Public relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość
PR nie ma ostatnio dobrej prasy. Kojarzony jest bowiem z manipulowaniem informacją, czasem wręcz z kłamstwem,
a często z tzw. czarnym PR-em. Zarazem firmy, rządy i wszelkie inne organizacje muszą posiąść umiejętność skutecznego komunikowania się z klientami oraz obywatelami. I o tym właśnie jest książka.
Celem autora jest przekazanie wiedzy, w tym wyników najnowszych badań, na temat public relations i wizerunku firm. Książka ma formę praktycznego przewodnika działań PR w zakresie współpracy z prasą oraz innymi mediami, komunikacji wewnętrznej i komunikacji kryzysowej, sponsoringu, lobbingu, wprowadzania zasad ładu korporacyjnego oraz innych działań wpływających na kształtowanie pożądanego wizerunku.
Działania public relations cały czas się zmieniają, ponieważ zmieniają się media. Rewolucyjne okazało się rozpowszechnienie internetu, a później portali społecznościowych. Sprowadzenie public relations do przedsięwzięć realizowanych wyłącznie w internecie byłoby jednak nieporozumieniem. Nie sprawdziły się prognozy, że tradycyjny PR się kończy. Rację natomiast mieli ci, którzy wskazywali na potrzebę synergii pomiędzy tradycyjnymi technikami PR a nowymi mediami.
Książka pozwoli nie tylko pogłębić wiedzę na temat technik public relations, ale także poznać zasady praktycznego działania. Zawarte są w niej informacje na temat współpracy z mediami, dziesiątki technik radzenia sobie
z trudnymi pytaniami dziennikarzy oraz zasady przygotowywania materiałów prasowych; ponadto omówiono działania, jakie trzeba podjąć w odniesieniu do wydawnictw firmowych i organizacji imprez firmowych, zasady zawierania umów sponsorskich, wykorzystania internetu i radzenia sobie z sytuacją kryzysową w celu ochrony wizerunku firmy. Wykorzystanie w książce schematów i rysunków pomaga w szybkim zrozumieniu i opanowaniu najważniejszych technik
i metod PR w celu ich wdrożenia w praktyce.
***
Dr Wojciech Budzyński – autor jednej z pierwszych książek na temat public relations w języku polskim. Od ponad 30 lat zajmuje się problematyką negocjowania i zawierania umów handlowych oraz kształtowania wizerunku firm. Prowadzi z tego zakresu wykłady w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz szkolenia dla biznesu, jest aktywnym doradcą firm. Doświadczenie zdobywał jako dyrektor dużego przedsiębiorstwa handlowego, szef dwóch jego oddziałów za granicą, doradca ministra gospodarki, starszy ekspert Banku Światowego. Prowadził negocjacje handlowe na wszystkich siedmiu kontynentach. Jest autorem ponad 50 książek, wydanych w kraju i za granicą.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8175-040-0
- ISBN druku: 978-83-7561-291-2
- Liczba stron: 298
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Wprowadzenie Rozdział 1. Uwarunkowania działań wizerunkowych 1.1. Istota nowoczesnego public relations 1.2. Relacje pomiędzy wizerunkiem a reputacją 1.3. Psychologiczne aspekty wywierania wpływu na otoczenie 1.4. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe 1.5. Wykorzystanie współczesnych koncepcji komunikowania 1.6. Rodzaje technik kreowania wizerunku Rozdział 2. Public relations a koncepcja społecznej odpowiedzialności 2.1. Kultura organizacyjna promowanego podmiotu 2.2. Społeczna odpowiedzialność jako uwarunkowanie wizerunku 2.3. Społeczna reakcja jako forma społecznej odpowiedzialności 2.4. Formalne uwarunkowania działań w ramach społecznej odpowiedzialności Rozdział 3. Przygotowanie działań public relations 3.1. Decyzje w zakresie struktury organizacyjnej 3.2. Zakres przedsięwzięć początkowych 3.3. Metody wstępnych badań wizerunku 3.4. Prowadzenie monitoringu mediów Rozdział 4. Przyjęcie strategii działań public relations 4.1. Strategia według koncepcji promocyjnej 6M 4.2. Określenie misji i celów działania 4.3. Identyfikacja grup docelowych 4.4. Ustalanie zasad finansowania public relations 4.5. Dobór treści, technik i koncepcji badania skuteczności Rozdział 5. Tworzenie programu działań public relations 5.1. Elementy programu public relations 5.2. Koncepcja doboru technik i treści oddziaływania 5.3. Kompleksowy program kształtowania wizerunku Rozdział 6. Techniki tworzenia tożsamości promowanego podmiotu 6.1. Relacje pomiędzy wizerunkiem a tożsamością 6.2. System identyfikacji wizualnej 6.3. Decyzje dotyczące wdrażania systemu Rozdział 7. Media relations, czyli techniki współpracy z prasą 7.1. Zasady współpracy z dziennikarzami 7.2. System informacji bieżącej do prasy 7.3. Konferencja reporterska, briefing i przyjęcie prasowe 7.4. Etapy organizacji konferencji prasowej Rozdział 8. Posługiwanie się wywiadem prasowym 8.1. Wykorzystanie wywiadu jako techniki media relations 8.2. Zasady prowadzenia wywiadu dla prasy drukowanej 8.3. Specyfika wywiadu radiowego i telewizyjnego 8.4. Techniki odpowiedzi na trudne pytania dziennikarza Rozdział 9. Prowadzenie działań public relations w internecie 9.1. Możliwości kreowania wizerunku poprzez sieć 9.2. Wykorzystanie internetu do współpracy z dziennikarzami 9.3. Wizerunkowe aspekty strony WWW 9.4. Kreowanie wizerunku poprzez media społecznościowe 9.5. Wykorzystanie technik SEO PR Rozdział 10. Przekazywanie treści promocyjnych poprzez wydawnictwa własne 10.1. Rodzaje tradycyjnych i elektronicznych wydawnictw własnych 10.2. Wydawnictwa ukierunkowane na środowisko wewnętrzne 10.3. Wykorzystanie zewnętrznych wydawnictw własnych Rozdział 11. Organizacja promocyjnych imprez firmowych 11.1. Promocyjne wykorzystanie seminarium i konferencji 11.2. Działania public relations przy okazji targów i wystaw 11.3. Dni otwartych drzwi ukierunkowane na środowisko lokalne 11.4. Obchody rocznicowe jako możliwość promocji w otoczeniu zewnętrznym Rozdział 12. Prowadzenie działalności sponsoringowej i lobbingowej 12.1. Sponsoring jako metoda zdobycia uznania społecznego 12.2. Zasady zawierania umów sponsorskich 12.3. Kreowanie wizerunku w wyniku działań lobbingowych Rozdział 13. Wykorzystanie technik komunikacji wewnętrznej 13.1. Potrzeby komunikacyjne pracowników 13.2. Cele i zadania komunikacji wewnętrznej 13.3. Zasady wykorzystania technik komunikacji wewnętrznej Rozdział 14. Relacje inwestorskie wykorzystywane przez spółki 14.1. Cele i adresaci relacji inwestorskich 14.2. Specyficzne techniki relacji inwestorskich 14.3. Corporate governance, czyli zasady ładu korporacyjnego w spółce Rozdział 15. Przygotowanie procedur ochrony wizerunku w sytuacji kryzysowej 15.1. Zasady zarządzania kryzysami wizerunkowymi 15.2. Identyfikacja potencjalnych zagrożeń wizerunkowych 15.3. Tworzenie procedur postępowania w formie książki kryzysowej Rozdział 16. Wykorzystanie koncepcji wizerunku równoległego w public relations 16.1. Uwarunkowania powstania wizerunku równoległego 16.2. Istota wizerunku równoległego 16.3. Nowe podejście do koncepcji kreowania wizerunku 16.4. Wizerunek równoległy jako jedno ze źródeł wartości promowanego podmiotu Zakończenie. Prowadzenie działań public relations z poszanowaniem wartości Literatura