Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Mądry prezent na święta

Psychologia muzyki

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Autor: Julia Kaleńska-Rodzaj, Maria Chełkowska-Zacharewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka
Złóż zamówienie do 16-tej, wybierz dostawę ORLEN Paczka lub kurierem, a wyślemy je jeszcze dziś!

Psychologia muzyki

Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej.
Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki.
Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania.
"Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki."
Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
UWERTURA 7
1. Psychologia muzyki. Uniwersalność i interdyscyplinarność podejścia Julia Kaleńska-Rodzaj, Maria Chełkowska-Zacharewicz 7
CZĘŚĆ I 25
Muzyka i aktywność muzyczna z perspektywy psychologii muzyki i muzykologii 25
HOMO MUSICUS – umysł i ciało 27
2. Współczesna muzykologia wobec psychologii muzyki. O znaczeniu perspektywy psychologicznej w refleksji o muzyce Piotr Podlipniak 27
3. Podstawy działania ludzkiego systemu słuchowego Krzysztof Basiński 47
4. Korelaty mózgowe wykonawstwa muzycznego Karolina Czernecka 63
5. Poruszeni muzyką. Badania nad ruchem ciała w kontekście percepcji muzyki Agata Żelechowska 87
EMOSAPIENS – reakcje na muzykę 105
6. Reakcje emocjonalne na muzykę. Natura emocji w doświadczeniu muzycznym Maria Chełkowska-Zacharewicz 105
7. Efekt „tapety akustycznej” – ekstrawagancja czy strategia? Musique d’ameublement i audiomarketing Sylwia Makomaska 133
8. Muzykoterapia, czyli pogranicza nauki i sztuki. Praktyka, teoria, stan badań Ludwika Konieczna-Nowak 153
CZĘŚĆ II175
Działalność wykonawcza jako przedmiot badań i oddziaływań psychologiczno-edukacyjnych 175
ĆWICZENIE – niełatwa droga do sukcesu 177
9. Modele ćwiczenia instrumentalnego Stella Kaczmarek 177
10. Uzależnienie od uczenia się wśród muzyków Paweł Atroszko, Rafał Lawendowski 219
11. Pozytywna emocjonalność w ćwiczeniu gry na instrumencie. Rola radości i zainteresowania Zofia Mazur 241
12. Bez bólu nie ma efektów? Rola przekonań na temat bólu związanego z grą na instrumencie dla zdrowia muzyków Aleksandra Jacukowicz, Aleksandra Andysz 255
WYSTĘPOWANIE – konsonans umysłu i ciała 275
13. Trema jako złożona emocja koncertowa. Regulacja emocji podczas wystąpień publicznych Julia Kaleńska-Rodzaj 275
14. Trening mentalny wykonawcy. Mindfulness jako metoda rozwijania uwagi i radzenia sobie ze stresem Aleksandra Dembińska, Julia Kaleńska-Rodzaj 297
O Autorach 315
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

Muzyka religijna – między epokami i kulturami. T. 2 - 08 Pieśń "Boże, coś Polskę" w funkcji cytatu w polskiej muzyce artystycznej XX wieku

Książka podejmuje zagadnienia muzyki religijnej, traktowanej z perspektyw: muzykologicznej, historycznej i folklorystycznej. Przynosi informacje o twórcach muzyki religijnej, o działalności zespołów ją wykonujących, analizuje wybrane przy...

Wartości w muzyce. T. 2: Wartości kształcące i kształtowane u studentów w toku edukacji szkoły wyższej - 15 Edukacja oparta o wartości

Zdaniem redaktora tomu: „Postrzeganie przez studentów wartości w muzyce to świadome przyjmowanie, analizowanie własnych sądów i wyobrażeń, spostrzeganie cech i właściwości niezbędnych do tworzenia nowych pojęć, a także do nabywania ...

Psychologia zdrowia: konteksty i pogranicza - 12 Struktura roli zawodowej a syndrom wypalenia zawodowego lekarzy i pielęgniarek

Ideą książki jest pokazanie szerokiej perspektywy usytuowania problematyki psychologii zdrowia w różnych kontekstach teoretycznych i aplikacyjnych oraz w powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi. Ma ona stanowić rodzaj płaszczyzny dialogowej d...

Wartości w muzyce. T. 5: Interpretacja w muzyce jako proces twórczy - 05 Inspiracje religijne w twórczości Józefa Świdra

Celem niniejszego tomu jest ukazanie wieloaspektowego i złożonego problemu interpretacji w muzyce w jej współczesnym szerokim rozumieniu, tj. począwszy od koncepcji kompozytora, przez interpretatora muzyki, którym jest wykonawca (wykonawc...

Fortepian w twórczości Witolda Lutosławskiego - 01 Witold Lutosławski o percepcji; Rozdz. 1 Proces percepcji muzyki w zarysie

100/100 LUTOSŁAWSKI – rok 2013 Rokiem Witolda Lutosławskiego – książka Agnieszki Kopińskiej wpisuje się w trwający właśnie Rok Witolda Lutosławskiego. Praca niniejsza na bazie problematyki interpretacyjnej utwor&oacu...

Wartości w muzyce. T. 6: Muzyka współczesna - teatr - media - 13 Śląska pieśń ludowa "Już tu nocka" na 4-głosowy chór mieszany "a cappella" w opracowaniu artystycznym Jacka Glenca — tradycja i nowoczesność

Tom szósty wydawnictwa wielotomowego Wartości w muzyce to cenny zbiór poglądów artystów, muzykologów, pedagogów muzyki, dotyczących wartości estetycznych sztuki muzycznej, która jest atrakcyjnym instrume...

Muzyka religijna – między epokami i kulturami. T. 2 - 17 Inspiracje tradycją liturgiczną Wschodu i Zachodu w twórczości Arvo Pärta

Książka podejmuje zagadnienia muzyki religijnej, traktowanej z perspektyw: muzykologicznej, historycznej i folklorystycznej. Przynosi informacje o twórcach muzyki religijnej, o działalności zespołów ją wykonujących, analizuje wybrane przy...

Wartości w muzyce. T. 4: Muzyka w środowisku społecznym - 13 IX symfonia Ludwiga van Beethovena w aspekcie problemów wykonawczych partii chóralnej

Tom czwarty składa się z trzech części. Część I zatytułowana jest: Rozprawy teoretyczne. Artystyczne i społeczne uwarunkowania kultury muzycznej, zawiera dziesięć tekstów, począwszy od rozważań muzykologicznych, przez biografie współczesn...

Wartości w muzyce. T. 3: Zarys współczesnych kierunków badań nad wartościami w muzyce - 21 Powinowactwo sztuk w przestrzeni edukacji artystycznej

Podjęte tematy w tym tomie są odzwierciedleniem współczesnych kierunków badań nad wartościami w muzyce. Autorami tekstów są czynni nauczyciele akademiccy, artyści, dyrygenci, muzykolodzy, etnomuzykolodzy, pedagodzy rożnych dyscypli...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!