MENU

Publiczne prawo gospodarcze. Zarys wykładu

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena katalogowa: 65,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,10 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

58,50
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Publiczne prawo gospodarcze. Zarys wykładu

Drugie zaktualizowane wydanie podręcznika zawiera kompleksowe, a zarazem przystępne omówienie rozległych i skomplikowanych regulacji prawnych składających się na publiczne prawo gospodarcze. Przedstawia zarówno podstawowe dla tej dziedziny zagadnienia, takie jak prawo: działalności gospodarczej, konkurencji, zamówień publicznych czy partnerstwa publiczno-prywatnego, jak i rzadziej spotykane w tego typu opracowaniach regulacje dotyczące prawa rynku kapitałowego czy prawa własności przemysłowej. W książce zostały uwzględnione założenia zmian zwłaszcza z zakresu prawa:


rynku kapitałowego,
ochrony konkurencji,
zamówień publicznych,
partnerstwa publiczno-prywatnego,
lotniczego
- nad którymi w chwili oddawania jej do druku trwały prace legislacyjne.

Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla studentów prawa, administracji oraz ekonomii, a także pracowników organów administracji publicznej. Może stanowić cenną lekturę dla przedsiębiorców, szczególnie tych działających we wspomnianych sektorach gospodarki.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 15

Rozdział I
Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej | str. 19
1. Zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce i Unii Europejskiej | str. 21
1.1. Podstawowe informacje | str. 21
1.2. Zasada wolności gospodarczej i jej realizacja w prawie polskim | str. 22
1.3. Swobody rynku wewnętrznego jako podstawa podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w Unii Europejskiej | str. 25
2. Działalność gospodarcza i przedsiębiorca | str. 29
2.1. Działalność gospodarcza | str. 29
2.1.1. Pojęcie działalności gospodarczej | str. 29
2.1.2. Sfery działalności gospodarczej | str. 32
2.1.3. Zarobkowy charakter działalności gospodarczej | str. 36
2.1.4. Wykonywanie działalności gospodarczej w sposób zorganizowany i ciągły | str. 36
2.2. Przedsiębiorca | str. 38
2.2.1. Pojęcie przedsiębiorcy w prawie prywatnym i prawie publicznym | str. 38
2.2.2. Osoba fizyczna | str. 39
2.2.3. Osoba prawna | str. 43
2.2.4. Jednostki organizacyjne, które posiadają zdolność prawną | str. 46
2.2.5. Spółka cywilna i jej wspólnicy | str. 47
2.2.6. Wykonywanie działalności gospodarczej we własnym imieniu | str. 49
2.2.7. Status przedsiębiorcy a wpis do rejestru | str. 50
2.3. Mikroprzedsiębiorcy, mali i średni przedsiębiorcy | str. 52
3. Rejestracja przedsiębiorców | str. 54
3.1. Podstawowe informacje | str. 54
3.2. Krajowy Rejestr Sądowy | str. 56
3.2.1. Geneza i funkcje Krajowego Rejestru Sądowego | str. 56
3.2.2. Wpis do Krajowego Rejestru Sądowego | str. 58
3.2.3. Zasada jawności Krajowego Rejestru Sądowego | str. 63
3.2.4. Podmioty podlegające rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym | str. 67
3.3. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej | str. 70
3.3.1. Organizacja i zadania Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej | str. 70
3.3.2. Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej | str. 71
3.3.3. Funkcje Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej | str. 77
3.4. Punkty kontaktowe | str. 79
4. Obowiązki przedsiębiorcy związane z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej | str. 82
5. Prawa przedsiębiorcy związane z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej | str. 85
6. Status prawny podmiotów zagranicznych | str. 93
6.1. Podstawowe informacje | str. 93
6.2. Osoby zagraniczne | str. 94
6.3. Przedsiębiorcy zagraniczni | str. 96
6.4. Usługodawcy | str. 100
7. Reglamentacja działalności gospodarczej | str. 102
7.1. Podstawowe informacje | str. 102
7.2. Koncesje | str. 104
7.3. Zezwolenia, licencje i zgody na wykonywanie działalności gospodarczej | str. 114
7.4. Działalność regulowana | str. 116
8. Kontrola działalności gospodarczej | str. 120

Rozdział II
Publiczne prawo konkurencji | str. 128
1. Podstawowe informacje | str. 128
2. Porozumienia ograniczające konkurencję | str. 131
2.1. Porozumienie ograniczające konkurencję - zagadnienia ogólne | str. 131
2.2. Wyjątki od zakazu porozumień ograniczających konkurencję | str. 132
2.3. Ustalanie bezpośrednio lub pośrednio cen i innych warunków zakupu lub sprzedaży towarów | str. 134
2.4. Porozumienia kontyngentowe | str. 136
2.5. Porozumienia podziałowe | str. 137
2.6. Porozumienia dyskryminujące | str. 137
2.7. Umowy wiązane | str. 138
2.8. Porozumienia ograniczające dostęp do rynku | str. 139
2.9. Zmowy przetargowe | str. 140
2.10. Skutek zawarcia porozumień ograniczających konkurencję - nieważność | str. 140
2.11. Obowiązek współdziałania z Prezesem UOKiK | str. 141
3. Nadużywanie pozycji dominującej | str. 142
3.1. Nadużywanie pozycji dominującej - zagadnienia ogólne | str. 142
3.2. Narzucanie nieuczciwych warunków umowy | str. 143
3.3. Ograniczenie produkcji, zbytu lub postępu technicznego ze szkodą dla kontrahentów lub konsumentów | str. 144
3.4. Stosowanie w podobnych umowach z osobami trzecimi uciążliwych lub niejednolitych warunków umów, stwarzających zróżnicowane warunki konkurencji | str. 145
3.5. Uzależnianie zawarcia umowy od przyjęcia lub spełnienia przez drugą stronę innego świadczenia niemającego rzeczowego ani zwyczajowego związku z przedmiotem umowy | str. 146
3.6. Przeciwdziałanie ukształtowaniu się warunków niezbędnych do powstania bądź rozwoju konkurencji | str. 147
3.7. Narzucanie przez przedsiębiorcę uciążliwych warunków umów przynoszących mu nieuzasadnione korzyści | str. 147
3.8. Podział rynku według kryteriów terytorialnych, asortymentowych lub podmiotowych | str. 147
4. Kontrola koncentracji przedsiębiorców | str. 148
4.1. Koncentracja przedsiębiorców - zagadnienia ogólne | str. 148
4.2. Połączenie dwóch lub więcej samodzielnych przedsiębiorców | str. 150
4.3. Przejęcie kontroli | str. 150
4.4. Nabycie przez przedsiębiorcę części mienia innego przedsiębiorcy | str. 151
4.5. Unijne aspekty koncentracji | str. 151
4.6. Postępowanie w sprawach koncentracji | str. 152
5. Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów | str. 152
5.1. Zagadnienia ogólne | str. 152
5.2. Stosowanie postanowień wzorców umów, które zostały wpisane do rejestru postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone | str. 154
5.3. Naruszenie obowiązku udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji | str. 156
5.4. Nieuczciwe praktyki rynkowe i czyny nieuczciwej konkurencji jako praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów | str. 157
5.5. Decyzje w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów | str. 158
6. Pomoc publiczna | str. 158
6.1. Źródła prawa pomocy publicznej | str. 159
6.2. Pojęcie i rodzaje pomocy publicznej | str. 160
6.3. Przesłanki pomocy publicznej | str. 162
6.4. Test inwestora prywatnego | str. 164
6.5. Rodzaje dopuszczalnej pomocy państwa | str. 166
6.6. Pomoc regionalna | str. 168
6.7. Pomoc horyzontalna | str. 169
6.8. Pomoc sektorowa | str. 169
6.9. Pomoc de minimis | str. 170
6.10. Postępowanie w sprawach dotyczących pomocy publicznej | str. 171
6.11. Postępowanie prenotyfikacyjne | str. 174
6.12. Kontrola sądowa rozstrzygnięć organów Unii Europejskiej | str. 175
6.13. Uprawnienia Prezesa UOKiK w zakresie monitorowania pomocy przyznanej przez państwo | str. 175
6.14. Obowiązek zwrotu pomocy publicznej | str. 176

Rozdział III
Zwalczanie nieuczciwej konkurencji. Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym | str. 177
1. Zagadnienia ogólne | str. 177
2. Czyny nieuczciwej konkurencji | str. 178
3. Katalog nazwanych czynów nieuczciwej konkurencji | str. 180
3.1. Wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa | str. 180
3.2. Fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług | str. 182
3.3. Wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług | str. 184
3.4. Naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa | str. 185
3.5. Nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy | str. 185
3.6. Naśladownictwo produktów | str. 186
3.7. Pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie | str. 186
3.8. Utrudnianie dostępu do rynku | str. 187
3.9. Przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną | str. 188
3.10. Delikt nieuczciwej konkurencji w zakresie urządzeń niedozwolonych | str. 188
3.11. Nieuczciwa lub zakazana reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji | str. 189
3.12. Czyn nieuczciwej konkurencji w zakresie sprzedaży premiowanej | str. 190
3.13. Organizowanie systemu sprzedaży lawinowej | str. 191
3.14. Delikt nieuczciwej konkurencji w działalności sklepów dyskontowych | str. 191
4. Odpowiedzialność cywilnoprawna za naruszenie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji | str. 192
5. Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym | str. 193
5.1. Nieuczciwe praktyki rynkowe. Zagadnienia ogólne | str. 193
5.2. Wprowadzające w błąd działania i zaniechania oraz praktyki agresywne jako nazwane nieuczciwe praktyki rynkowe | str. 194
5.3. "Czarna lista" nieuczciwych praktyk rynkowych | str. 197
5.4. Szczególne nieuczciwe praktyki rynkowe, czyli system argentyński oraz stosowanie kodeksu dobrych praktyk, którego postanowienia są sprzeczne z prawem | str. 199
5.5. Odpowiedzialność cywilna za naruszenie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym | str. 200

Rozdział IV
Prawo zamówień publicznych | str. 202
1. Podstawowe informacje | str. 203
2. Zamówienia publiczne - ogólna charakterystyka | str. 205
2.1. Istota zamówień publicznych | str. 205
2.2. Zasady udzielania zamówień publicznych | str. 207
3. Strony postępowania o udzielenie zamówienia publicznego | str. 209
3.1. Zamawiający | str. 209
3.2. Wykonawca | str. 214
4. Przedmiot zamówień publicznych | str. 222
4.1. Opis przedmiotu zamówienia | str. 222
4.2. Pojęcie dostawy | str. 225
4.3. Pojęcie usług | str. 226
4.4. Roboty budowlane | str. 226
5. Tryby udzielania zamówień publicznych | str. 227
5.1. Przetarg nieograniczony | str. 228
5.2. Przetarg ograniczony | str. 234
5.3. Negocjacje z ogłoszeniem | str. 235
5.4. Dialog konkurencyjny | str. 237
5.5. Negocjacje bez ogłoszenia | str. 238
5.6. Zamówienia z wolnej ręki | str. 239
5.7. Zapytanie o cenę | str. 240
5.8. Partnerstwo innowacyjne | str. 241
5.9. Licytacja elektroniczna | str. 243
6. Odrębne procedury w ramach zamówień publicznych | str. 244
7. Umowa w sprawie zamówień publicznych | str. 245
8. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych | str. 252
9. Środki ochrony prawnej | str. 254
9.1. Odwołanie | str. 254
9.2. Skarga | str. 259
10. Podsumowanie | str. 262

Rozdział V
Zamówienia publiczne w projektach współfinansowanych z funduszy strukturalnych | str. 264
1. Podstawowe informacje | str. 265
1.1. Programy operacyjne w perspektywie 2014-2020 | str. 266
1.2. Podstawy prawne | str. 269
2. Umowa o dofinansowanie projektu | str. 271
3. Zasady udzielania zamówień w projektach | str. 272
3.1. Szacowanie wartości zamówienia | str. 272
3.2. Procedury podprogowe | str. 273
3.3. Kwalifikowalność wydatków | str. 277
4. Kontrola zamówień udzielonych w ramach projektów współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych | str. 278
4.1. Rodzaje kontroli | str. 279
4.2. Instytucje kontrolujące | str. 280
4.3. Roczny plan kontroli | str. 281
5. Nieprawidłowości w procesie realizacji polityki spójności | str. 283
5.1. Nieprawidłowości pojedyncze i systemowe | str. 283
5.2. Kategorie nieprawidłowości | str. 285
6. Konsekwencje naruszenia przepisów prawa zamówień publicznych | str. 287
6.1. Korekty finansowe | str. 288
6.2. Taryfikator korekt | str. 289
6.3. Odpowiedzialność beneficjentów wydatkujących środki z funduszy unijnych | str. 291

Rozdział VI
Partnerstwo publiczno-prywatne | str. 294
1. Podstawowe informacje | str. 294
2. Regulacja normatywna partnerstwa publiczno-prywatnego | str. 297
3. Obszary wykorzystania partnerstwa publiczno-prywatnego | str. 299
4. Ryzyka w partnerstwie publiczno-prywatnym | str. 300
5. Analizy przedrealizacyjne | str. 303
6. Warianty PPP | str. 304
7. Wybór partnera prywatnego | str. 307
8. Umowa o PPP | str. 309
9. Spółka PPP | str. 312

Rozdział VII
Umowa koncesji na roboty budowlane lub usługi | str. 314
1. Podstawowe informacje | str. 314
1.1. Wprowadzenie | str. 314
1.2. Ustawa o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi | str. 314
1.3. Istota umów koncesji | str. 319
1.4. Organ właściwy w sprawie umów koncesji | str. 320
2. Cele i zasady związane z instytucją umowy koncesji | str. 321
3. Wyłączenia z zakresu stosowania ustawy | str. 322
4. Strony umowy koncesji | str. 326
4.1. Konflikt interesów | str. 327
4.2. Wykluczenie wykonawców | str. 328
4.3. Wymogi kwalifikacyjne | str. 333
5. Postępowanie w sprawie zawarcia umowy koncesji | str. 335
5.1. Zasady postępowania | str. 335
5.2. Komunikacja w postępowaniu | str. 337
5.3. Szacowanie wartości umów koncesji | str. 338
5.4. Wszczęcie postępowania | str. 339
5.5. Ogłoszenie o koncesji | str. 340
5.6. Zaproszenie do ubiegania się o zawarcie umowy koncesji | str. 341
5.7. Koncesje in-house | str. 341
5.8. Przebieg postępowania | str. 346
5.9. Wybór najkorzystniejszej oferty | str. 348
6. Umowa koncesji | str. 349
6.1. Pojęcie umowy | str. 349
6.2. Modyfikacja umowy koncesji | str. 351
6.3. Rozwiązanie umowy koncesji | str. 356
6.4. Unieważnienie umowy koncesji | str. 357
7. Środki ochrony prawnej | str. 357
7.1. Uwagi wprowadzające | str. 357
7.2. Legitymacja procesowa i terminy wnoszenia środków odwoławczych | str. 358

Rozdział VIII
Prawo rynku kapitałowego | str. 360
1. Podstawowe informacje | str. 362
1.1. Podstawy prawne | str. 362
1.2. Pojęcie i funkcje rynku kapitałowego | str. 364
1.3. Struktura rynku kapitałowego | str. 366
1.4. Zasady obrotu | str. 373
1.5. Ogólny opis obrotu | str. 377
1.5.1. Upublicznienie spółki (oferta publiczna). Wprowadzenie papierów wartościowych do publicznego obrotu | str. 377
1.5.2. Obrót papierami wartościowymi (akcjami) | str. 384
1.6. Pojęcie i podział instrumentów finansowych | str. 387
2. Ogólna charakterystyka spółki publicznej | str. 390
2.1. Pojęcie spółki publicznej | str. 390
2.2. Specyfika spółki publicznej | str. 391
3. Podmioty organizujące oraz obsługujące obrót | str. 394
3.1. Spółki prowadzące rynek regulowany | str. 394
3.2. Firmy inwestycyjne | str. 394
3.3. Podstawowe usługi firm inwestycyjnych na rynku kapitałowym | str. 395
3.4. Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych | str. 396
3.5. Systemy ochrony bezpieczeństwa obrotu i inwestorów | str. 397
4. Instytucje zbiorowego inwestowania | str. 398
4.1. Tworzenie funduszu inwestycyjnego | str. 398
4.2. Rodzaje funduszy inwestycyjnych | str. 399
4.3. Podstawowe prawa i obowiązki uczestnika funduszu inwestycyjnego | str. 401
4.3.1. Prawa i obowiązki o charakterze majątkowym | str. 401
4.3.2. Prawa i obowiązki o charakterze niemajątkowym | str. 403
5. Nadzór nad rynkiem kapitałowym | str. 404
5.1. Komisja Nadzoru Finansowego jako organ administracji publicznej | str. 405
5.2. Zadania i funkcje Komisji Nadzoru Finansowego | str. 406
5.3. Postępowania sprawdzające Komisji Nadzoru Finansowego | str. 407
5.3.1. Postępowanie wyjaśniające | str. 407
5.3.2. Postępowanie kontrolne | str. 408
5.4. Środki nadzorcze Komisji Nadzoru Finansowego | str. 409
5.5. Środki ochrony prawnej | str. 412

Rozdział IX
Prawo lotnicze | str. 415
1. Miejsce prawa lotniczego w polskim systemie prawa | str. 416
2. Podstawowe pojęcia prawa lotniczego | str. 417
2.1. Przestrzeń powietrzna | str. 417
2.2. Statek powietrzny i jego załoga | str. 418
2.3. Lotniska i porty lotnicze | str. 420
2.4. Przewoźnik lotniczy | str. 422
3. Przedmiotowy podział prawa lotniczego | str. 423
3.1. Porządek i bezpieczeństwo żeglugi powietrznej | str. 423
3.1.1. Konwencja chicagowska wraz załącznikami | str. 423
3.1.2. System zarządzania przestrzenią powietrzną | str. 426
3.1.3. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego | str. 428
3.1.4. Badanie wypadków i incydentów lotniczych | str. 428
3.2. Odpowiedzialność przewoźnika lotniczego | str. 430
3.2.1. Odpowiedzialność wobec pasażera statku powietrznego | str. 430
3.2.1.1. System warszawsko-montrealski | str. 430
3.2.1.2. Rozporządzenie 261/2004 | str. 432
3.2.2. Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną na ziemi | str. 433
3.3. Lotnicze prawo karne | str. 435
3.4. Ochrona środowiska | str. 436
3.5. Lotnicze prawo gospodarcze | str. 437
4. Lotnicza działalność gospodarcza | str. 439
4.1. Przewóz lotniczy | str. 439
4.2. Zarządzanie lotniskiem użytku publicznego | str. 441
4.3. Wykonywanie obsługi naziemnej | str. 441
4.4. Szkolenie personelu lotniczego | str. 443
5. Administracja lotnictwa cywilnego w Polsce | str. 444
5.1. Minister właściwy do spraw transportu | str. 444
5.2. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego | str. 444
5.3. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej | str. 446
5.4. Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych | str. 446

Rozdział X
Prawo własności przemysłowej | str. 449
1. Podstawowe informacje | str. 450
1.1. Własność intelektualna | str. 450
1.2. Własność przemysłowa | str. 452
2. Przedmioty własności przemysłowej | str. 453
2.1. Podstawowe informacje | str. 453
2.2. Wynalazek | str. 454
2.3. Wzór użytkowy | str. 458
2.4. Wzór przemysłowy | str. 459
2.5. Znak towarowy | str. 461
2.6. Oznaczenie geograficzne | str. 467
3. Prawa wyłączne | str. 468
3.1. Treść prawa wyłącznego | str. 469
3.2. Zasada czasowej ochrony | str. 469
3.3. Zasada terytorializmu | str. 469
3.4. Wyczerpanie prawa | str. 470
4. Zasady uzyskania praw wyłącznych | str. 470
4.1. Podstawowe informacje | str. 470
4.2. Zgłaszający | str. 471
4.3. Zgłoszenie | str. 473
4.4. Prawo pierwszeństwa | str. 473
4.5. Opłaty | str. 475
4.6. Decyzja i dokument potwierdzający uzyskanie prawa | str. 475
4.7. Ogłoszenia urzędowe - publikatory | str. 475
4.8. Rejestry | str. 476
5. Środki zaskarżenia | str. 476
5.1. Wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy | str. 476
5.2. Sprzeciw - actio popularis | str. 477
5.3. Skarga do sądu administracyjnego | str. 478
6. Systemy ochrony własności przemysłowej | str. 478
6.1. Procedura regionalna | str. 478
6.1.1. Patent europejski | str. 479
6.1.2. Znaki towarowe Unii Europejskiej | str. 479
6.1.3. Wspólnotowy wzór przemysłowy | str. 480
6.1.4. Wspólnotowy system ochrony oznaczeń geograficznych | str. 480
6.2. Procedura międzynarodowa | str. 481
6.2.1. Międzynarodowe zgłoszenie patentowe | str. 481
6.2.2. Międzynarodowy znak towarowy | str. 481
6.2.3. Międzynarodowy wzór przemysłowy | str. 482
7. Obrót własnością przemysłową | str. 482
8. Ustanie praw wyłącznych | str. 484
9. Struktura i zadania Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej | str. 485
10. Rzecznik patentowy | str. 486
11. Odpowiedzialność cywilna | str. 487

O autorach | str. 489
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,62 zł
14,90 zł

Likwidacja lub zawieszenie działalności gospodarczej

Podatnik prowadzący działalność gospodarczą może stanąć przed koniecznością jej czasowego zawieszenia lub nawet zakończenia. Likwidacja działalności gospodarczej wiąże się z określonymi obowiązkami, w tym z terminowym sporządzeniem spisu z natury, jego...
184,50 zł
205,00 zł

Prawo o prokuraturze. Komentarz

W komentarzu omówiono rewolucyjne zmiany w zasadach działania prokuratury wprowadzone przez nową ustawę - Prawo o prokuraturze.Autorzy szczegółowo przedstawiają m.in. nowy szeroki zakres uprawnień Prokuratora Generalnego, w tym:
17,50 zł
25,00 zł

Metody zarządzania wartością publiczną

Wartość publiczna jest nową koncepcją, dopiero kształtującą się tak w teorii, jak i w praktyce zarządzania organizacjami publicznymi. Żeby wartość publiczną dostarczać społeczeństwu, niezbędne jest stosowanie odpowiednich narzędzi. Podstawową ich typol...
61,20 zł
68,00 zł

Szkolnictwo branżowe w nowym prawie oświatowym

Publikacja omawia zmiany w kształceniu zawodowym wprowadzające nowe typy szkół, tj. branżowe szkoły I i IIstopnia. Dodatkowo dotychczasowe 4-letnie technikum zostanie przekształcone w technikum o 5-letnim okresie kształcenia. Zmiany obejmują tak...
18,92 zł
22,00 zł

Ochrona uzasadnionych oczekiwań w międzynarodowym prawie inwestycyjnym

Tematem monografii jest ochrona uzasadnionych oczekiwań w międzynarodowym prawie inwestycyjnym na podstawie standardu uczciwego i sprawiedliwego traktowania. W swoich badaniach autor zajmuje się analizą koncepcji uzasadnionych oczekiwań i omówie...
15,52 zł
19,90 zł

Główny księgowy w jednostkach sektora publicznego

"Z e-booka można dowiedzieć się m.in.: na czym polega w praktyce wykonanie obowiązku zatrudnienia głównego księgowego w jednostkach i jakie są od niego wyjątki, na podstawie jakich umów mogą być zatrudniani główn...
45,00 zł
50,00 zł

Postępowanie sądowoadministracyjne. Zarys wykładu

W podręczniku omówiono m.in.:prawne formy działania organów administracji publicznej kontrolowane przez sądy administracyjne oraz sądową kontrolę działalności administracji publicznej,procesową pozycję organu administrac...
17,64 zł
19,60 zł

RÓŻNE OBLICZA TRANSFORMACJI W POLSCE I NA ŚWIECIE Aspekty społeczne, gospodarcze i polityczne

Współczesny świat stoi w obliczu głębokich zmian. Kryzys klimatyczny, wyczerpywanie się zasobów przyrodniczych, rosnące nierówności dochodowe, majątkowe, w dostępie do czystego powietrza, opieki zdrowotnej, wzrost napięć w wymiarze...
15,52 zł
19,90 zł

ZMIANY PRAWA 2017 plusy i minusy

Plusy i minusy zmian w podatkach wprowadzanych w 2017 r., to publikacja zawierająca przegląd zmian w przepisach podatkowych wprowadzanych w 2017 r. Zawiera krótkie opisy 25 zmian wprowadzonych w podatkach dochodowych (PIT i CIT) oraz w ustawie o...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!