwagi o koncepcji podmiotowości, realizmie krytycznym, motywacji do ...
22,10 zł

Przegląd Policyjny, nr 3(103) 2011

„Przegląd Policyjny” redagowany i wydawany przez Wyższą Szkołę Policji jest wydawnictwem o profilu naukowym, eksponującym w różnych aspektach, szeroko rozumianą działalność Policji. Historia „Przeglądu Policyjnego” sięga roku 1936, kiedy zos...
9,99 zł

Zeszyty Naukowe ALMAMER 2015 3(76) - Test 6 MWT jako ocena tolerancji wysiłkowej osób zdrowych | TEST 6 MWT AS AN ASSESSMENT OF EXERCISE TOLERANCE OF HEALTHY PEOPLE

„Zeszyty Naukowe” ALMAMER Szkoły Wyższej, (ISSN wersja drukowana do 2012 roku 1897-0249 ISSN wersja drukowana od 2013 roku 2299-5722, ISSN wersja elektroniczna PDF 2300-8083), są wydawnictwem ciągłym, ukazującym się od 1995 roku, z zakresu ...
2,00 zł

Studia Artystyczne Nr 3: Sztuka i kultura ludowa w badaniach i twórczości artystycznej - 01 Sztuka a sztuka ludowa. Rozważania o pojęciach, powinowactwie i relacjach. Rekonesans

„Studia Artystyczne” nr 3, są poświęcone kulturze i tematyce ludowej. Publikacja składa się z trzech części tematycznych, zawierających 20 tekstów autorskich, wprowadzenia oraz dodatku artystycznego. Część I, Teoretyczne rozprawy i r...
7,00 zł

Przekłady Literatur Słowiańskich. T. 1. Cz. 3: Bibliografia przekładów literatur słowiańskich (1990-2006) - 01 Przekłady bułgarsko-polskie

Tom stanowi kontynuację części 2 publikacji ciągłej zatytułowanej „Przekłady Literatur Słowiańskich”. T. 1, cz. 1: Wybory translatorskie 1990-2006. Ze względu na objętość przygotowana bibliografia została podzielona na trzy części dołączone...
2,00 zł

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 3: Konteksty językowe w edukacji, kulturze i sztuce - 08 Przejawy rozwoju świadomości językowej w okresie dzieciństwa i możliwości jej stymulowania

W trzecim tomie „Cieszyńskiego Almanachu Pedagogicznego”, noszącym tytuł "Konteksty językowe w edukacji, kulturze i sztuce", zostały poruszone niektóre zagadnienia rozumienia języka w kontekście wybranych podejść badawczych...
27,06 zł

Linguarum Silva. T. 3: Zmienność - stałość - różnorodność w dawnej i współczesnej polszczyźnie

Trzeci tom Linguarum Silva zatytułowany Zmienność – stałość – różnorodność w dawnej i współczesnej polszczyźnie składa się z trzech części. Pierwsza część (Zmienność – stałość – różnorodność w dawnej polszcz...
2,00 zł

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 2 (33): Edukacja wobec starości – tradycja i współczesność - 16 Geragogika jako subdyscyplina pedagogiczna — założenia i formy realizacji

Warto pochylić się nad starością, bo ta stanowi jeden z etapów ludzkiego życia – i to pewnie truizm. To, jaka jest, jak jest stereotypowo postrzegana i wreszcie, co zwykle umyka nam, kiedy patrzymy na ludzi starych – to rzecz inna. R...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!