Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu?
Wyróżnienie w konkursie „Książka dla trenera” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu
W książce omówiono popularne tezy, niepoparte wynikami naukowych badań empirycznych, i mity na temat metod nauczania, wychowania, pomocy psychopedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Przedstawiono psychologiczne mechanizmy i wyjaśniono, dlaczego łatwo dać się uwieść pseudonauce, kierując się dobrymi intencjami.
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki. "(...) to książka niezwykle ważna, potrzebna i rzadka. Autor rozprawia się z obecnymi w edukacji mitami nie tylko z pozycji obiektywnego obserwatora, lecz także aktywnego praktyka nierzadko wcześniej uwikłanego w ich rozpowszechnianie, co zwiększa wiarygodność przekazu. Niezwykle cenne są odwołania do literatury i rzetelne "śledztwa", jakie przeprowadził, aby ustalić pochodzenie niektórych pseudonaukowych koncepcji. Napisana przystępnym językiem z pewnością znajdzie szerokie grono odbiorców wśród nauczycieli, rodziców zainteresowanych głębiej edukacją swoich dzieci i - na co szczerze liczę - wśród reformatorów edukacji i osób decydujących o jej kształcie".
dr Tomasz Witkowski
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8107-073-7
- ISBN druku: 978-83-8092-820-6
- EAN: 9788381070737
- Liczba stron: 496
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
PODZIĘKOWANIA | str. 9 WPROWADZENIE | str. 13 ROZDZIAŁ 1 PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA JAKO DZIEDZINY NAUKI | str. 25 ROZDZIAŁ 2 KOMPETENCJA KRYTYCZNEGO MYŚLENIA | str. 50 ROZDZIAŁ 3 "DLACZEGO NIE DZIAŁA, SKORO UWAŻAM, ŻE DZIAŁA?" | str. 71 CZĘŚĆ I MODA NA "NEURO" | str. 97 ROZDZIAŁ 4 WYGIMNASTYKOWAĆ MÓZG? | str. 99 ROZDZIAŁ 5 ZAPROGRAMOWAĆ NEUROLINGWISTYCZNIE | str. 130 ROZDZIAŁ 6 POMAGAĆ INTEGROWAĆ SENSORYCZNIE | str. 160 ROZDZIAŁ 7 BYĆ NEURODYDAKTYCZNYM INNOWATOREM | str. 188 CZĘŚĆ II NAUCZANIE BEZ DOWODÓW EFEKTYWNOŚCI | str. 211 ROZDZIAŁ 8 STOCZYĆ SIĘ Z PIRAMIDY DALE'A | str. 213 ROZDZIAŁ 9 UTONĄĆ W ZŁUDZENIACH STYLÓW UCZENIA SIĘ | str. 230 ROZDZIAŁ 10 WYSZUKAĆ (JAKĄŚ) INTELIGENCJĘ | str. 254 ROZDZIAŁ 11 PODWYŻSZAĆ SAMOOCENĘ UCZNIÓW | str. 282 ROZDZIAŁ 12 POZNAĆ MOC GRUPOWĄ KLASY | str. 301 CZĘŚĆ III WYCHOWANIE, INTERWENCJA, TERAPIA | str. 329 ROZDZIAŁ 13 CZY NAUCZYCIEL JEST "WYKRYWACZEM KŁAMSTW" UCZNIÓW? | str. 331 ROZDZIAŁ 14 CZY SZKOŁOM GROZI "IDEOLOGIA GENDER"? | str. 354 ROZDZIAŁ 15 CZY RELIGIA W SZKOLE JEST GWARANCJĄ MORALNEGO WYCHOWANIA? | str. 392 ROZDZIAŁ 16 CZY WYZWOLENIE RODZICÓW UCZNIA Z "UWIKŁANIA" MOŻE MU POMÓC? | str. 417 ROZDZIAŁ 17 CZY DEBRIEFING PO SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZAPOBIEGA PTSD? | str. 431 ROZDZIAŁ 18 CZY FREUD I SPÓŁKA MAJĄ JESZCZE COŚ DO POWIEDZENIA W SZKOLE? | str. 458 NA ZAKOŃCZENIE | str. 485 INFORMACJA O AUTORZE | str. 495