MENU

Przygotowanie szkoły wiejskiej do edukacji inkluzyjnej na przykładzie szkół powiatu bydgoskiego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2019

  • Autor: Beata Skotnicka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Przygotowanie szkoły wiejskiej do edukacji inkluzyjnej na przykładzie szkół powiatu bydgoskiego

W książce podjęto bardzo ważny problem edukacji inkluzyjnej, która staje się w Polsce coraz bardziej pożądanym modelem kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością. Dodatkową naukową wartość stanowi odniesienie problemu do wiejskiego środowiska, które na gruncie pedagogiki specjalnej nie było częstym obszarem naukowych eksploracji. Wcześniejsze opracowania dotyczące edukacji inkluzyjnej w większości dotyczyły środowisk miejskich.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 4
Rozdział 1. Niepełnosprawność i uczeń z niepełnosprawnością w świetle literatury przedmiotu – wybrane rozważania 13
	1.1. Pojęcie niepełnosprawności 13
	1.2. Modele niepełnosprawności 20
	1.3. Dziecko z niepełnosprawnością jako uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych 31
Rozdział 2. Formy kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w polskim systemie oświaty 39
	2.1. Przemiany kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością w polskim systemie oświaty – od segregacji do inkluzji 40
	2.2. Kształcenie segregacyjne uczniów z niepełnosprawnością 45
	2.3. Kształcenie integracyjne uczniów z niepełnosprawnością 48
	2.4. Kształcenie inkluzyjne (włączające) uczniów z niepełnosprawnością 54
	2.5. Kształcenie indywidualne uczniów z niepełnosprawnością 63
Rozdział 3. Wsparcie ucznia z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego w edukacji inkluzyjnej 66
	3.1. Pojęcie i koncepcje wsparcia społecznego 66
	3.2. Edukacja inkluzyjna a wsparcie ucznia z niepełnosprawnością i jego rodziny 76
	3.3. Prawo oświatowe jako podstawa działań wspierających ucznia z niepełnosprawnością  81
Rozdział 4. Specyfika środowiska wiejskiego jako przestrzeni życia i edukacji 95
	4.1. Środowisko i lokalność w aspekcie socjalizacyjnym i wychowawczym 95
	4.2. Środowisko lokalne miasta i wsi 104
	4.3. Specyfika środowiska wiejskiego 107
Rozdział 5. Edukacja na terenach wiejskich 115
	5.1. Szanse edukacyjne na terenach wiejskich 115
	5.2. Szkoła wiejska jako element środowiska lokalnego 123
Rozdział 6. Metodologiczne założenia badań własnych 139
	6.1. Cele i przedmiot badań 139
	6.2. Problem główny 141
	6.3. Metody, techniki i narzędzia badań 142
	6.4. Charakterystyka terenu badań 142
	6.5. Dobór próby, organizacja i przebieg badań 146
Rozdział 7. Przygotowanie ogólnodostępnej szkoły wiejskiej do edukacji inkluzyjnej 149
	7.1. Przygotowanie szkoły wiejskiej w obszarze infrastruktury 150
	7.2. Przygotowanie szkoły wiejskiej w obszarze kwalifikacji nauczycieli z pedagogiki specjalnej 153
	7.3. Przygotowanie szkoły wiejskiej w obszarze wsparcia nauczycieli 159
	7.4. Przygotowanie szkoły wiejskiej w obszarze wsparcia rodziny 169
	7.5. Przygotowanie szkoły wiejskiej w obszarze wsparcia ucznia z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego 172
Rozdział 8. Propozycje rozwiązań praktycznych – implikacje dla praktyki edukacji inkluzyjnej 178
	8.1. Od problemów do rozwiązań – refleksje ogólne ze zrealizowanego projektu badawczego 178
	8.2. W kierunku edukacji włączającej – propozycje zmian systemowych w kontekście teorii Urie Bronfenbrennera 181
		8.2.1. Propozycja działań na poziomie mikrosystemu 183
		8.2.2. Propozycja działań na poziomie mezosystemu 187	
		8.2.3. Propozycja działań na poziomie egzosystemu 192		
		8.2.4. Propozycja działań na poziomie makrosystemu 193
Zakończenie 197
Bibliografia 199
Wykaz tabel, wykresów i schematów 211
Summary 213
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

36,75 zł
52,50 zł

Szkolenie wstępne Instruktaż stanowiskowy Kierowca wózków widłowych (sztaplarek) i platformowych

Instruktaż stanowiskowy jest częścią szkolenia wstępnego (poprzedza go instruktaż ogólny), a zatem pracownik, uczeń lub praktykant muszą go odbyć przed dopuszczeniem do pracy na danym stanowisku. Cel, zakres i ilość godzin szkolenia zostały okre...
36,75 zł
52,50 zł

Szkolenie wstępne Instruktaż stanowiskowy Spawacz elektryczny

Instruktaż stanowiskowy jest częścią szkolenia wstępnego (poprzedza go instruktaż ogólny), a zatem pracownik, uczeń lub praktykant muszą go odbyć przed dopuszczeniem do pracy na danym stanowisku.Cel, zakres i ilość godzin szkolenia z...
161,70 zł
231,00 zł

Lokalne organizacje społeczne. Koła gospodyń wiejskich oraz stowarzyszenia i fundacje. Zasady działalności – Relacje z otoczeniem – Współpraca z samorządem (e-book z suplementem elektronicznym)

Małe organizacje lokalne powstają najczęściej jako odpowiedź na konkretną potrzebę społeczną lub problem, na którego skuteczne rozwiązanie przez instytucje centralne, w odczuciu społecznym, istnieją niewielkie szanse. Powodem powołania do życia ...
11,34 zł
12,60 zł

Nierówności w pracy, edukacji i służbie zdrowia: Wyzwania i skuteczne metody redukcji

Książka przedstawia tematykę nierówności społecznych w pracy, edukacji oraz służbie zdrowia. W rozdziale dotyczącym sprawiedliwości w pracy autor omawia kwestie związane z dyskryminacją i nierównymi szansami w zatrudnieniu i przedstawia s...
15,12 zł
18,90 zł

Intelektualizacja procesu nauczania a rozwój dyspozycji do gry sportowej na przykładzie piłki nożnej

Celowe kierowanie procesem szkolenia gracza wymaga nie tylko trafnego oddziaływania na sferę fizyczną i ruchową, ale – co jest bardzo istotne – na jego sferę umysłową, stanowiącą bazę kompleksowego działania w specyfice gry sportowej. Poszu...
29,64 zł
38,00 zł

Media w wychowaniu dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły

Niniejsza publikacja wnosi istotny wkład w toczący się dialog na temat wprowadzenia do szkół edukacji medialnej jako przedmiotu. Ukazuje i uświadamia szerokie spektrum zastosowania mediów we wszystkich procesach przebiegających w szkole. ...
25,80 zł
30,00 zł

Tadeusz Nowakowski, bydgoszczanin, dziennikarz, emigrant. Studia o literaturze bydgoskiej tom 2

Książka ta, będąc zbiorem indywidualnych wypowiedzi na temat osoby i twórczości Tadeusza Nowakowskiego, jest rodzajem naukowej dysputy, z zauważalnym akcentem emocjonalnym, a nierzadko również nostalgicznym. Powstał szkic portretu niemal ...
23,24 zł
29,80 zł

Koncepcja edukacji fizycznej Zdrowie Sport Rekreacja

Koncepcja edukacji fizycznej „Zdrowie, Sport, Rekreacja”, to programy nauczania wychowania fizycznego dla czterech etapów edukacyjnych. Jest to jedyny obecnie na rynku edukacyjnym spójny program kształcenia w zakresie wychowan...
14,04 zł
18,00 zł

Edukacja w kulturze. Kultura (w) edukacji

W niniejszej publikacji stanowisko autorów poszczególnych tekstów odzwierciedla pluralistyczny ogląd kultury szkoły. Szkoła jest tu rozumiana jako miejsce spotkań wielu odrębnych kulturowo istnień ludzkich, które w akcie int...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!