Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Reflectivity in Pre-Service Teacher Education: A Survey of Theory and Practice - 02 Reflectivity in teacher development(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2012

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Neofilologiczne

  • Autor: Danuta Gabryś-Barker

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 6,00 zł
5,54
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,46 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Reflectivity in Pre-Service Teacher Education: A Survey of Theory and Practice - 02 Reflectivity in teacher development

Książka Danuty Gabryś-Barker to monografia poświęcona miejscu refleksyjności oraz – mającego w niej swe źródło – refleksyjnego sposobu nauczania w praktyce przyszłych i obecnych nauczycieli języka obcego. Praca stanowi zarówno ważną pozycję z dziedziny dydaktyki języka obcego, jak i istotną, opartą na doświadczeniu dydaktycznym, wypowiedź w sprawie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu nauczycieli. Rozdział pierwszy poświęcony jest charakterystyce nauczycieli jako grupy zawodowej, w szczególności nauczycieli początkujących. W rozdziale drugim Autorka podejmuje próbę zdefiniowania refleksyjności i refleksyjnego nauczania w celu określenia ich miejsca w rozwoju zawodowym nauczyciela. Rozdziały trzeci i czwarty opisują narzędzia rozwoju refleksyjności: pamiętnik nauczyciela oraz tzw. zdarzenia krytyczne (critical incidents) jako istotny element refleksji. Ostatni rozdział pracy przedstawia badanie przeprowadzone przez Autorkę na grupie słuchaczy nauczycielskiego kolegium języków obcych – przyszłych nauczycieli języka angielskiego. Celem badania było wykształcenie umiejętności refleksyjnego podejścia do nauczania już w początkowym etapie rozwoju zawodowego nauczyciela. Podstawę badania stanowią tu dla Autorki pamiętniki pisane przez słuchaczy, w których identyfikowali i interpretowali zdarzenia krytyczne, jakie zaszły w klasie uczniów podczas odbywania przez nich rocznej praktyki pedagogicznej w szkole. Wnioski z badań są bardzo optymistyczne i ukazują rozwój samoświadomości młodych nauczycieli oraz wzrost ich motywacji do nauczania po wprowadzeniu modelu nauczania refleksyjnego, opartego na prowadzeniu pamiętnika nauczyciela.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
List of Contents

Acknowledgements / 9
Preface / 11

Chapter 1
Teachers as a professional group / 15
1.1 Introduction / 15
1.2 Stages in teacher professional and career development / 16
1.3 Motivation to teach / 19
1.3.1 Defining motivation to teach and its components / 19
1.3.2 A sample study of pre-service teachers’ motivations / 25
1.4 Individual differences and systems of beliefs / 30
1.4.1 Teachers’ beliefs about teaching / 30
1.4.2 Self-concept and teacher identity / 32
Defining the concepts / 32
The process of professional identity development / 36
1.4.3 Pre-service teachers’ sense of the teaching profession / 41
Metaphors of teaching in teachers’ narratives / 41
A sample study of pre-service teachers’ metaphoric categorisation of teaching / 42
Pre-service vs in-service teachers’ professional identities / 48
1.5 Pre-service teachers’ initial development / 51
1.5.1 Challenges faced and thematic concerns expressed / 51
1.5.2 A sample study of pre-service teachers’ challenges and areas of concerns / 53
The study group /  53
The thematic areas of concerns / 53
The pre-service teachers’ comments on project theme choices / 57
1.6 Pre-service teachers in the period of school placement / 58
1.6.1 Teaching practice: its functions and learning dimensions / 58
1.6.2 A sample study of trainees’ evaluation of school-based experiences / 64
1.7 Summary: The profile of a pre-service teacher / 68

Chapter 2
Reflectivity in teacher development / 71
2.1 Introduction / 71
2.2 Reflection and reflectivity / 74
2.2.1 Defining reflectivity (an overview of different perspectives) / 74
2.2.2 Different levels of reflection / 75
2.2.3 Teachers in action: levels of reflection / 78
2.2.4 Reflection in teaching / 79
2.2.5 Domains in teachers’ reflectivity (empirical data) / 80
2.3 Teaching as a knowledge-constructing process / 84
2.3.1 Knowledge construction as a process / 84
2.3.2 Expert vs novice knowledge / 86
2.3.3 Critical thinking and problem solving as attributes of knowledge construction / 87
2.3.4 Experiential learning as learning about teaching / 90
2.4 Reflective practice in learning to teach / 93
2.4.1 Defining reflective practice and its characteristics / 93
2.4.2 Diagnosing pre-service teachers’ reflectivity (empirical data) / 98
2.5 Pre-service teachers’ training in reflective teaching / 99
2.5.1 Areas and focus of reflection development / 99
2.5.2 Classroom research as a form of reflectivity development / 102
Action research as reflection on FL teaching and learning / 102
The stages of AR projects / 105
Difficulties in carrying out AR projects at the pre-service level / 108
2.6 Summary: Creating a new reflective practitioner / 109

Chapter 3
From critical incidents to critical events in classroom practice / 112
3.1 Introduction / 112
3.2 The nature of attention and consciousness / 114
3.3 Teacher presence and classroom awareness / 117
3.4 Critical incidents (CIs) / 119
3.4.1 Defining a critical incident / 119
3.4.2 I dentifying, describing and analysing critical incidents / 126
3.4.3 Studies of critical incidents in teaching / 131
An experienced vs a novice teacher (a case study on CIs) / 131
The impact of critical incidents / 132
Affect-triggering occurences as critical incidents / 134
“Seeking satisfaction” / 135
“Bumpy moments” in teaching / 137
3.5 The cognitive focus of CI analysis: thinking skills / 139
3.6 The affective focus of CI analysis: appraisal systems in teaching / 140
3.6.1 The nature of appraisal values / 140
3.6.2 Tools of appraisal measurement / 143
3.6.3 A sample study of appraisal systems in teaching / 144
3.7 Summary: From a critical incident to a critical event / 148

Chapter 4
Diary studies in developing teachers’ reflectivity / 151
4.1 Introduction / 151
4.2 Teacher narratives as a way of constructing professional knowledge / 152
4.3 Teacher diaries (journals) as tools of professional development / 158
4.3.1 F unctionalities of diaries / 158
4.3.2 Characteristics of diaries / 160
4.3.3 How to write a diary / 162
General guidelines / 162
Structuring and analysing a diary entry (an example) / 164
Pre-service teachers’ diary writing / 166
4.4 Sample studies / 167
4.4.1 The thematic concerns of diaries: an overview of focus areas / 167
4.4.2 Stages in teacher development / 168
4.4.3 Journal writing as a way of developing reflective thinking / 171
4.4.4 The major diary concerns of pre-service teachers / 172
4.4.5 Emotional and cognitive dissonance in L2 teachers’ development / 174
4.4.6 Affectivity in language learning experiences / 178
4.4.7 Diary as a self-assessment tool / 179
4.4.8 Teacher learning – student learning / 181
4.4.9 Pre-service teachers’ perceptions of diary writing / 183
4.5 Summary: Teacher stories in diaries / 186

Chapter 5
A study of pre-service teachers’ development through diary use / 190
5.1 Introduction / 190
5.2 Project design / 193
5.2.1 Research focus / 193
5.2.2 Pre-service teachers as a study sample and the teaching context / 195
5.2.3 Data collection tools / 197
The one-year teacher diary / 197
Narrative text / 199
5.2.4 Procedures / 200
5.3 Data presentation and analysis / 201
5.3.1 Narrative texts on perceptions of oneself as a pre-service teacher / 201
5.3.2 I dentification of CIs and their topic focus / 204
Topic concerns of pre-service teachers / 204
My beginnings / 208
In the middle / 210
Towards the end / 211
Shifts in concerns: a comparison / 212
5.3.3 Analysing critical incidents / 214
Ways of reflecting / 214
Examples of the trainees’ diary entries and their own analysis / 215
My beginnings / 215
In the middle / 219
Towards the end / 223
A comment on trainees’ ways of reflecting across the three stages / 226
5.3.4 Self-evaluation: successes and failures / 228
My beginnings / 228
In the middle / 232
Towards the end / 236
Success vs failure rate at different stages: a comparison / 239
5.3.5 My year at school – trainees’ final evaluation of themselves / 240
Conceptualising teaching / 240
Self-evaluation: strong and weak points / 241
A way forward / 244
5.4 Summary: Becoming reflective as an evolving process / 245

Epilogue: On improving teacher training paradigms / 250

Appendix: Unedited sample diary entries / 263
References / 271
Index of names / 293
Subject index / 301

Streszczenie / 307
Zusammenfassung / 308
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

3,00 zł

Education of Tomorrow. Since education in family to system aspects of education - Wojciech Wiesner, Bogusław Ogrodnik: Role of models in swimming education

Contemporary post-modren family as the "family of risk" The contemporary family is a post-modern one. Unfortunately, it is frequently a dysfunctional family which fulfils its basic roles (bio-psychical, economic, socio-determining, socio-psyc...
6,00 zł

Reflectivity in Pre-Service Teacher Education: A Survey of Theory and Practice - 06 Epilogue: On improving teacher training paradigms; Appendix: Unedited sample diary entries; References

Książka Danuty Gabryś-Barker to monografia poświęcona miejscu refleksyjności oraz – mającego w niej swe źródło – refleksyjnego sposobu nauczania w praktyce przyszłych i obecnych nauczycieli języka obcego. Praca stanowi zarówno...
3,00 zł

Education of Tomorrow. Since education in family to system aspects of education - Karolina Kaliszewska, Teresa Żółkowska: Education for diversity

Contemporary post-modren family as the "family of risk" The contemporary family is a post-modern one. Unfortunately, it is frequently a dysfunctional family which fulfils its basic roles (bio-psychical, economic, socio-determining, socio-psyc...

Christmas Teacher Resources

Jak narodziła się tradycja kolędowania? Co znaczyły życzenia kolędników was hail? Czy dziś rozumiemy staroangielskie kolędy? Kto pierwszy całował się pod jemiołą? Jak rodzina królewska wylansowała modę na świąteczną choinkę? Czym ró...
3,00 zł

Education of tomorrow. Education, and other forms of activity of adults - Krystyna Duraj-Nowakowa: Introduction to scientific writing by developing doctoral dissertation

The investigations on the mystery of science and its personal knowledge of uncertainty, as the poet Kabir – the master, used to say: “When you have knowledge, you use a torch to show the way. When you are enlightened, you become a torch.&rd...
3,50 zł

Readings in Second Language Acquisition - 03 Morphosyntactic development

Praca zbiorowa Readings in Second Language Acquisition pod redakcją naukową Danuty Gabryś-Barker stanowi przegląd najistotniejszych tematów związanych z przyswajaniem języka angielskiego jako obcego. Autorzy prezentują nie tylko zagadnienia doty...
12,00 zł

Services in Europe – diagnosis and development perspectives

At present, services constitute over half of gross added value of the entire global economy. In economically well-developed countries such as France, Great Britain, Italy or Luxembourg, this share amounts to 82%-85% in each of these countries. It is si...
11,50 zł

Sociologizing Corruption Risk - 02 Rozdz. 4-6. The Customs Service Officers...; Corruption Risks and the Informal Aspects of Organizational...; Corruption in the Perceptions of the Customs Service...

Publikacja stanowi socjologiczne spojrzenie na problematykę zagrożenia zachowaniami korupcyjnymi w instytucjach państwowych na przykładzie Służby Celnej RP. Istotą pracy jest ukazanie problemu ryzyka korupcyjnego z możliwie szerokiej, wielopłaszczyznow...
4,50 zł

Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers - 11 Regional education as a significant area of preschool educational activities

Problematyka pracy pod redakcją dr hab. Beaty Pituły i dr Anny Waligóra-Huk koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia kultywowania i tworzenia tradycji regionalnych przez nauczycieli krajów Grupy Wyszehradzkiej (Polski, Cz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!