Relecturas y nuevos horizontes en los estudios hispánicos. Vol. 4: Lingüística y didáctica de la lengua espanola - 08 El uso de los tiempos en las oraciones deónticas de los Códigos Civiles espanol y polaco
W ostatnim tomie publikacji Relecturas y nuevos horizontes en los estudios hispánicos znalazły się artykuły prezentujące różnorodność badań językoznawczych i rozwiązań w dziedzinie dydaktyki we współczesnym świecie hispanistycznym.
W części poświęconej lingwistyce poruszono takie tematy, jak: manipulacja w dyskursie dziennikarskim, wybrane konstrukcje przyczynowe, metafory przestrzenne stosowane w języku prawniczym, perswazja w prasie skierowanej do mężczyzn, grzeczność językowa, użycie czasów w polskim i hiszpańskim Kodeksie cywilnym, autocenzura jako zjawisko pragmatyczne, historyczne użycie tytułów honorowych, autocenzura jako zjawisko pragmatyczne.
Druga część tomu zawiera siedem tekstów przedstawiających panoramę współczesnej metodyki nauczania języka hiszpańskiego zarówno w Polsce, jak i na świecie.
- Kategorie:
- Redakcja: Agnieszka Szyndler, Cecylia Tatoj, Joanna Wilk-Racięska
- Język wydania: hiszpański
- ISBN: 978-83-8012-823-1
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Índice Presentación del volumen (Joanna Wilk-Racięska, Agnieszka Szyndler, Cecylia Tatoj) / 9 Lingüística Jean-Claude Anscombre: Morfología y semántica: el caso del sufijo -ón en el español contemporáneo / 13 Zineb El Bahraoui: La manipulación lingüística en el discurso periodístico español: La noticia / 37 Sergiy Fokin: Construcciones causativas «hacer(se) + Inf.», «dejar(se) + Inf.» como recurso del texto de traducción: micro- y macroparámetros / 51 José Manuel González Calvo: Meandros de gramática española: confluencias y diferencias entre oración y sintagma verbal / 61 Aniela Kucharska: Análisis de metáforas en el lenguaje jurídico español / 70 Zuzanna Lamża: ¿Femenina prensa masculina? Apuntes sobre el discurso persuasivo de Men’s Health y GQ / 79 Monika Lisowska: Algunas observaciones acerca de la cortesía verbal en el mundo hispanohablante: el caso de la imagen social / 89 Joanna Nowak-Michalska: El uso de los tiempos en las oraciones deónticas de los Códigos Civiles español y polaco / 99 Wiaczesław Nowikow: El cambio lingüístico y el mecanismo de reanálisis / 111 Janusz Pawlik: Panorama dialectal de los romances peninsulares entre los siglos XI y XV / 121 José Portolés: La autocensura como fenómeno pragmático / 136 Magdalena Sędek: Imágenes conceptuales de la mente alterada: el caso de loco y tonto / 153 Witold Sobczak: Sobre las causas de la desaparición del futuro de subjuntivo y de la ‘decadencia’ del futuro de indicativo en el español contemporáneo / 164 Piotr Sorbet: Aproximación a la descripción lingüística del vesre porteño / 173 Jerzy Szałek: Algunas reflexiones sobre la Nueva gramática de la lengua española. Fonética y fonología (2011) / 184 Mirosław Trybisz: Análisis de las locuciones adjetivas para el tratamiento automático de las lenguas naturales / 194 Joanna Wilk-Racięska: La Lingüística cultural: una aportación a la metodología / 205 Andrzej Zieliński: “A la illvstrissima y excelentissima Señora”: algunas observaciones sobre los títulos honoríficos con -ís(s)imo en el español áureo / 218 Didáctica José Antonio Calzón García: Ideologías lingüísticas, discursos públicos y prácticas docentes con hablantes no nativos: una aproximación desde algunos textos de ELE / 233 Liliana Fuentes Monsalves, Andrea Cocio Seguel, Claudia Parada Soto, María Lara Millapan: El desarrollo del lenguaje como input lingüístico en la enseñanza y el aprendizaje de lenguas en aulas multigrado / 241 Antonio María López González: La composición del léxico disponible en el área temática de ‘la ropa’ / 253 Nora Orłowska: Montaje de una obra de teatro: experiencias con alumnos universitarios de ELE / 264 Agnieszka Palion-Musioł, Cecylia Tatoj: Propuestas didácticas para la enseñanza de la interculturalidad en la clase de ELE para los polacos / 274 Manuel Fco. Romero Oliva, Marek Baran: Formación literaria e intertextualidad: un acercamiento a los autores clásicos desde la música de los jóvenes / 288 Izabela Rychel: Documentos del Consejo de Europa: transparencia y responsabilidad / 300 Agnieszka Szyndler: Acerca del potencial didáctico de la Lingüística Cognitiva en el aula de E/LE: el caso de las locuciones / 309