Rekrutacja i selekcja artystów w kontekście twórczości organizacyjnej
Przedmiotem refleksji teoretycznej i badań empirycznych w monografii są procesy rekrutacji i selekcji artystów z uwzględnieniem aspektów twórczości organizacyjnej. Podjęto próbę zidentyfikowania, kim są osoby odpowiedzialne za tworzenie obsad widowisk artystycznych oraz jakimi metodami i instrumentami posługują się w pracy zawodowej. Rozpoznano źródła pomysłów i inspiracji do przeprowadzenia procesów rekrutacji i selekcji, a także opisano przebieg tych procesów.
Choć niemożliwy jest transfer specyficznych – często niekonwencjonalnych – technik rekrutacji i selekcji ze sfery sztuki do sfery biznesu, to pewne atrybuty twórczości organizacyjnej procesów rekrutacji i selekcji stanowią uniwersalny kanon. Monografia może więc być zarówno źródłem cennych wskazówek dla pracowników sektora kultury, jak i ciekawą egzemplifikacją dla menedżerów innego typu organizacji.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8142-938-2
- ISBN druku: 978-83-8142-937-5
- Liczba stron: 178
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1. Rekrutacja i selekcja artystów 13 1.1. Procesy rekrutacji i selekcji w tradycyjnym ujęciu 13 1.2. Współczesne oblicza rekrutacji i selekcji 16 1.3. Artyści jako podmiot zarządzania zasobami ludzkimi 23 1.4. Organizacje zatrudniające artystów 30 Rozdział 2. Twórczość organizacyjna w procesach rekrutacji i selekcji 35 2.1. Twórczość – ustalenia terminologiczne 35 2.2. Czteroaspektowy model badania twórczości 37 2.3. Poziomy uprawiania twórczości 44 2.4. Twórczość z perspektywy istoty działania organizacji 49 2.5. Twórczość versus odtwórczość w procesach rekrutacji i selekcji 56 Rozdział 3. Metodyka badań własnych 61 3.1. Rezultaty badań wstępnych 61 3.2. Założenia ontologiczno-epistemologiczne i problematyka badań właściwych 71 3.3. Opis i uzasadnienie procedury badań 72 3.4. Model interpretacji wyników badań 76 Rozdział 4. Przejawy twórczości organizacyjnej rekrutacji i selekcji w narracjach artystów 81 4.1. Reżyser filmowy 81 4.2. Dyrektor teatru muzycznego 87 4.3. Dyrektor zespołu folklorystycznego 92 4.4. Dyrektor teatru lalek 96 4.5. Kierownik muzyczny kapeli 99 4.6. Aktorka 102 4.7. Śpiewaczka 105 4.8. Skrzypaczka 108 4.9. Epizodysta 110 Rozdział 5. Specyfika procesów rekrutacji i selekcji artystów w kontekście twórczości organizacyjnej – synteza, interpretacja i dyskusja wyników badań własnych 115 5.1. Twórczy pozyskujący i twórczy pozyskiwani 115 5.2. Twórczość poszukiwań sposobów rekrutacji i selekcji 122 5.3. Warunki tworzenia procesów rekrutacji i selekcji 124 5.4. Rekrutacja i selekcja jako produkt twórczości organizacyjnej 129 5.5. Ograniczenia zrealizowanych badań własnych 132 Zakończenie 135 Bibliografia 139 Aneks Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety do badania opinii związanych z uczestnictwem w procesie rekrutacji i selekcji artystów sztuk scenicznych 151 Załącznik 2. Tabele zbiorcze z wynikami badań ankietowych 160 Załącznik 3. Dyspozycje do wywiadu narracyjnego z realizatorem procesów rekrutacji i selekcji w organizacji artystycznej 169 Załącznik 4. Dyspozycje do wywiadu narracyjnego z artystą-uczestnikiem procesów rekrutacji i selekcji w organizacji artystycznej 171 Załącznik 5. Karta wywiadu 173 Spis tabel 175 Spis rysunków 177