MENU

Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji - 01 Rozdział pierwszy, Pojęcie reklamy

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Telewizja, Radio, Film

  • Autor: Piotr Ślęzak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji - 01 Rozdział pierwszy, Pojęcie reklamy

Niniejsza książka przedstawia delikty w zakresie reklamy. Uwzględnia ona „dwutorowość” regulacji w prawie polskim. Obejmuje zagadnienia reklamy jako czynu niedozwolonego w świetle Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz działania reklamowe adresowane do konsumentów w kontekście Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Publikacja zawiera informacje przydatne zwłaszcza dla studentów takich kierunków, jak: organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, zarządzanie, ekonomia czy administracja, oraz osób zawodowo związanych z produkcją i wykorzystaniem reklamy.

Autor stara się w sposób przystępny omówić kryteria, które decydują o tym, że konkretną reklamę należy uznać za nieuczciwą, a także wskazywać sytuacje, kiedy określone reklamy uznawane są za dozwolone. Z tych względów książka stanowi materiał dydaktyczny dla studentów oraz swego rodzaju poradnik dla osób pracujących w stacjach telewizyjnych i radiowych oraz w redakcjach prasowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 7
Wstęp 9

Rozdział pierwszy
Pojęcie reklamy 16

Rozdział drugi
Klauzule generalne w prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji 23
1. Klauzula generalna z art. 3 ust. 1 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 23
A. Definicja czynu nieuczciwej konkurencji 23
B. Działanie 26
C. Sprzeczność z prawem 27
D. Dobre obyczaje 30
E. Stosunek klauzuli generalnej z art. 3 u.z.n.k. do klauzuli generalnej z art. 16 u.z.n.k. 33
2. Klauzula generalna z art. 4 ust. 1 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 36

Rozdział trzeci
Reklama sprzeczna z prawem 40

Rozdział czwarty
Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka 44

Rozdział piąty
Reklama wprowadzająca w błąd 49

Rozdział szósty
Reklama nierzeczowa 57

Rozdział siódmy
Reklama ukryta 62

Rozdział ósmy
Reklama uciążliwa 68

Rozdział dziewiąty
Reklama porównawcza 72

Zakończenie 79

Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 80

Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 94

Akty prawne 108
Orzecznictwo 110
Ważniejsza literatura 112
Résumé 117
Zusammenfassung 119
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

24,21 zł
26,90 zł

JA czyli, jak zmienić siebie

Dzisiaj i Ty możesz zapoznać się z pierwszą polską publikacją motywacyjną, cieszącą się uznaniem już 20 lat, opartą na polskich realiach, skierowaną do Polaków i napisaną przez Polaka! UWAGA: Do tej pory sprzedało się ponad 50...
12,40 zł
15,90 zł

Jak mieć zgrabną sylwetkę?

Książka dla każdego, kto chce zdrowo się odżywiać, unikać szkodliwej żywności i cieszyć się zgrabną sylwetką.Zamiast liczyć kalorie i starać się zmieścić w odpowiednim przedziale BMI - autorka książki pokazuje, że wystarczy zmienić przyzwyczajeni...
7,41 zł
9,50 zł

Jak ozdabiać paznokcie

Poradnik „Jak ozdabiać paznokcie” przeznaczony jest dla amatorek malowania paznokci i projektowania nowych wzorków w sposób łatwy i przyjemny. Pokazane w nim zostały triki wykonania motylka, kwiatka, tęczy i wiele innych cieka...
12,00 zł
16,00 zł

Zakażenia szpitalne w jednostkach opieki zdrowotnej. Rozdział 10

Rozdział 10 z publikacji pt. "Zakażenia szpitalne w jednostkach opieki zdrowotnej" redakcja Małgorzata Bulanda, Jadwiga Wójkowska-Mach. Pierwszy na rynku wydawniczym podręcznik, w którym uwzględniono wszystkie elementy konieczne...
20,70 zł
23,00 zł

Tomasz z Akwinu jako filozof

To nieprawda, że filozofia i metafizyka jest dla wybranych, że jest niedostępna dla nas, laików pracujących w pocie czoła na chleb codzienny. Każdy z nas może się nauczyć myślenia filozoficznego, bo filozofia opiera się na poznaniu otaczającej n...
6,31 zł
7,01 zł

Jak odbudować stracone zaufanie?

Książka jest poradnikiem przedstawiającym podstawowe powody, dzięki którym przestajemy ufać naszym partnerom, przyjaciołom, bliskim oraz co najważniejsze jak odzyskać utracone do nas zaufanie, które wcześniej straciliśmy. Jest to rzecz ni...
35,91 zł
39,90 zł

Self-Reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości

Na naszych oczach, wbrew obiegowej opinii o bezstresowym wychowaniu, dorasta pokolenie dzieci i młodzieży, które na co dzień zmaga się ze zbyt wysokim poziomem stresu. W rezultacie mamy wśród młodej generacji eksplozję problemów em...
5,40 zł
7,20 zł

Zdrowie publiczne. Rozdział 7

ROZDZIAŁ 7 Z PUBLIKACJI PT. "ZDROWIE PUBLICZNE" REDAKCJA NAUKOWA TERESA BERNADETTA KULIK, ANNA PACIAN. Zdrowie Publiczne jest dziedziną interdyscyplinarną skupiającą zagadnienia zarówno z zakresu medycyny, ekonomii, prawa, zarządzania,...
3,20 zł
4,26 zł

Doskonalenie jakości w bankach. Rozdział 1. Jakość jako podstawa reorganizacji firmy

Na obecnym etapie rozwoju rynku usług bankowych w Polsce często w działalności banków nie wystarczy już tylko kształtowanie świadomości i postaw projakościowych pracowników banków oraz konstruowanie i wdrażanie systemów zarz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!