MENU

Przenikanie mediów

(Miękka)

Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego

3.30  [ 4 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena katalogowa: 109,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 81,75 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

92,65
Dodaj do schowka
Dostępność: w magazynie
Duża liczba
Dostawa i płatność
Termin wysyłki
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
- Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie.
- Pozostałe zamówienia realizujemy w terminie deklarowanym na stronie produktu.
- Czas oczekiwania na zamówienie = wysyłka + dostawa przez przewoźnika.
Dostawa i płatność
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski; od 249 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Przedpłata (Przelewy24)
do 249 zł
od 249 zł
Dostawa 
- Kurier DPD
12,49 zł
0 zł
1 dzień
- Odbiór w punktach DPD
10,99 zł
0 zł
1 dzień
- InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł
0 zł
1 dzień
- ORLEN Paczka
9,99 zł
0 zł
1-2 dni
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
10,99 zł
0 zł
2 dni
- Pocztex
11,99 zł
0 zł
2 dni
- Odbiór w księgarni PWN
0 zł
0 zł
2-3 dni

Pobranie
do 249 zł
od 249 zł
Dostawa 
- Kurier DPD
16,49 zł
0 zł
1 dzień
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
14,99 zł
0 zł
1-2 dni
- Pocztex
15,99 zł
0 zł
2 dni
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Przenikanie mediów

Autorski podręcznik z elementami monografii prof. Macieja Mrozowskiego poświęcony mediom i ewolucyjnemu przejściu od mediów masowych do komunikacji sieciowej. Książka zawiera autorski przegląd wszystkich znaczących teorii w zakresie medioznawstwa oraz ich usystematyzowanie. Łączy przeszłość z teraźniejszością. Autor dowodzi, że przejście od mediów analogowych do komunikacji cyfrowej nie jest zerwaniem ciągłości, jak mogłoby wynikać z wielu prac dotyczących internetu. Wprawdzie w sferze mediów (technik komunikacyjnych) dokonał się głęboki przeskok, ale natura ludzka nie zmieniła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu latach. Mamy więc do czynienia z przyspieszonym i zintensyfikowanym procesem ewolucji, która stawia człowieka wobec nowych wyzwań, zagrożeń, szans i możliwości, ale nie zmienia jego natury i podstawowych potrzeb adaptacyjnych, co autor stara się w książce uwypuklić.

Książka ma formę uporządkowanego wywodu na osi diachronicznej (od dawniej do dziś i jutra) oraz synchronicznej (środki, instytucje, obrazy świata, odbiorcy), którego spoiwem jest ogólna teoria ewolucji jako narzędzie pomocnicze, pomagające wyjaśnić ewolucję mediów i komunikacji w perspektywie podstawowych problemów adaptacyjnych człowieka, a nie doktryna dominująca.

Odbiorcami książki są studenci, doktoranci i młodzi pracownicy nauki, którzy w jakimś zakresie zajmują się mediami, internetem, komunikacją społeczną (public relations, reklama, promocja).

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
Spis treści

Wstęp 9

I. ŚRODKI 13

1. Nim pojawiły się media masowe 15
Narodziny Homo sapiens 15
Mózg staje się umysłem 19
Obrazy w naszych głowach Meblowanie czaszki 23
Humanistyczny kontrapunkt 41
2. Znaki – dyskursy – media 45
Znak: znaczy co? 45
Tworzenie znaków 53
Dyskurs Władza ukryta w znakach 60
Człowiek jako medium
Od oralności do cielesności 65
Media masowe (Re)produkcja rzeczywistości 69
Szczypta teorii 83

II. INSTYTUCJE 99

3. Media masowe w perspektywie ewolucjonizmu 101
Drabina ewolucji Instytucjonalizacja natury, natura instytucji 101
Ewolucja mediów Ideologia i praktyka 109
Konsumpcjonizm i aktywizm sieciowy 128
Ewolucja w sieci Konwergencja i kolonizacja mediów 140
6 Spis treści
4. Funkcje i regulacja instytucji medialnych 157
Funkcje mediów Ramowanie ładu społecznego 159
Polityka medialna Regulowanie instytucji nadawczych 166
5. Polityka mediów Status i działanie nadawców 193
Typy instytucji nadawczych strukturujące struktury 193
Media prywatne Świat na sprzedaż 202
Telewizja komercyjna made in USA Studium przypadku 213
Media publiczne Mission impossible? 221
Telewizja polska S A Studium przypadku 237
Media społeczne i społecznościowe Zbiorowości realne i wirtualne 254
Podsumowanie 276

III. NARRACJE 283

6. Architektura narracji 285
Sytuacja dramaturgiczna 286
Konstruowanie opowieści 289
Konstruowanie newsa Studium przypadku 294
Opowieści mityczne 299
Dyskursywny porządek narracji 306
Deformalizacja dyskursów medialnych Indywidualizacja 317
Który dyskurs lepszy? Teoria hegemonii 323
7. Gatunkowe ramy narracji 333
O pochodzeniu i naturze gatunków 333
Narracje klasyczne 339
Narracje nowoczesne 348
Narracje ponowoczesne 365
8. Świat przedstawiany w mediach 377
Człowiek w świecie mediów (czynnik indywidualny) 378
Ład społeczny w świecie mediów (kontekst socjokulturowy) 395
9. Konstruowanie (nie)ładu posttradycyjnego: wektory zmian 425
Aktywność społeczna 427
Aktywność kulturalna 435
Aktywność ekonomiczna 443
Aktywność polityczna 452
Podsumowanie 462
Spis treści 7

IV. UŻYTKOWNICY 475

10. Rozumienie mediów 479
Przekaz Struktura aktywna 481
Odbiorca Przetwarzanie przekazu 484
Zasoby poznawcze 503
11. Efekty mediów Stare teorie w nowej perspektywie 531
Relacje społeczne w sieci 536
Człowiek w sieci 560
Zakończenie – i nowy początek 599

Literatura 607

Indeks rzeczowy 651
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Str109-123 od Przenikanie mediów mini.pdf(pdf)
132 KB

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Str109-123 od Przenikanie mediów mini.pdf(pdf)
132 KB

Inni Klienci oglądali również

46,43 zł
70,00 zł

Język perski Część IV język mediów

Czwarta część serii podręczników do nauki języka perskiego przeznaczona jest dla studentów z zaawansowaną znajomością perskiego i ma na celu zaznajomienie z oficjalnym językiem prasy, radia i telewizji. Zawiera przede wszystkim teksty ory...
55,95 zł
69,00 zł

Prawo mediów

Najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem szeroko rozumianych mediów: prasy, telewizji, radia i Internetu.W podręczniku omówiono:zasadę wolności wypowiedzi,regulacje dotyczące funkcjonowania nadawc&oacut...
75,65 zł
89,00 zł

Mosty zamiast murów

Wyobraź sobie, że jesteś na Ziemi sam, zupełnie sam, i możesz wybrać jedno z dwojga, książki lub ludzi. Często spotykam osoby ceniące sobie samotność, ale jest to możliwe tylko dzięki temu, że gdzieś na Ziemi, nawet bardzo daleko, są inni ludzie....
61,98 zł
89,90 zł

Jak w praktyce stosować nowe przepisy pakietu mobilności?

Pierwsze przepisy pakietu mobilności weszły w życie 20 sierpnia 2020 r., a kolejne zaczną obowiązywać sukcesywnie w następnych latach. I znacząco zmienią zasady wykonywania w Polsce i w Europie transportu drogowego oraz przewozów na potrzeby wła...
36,56 zł
49,35 zł

Technologie, które wykluczają

Technologie cyfrowe usprawniają procesy, przyspieszają podejmowanie decyzji i dostarczają nam wartościowych informacji. Za błyszczącym ekranem smartfona i komputera kryją się nie tylko fizyczne komponenty, które wprawiają te urządzenia w ruch. I...
23,64 zł
34,90 zł

Karkonosze laminowana mapa turystyczna 1:30 000

KarkonoszeNajwyższe pasmo górskie Sudetów to gratka dla wspinaczy, odnajdą się tu także trekkingowcy, rowerzyści i narciarze. Nasza dwustronnie laminowana mapa, opracowana we współpracy z doświadczonymi krajoznawcami z ...
123,71 zł
139,00 zł

Sternicy mediów

„Sternicy mediów” to pierwsza naukowa monografia o przywództwie dotyczącym zarządzania polskimi organizacjami medialnymi. Autor przedstawia w niej sposoby zarządzania, wartości i motywacje osób, które po 1989 r. wywarły największy wpływ na polskie m...
48,98 zł
59,00 zł

Monitoring wolności mediów w Europie

Monografia autorstwa Alicji Jaskierni stanowi cenną analizę mechanizmów monitoringu wolności mediów w Europie, prowadzonego przez istotne z punktu widzenia demokratyzacji życia publicznego organizacje regionalne, takie jak Rada Europy, Or...
75,65 zł
89,00 zł

Wykłady z filozofii mediów

Wykłady z filozofii mediów Jana Pawła Hudzika to oryginalna i pionierska publikacja na gruncie polskiego piśmiennictwa medioznawczego. Autor prezentuje krytyczne i całościowe spojrzenie na media, punktem wyjścia czyniąc perspektywę filoz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!