Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Nagrody na zakończenie roku szkolnego

Psychologia muzyki(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2020

  • Autor: Julia Kaleńska-Rodzaj, Maria Chełkowska-Zacharewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Psychologia muzyki

Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
UWERTURA 7
1. Psychologia muzyki. Uniwersalność i interdyscyplinarność podejścia Julia Kaleńska-Rodzaj, Maria Chełkowska-Zacharewicz 7
CZĘŚĆ I 25
Muzyka i aktywność muzyczna z perspektywy psychologii muzyki i muzykologii 25
HOMO MUSICUS – umysł i ciało 27
2. Współczesna muzykologia wobec psychologii muzyki. O znaczeniu perspektywy psychologicznej w refleksji o muzyce Piotr Podlipniak 27
3. Podstawy działania ludzkiego systemu słuchowego Krzysztof Basiński 47
4. Korelaty mózgowe wykonawstwa muzycznego Karolina Czernecka 63
5. Poruszeni muzyką. Badania nad ruchem ciała w kontekście percepcji muzyki Agata Żelechowska 87
EMOSAPIENS – reakcje na muzykę 105
6. Reakcje emocjonalne na muzykę. Natura emocji w doświadczeniu muzycznym Maria Chełkowska-Zacharewicz 105
7. Efekt „tapety akustycznej” – ekstrawagancja czy strategia? Musique d’ameublement i audiomarketing Sylwia Makomaska 133
8. Muzykoterapia, czyli pogranicza nauki i sztuki. Praktyka, teoria, stan badań Ludwika Konieczna-Nowak 153
CZĘŚĆ II175
Działalność wykonawcza jako przedmiot badań i oddziaływań psychologiczno-edukacyjnych 175
ĆWICZENIE – niełatwa droga do sukcesu 177
9. Modele ćwiczenia instrumentalnego Stella Kaczmarek 177
10. Uzależnienie od uczenia się wśród muzyków Paweł Atroszko, Rafał Lawendowski 219
11. Pozytywna emocjonalność w ćwiczeniu gry na instrumencie. Rola radości i zainteresowania Zofia Mazur 241
12. Bez bólu nie ma efektów? Rola przekonań na temat bólu związanego z grą na instrumencie dla zdrowia muzyków Aleksandra Jacukowicz, Aleksandra Andysz 255
WYSTĘPOWANIE – konsonans umysłu i ciała 275
13. Trema jako złożona emocja koncertowa. Regulacja emocji podczas wystąpień publicznych Julia Kaleńska-Rodzaj 275
14. Trening mentalny wykonawcy. Mindfulness jako metoda rozwijania uwagi i radzenia sobie ze stresem Aleksandra Dembińska, Julia Kaleńska-Rodzaj 297
O Autorach 315
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Julia Kaleńska-Rodzaj

Julia Kaleńska-Rodzaj – muzyk (klasa fortepianu, gitary, śpiewu), doktor psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

Specjalizuje się w psychologii muzyki, zwłaszcza w zagadnieniach psychologicznego przygotowania muzyka do występu publicznego i uwarunkowań sukcesu wykonawczego w muzyce. Głównym celem prowadzonej działalności naukowej i praktycznej jest rozwijanie świadomości, wiedzy i umiejętności psychologicznego przygotowania muzyka do występu w środowisku nauczycieli gry na instrumencie, rodziców i uczniów. Aby umożliwić muzykom korzystanie z profesjonalnej pomocy psychologicznej, założyła Krakowski Ośrodek Doradztwa dla Artystów KODA (www.koda.krakow.pl), w ramach którego prowadzi konsultacje indywidualne i warsztaty dla muzyków na różnych etapach edukacji muzycznej. Jest redaktorką trzech podręczników z zakresu psychologii muzyki (m.in. Psychologia muzyki, 2020, PWN), organizatorką wielu wydarzeń promujących psychologię muzyki w Polsce.

Maria Chełkowska-Zacharewicz

Psycholog, muzyk (klasa śpiewu), trener, doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, adiunkt na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Badawczo zajmuje się psychologicznymi aspektami muzycznego funkcjonowania człowieka. Autorka i współautorka monografii, rozdziałów i artykułów naukowych. W ramach projektu Strefa Harmonii wspiera muzyków na różnych etapach kariery poprzez rozwijanie elastyczności i odporności psychologicznej. Pracuje indywidualnie z muzykami oraz realizuje swoje autorskie programy, m.in. „Radość z muzyki” w ramach warsztatów stacjonarnych i online. W swojej pracy wykorzystuje trening akceptacji i zaangażowania, w którym podnosi swoje kompetencje m.in. dzięki inicjatywom Association for Contextual Behavioral Science i ACBS Polska, których jest członkinią. Jest organizatorką wydarzeń promujących psychologię muzyki w Polsce, pełni też funkcję regionalnego reprezentanta European Society for the Cognitive Sciences of Music i członka rady wykonawczej tego stowarzyszenia.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

4,99 zł

Psychologia i zagadnienie wartości

Artykuł Stanisława Brzozowskiego „Psychologia i zagadnienie wartości” ukazał się po raz pierwszy w piśmie „Przegląd Społeczny” 1906, nr 10 z 21 maja i nr 11 z 26 maja. Część końcowa (akapit od słów „Dyskusje z powod...
4,99 zł

Psychologia uwagi

"Psychologia uwagi" autorstwa Théodule Ribot z 1888 roku w przekładzie J. K. Potockiego. Théodule-Armand Ribot (1839-1916) to francuski psycholog i filozof. Uczył się w Lycée de St Brieuc. Od 1856 roku zaczął pracować jak...
4,99 zł

Choroby woli

"Choroby woli" autorstwa Théodule Ribot z 1883 roku w przekładzie J. K. Potockiego. Théodule-Armand Ribot (1839-1916) to francuski psycholog i filozof. Uczył się w Lycée de St Brieuc. Od 1856 roku zaczął pracować jako nau...
4,99 zł

Umysł i ciało

Dzieło Aleksandra Baina, jednego z głównych przedstawicieli psychologii doświadczalnej. Fragment: „Bezwładność nie może być przypisana przyjemności, przykrości, wyobrażeniu, o ile je poznajemy zmysłem zewnętrznym: przynależy ona tylko fizy...
4,99 zł

Współczesna psychologija pozytywna w Anglii

"Psychologia uwagi" autorstwa Théodule Ribot z 1870 roku w przekładzie Juliana Ochorowicza. Théodule-Armand Ribot (1839-1916) to francuski psycholog i filozof. Uczył się w Lycée de St Brieuc. Od 1856 roku zaczął pracować ...
4,99 zł

Choroby osobowości

"Choroby osobowości" autorstwa Théodule Ribot z 1885 roku w przekładzie J. K. Potockiego. Théodule-Armand Ribot (1839-1916) to francuski psycholog i filozof. Uczył się w Lycée de St Brieuc. Od 1856 roku zaczął pracować ja...
4,99 zł

Dusiołek

Ballada Bolesława Leśmiana (1877–1937), poety, prozaika, eseisty, krytyka literackiego, pochodząca z tomu Łąka. Leśmian stworzył odrębny świat poetycki, pełen elementów fantastycznych i zaczerpniętych z folkloru, był obdarzony niezwykłą wy...
1,99 zł

Muzyka religijna – między epokami i kulturami. T. 2 - 08 Pieśń "Boże, coś Polskę" w funkcji cytatu w polskiej muzyce artystycznej XX wieku

Książka podejmuje zagadnienia muzyki religijnej, traktowanej z perspektyw: muzykologicznej, historycznej i folklorystycznej. Przynosi informacje o twórcach muzyki religijnej, o działalności zespołów ją wykonujących, analizuje wybrane przy...
1,49 zł

Wartości w muzyce. T. 2: Wartości kształcące i kształtowane u studentów w toku edukacji szkoły wyższej - 15 Edukacja oparta o wartości

Zdaniem redaktora tomu: „Postrzeganie przez studentów wartości w muzyce to świadome przyjmowanie, analizowanie własnych sądów i wyobrażeń, spostrzeganie cech i właściwości niezbędnych do tworzenia nowych pojęć, a także do nabywania ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!